Auteur Topic: hoe ga je met een anorexia patient om?  (gelezen 440 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Vrouw
hoe ga je met een anorexia patient om?
« Gepost op: 06 november 2016, 22:03:43 »
Hee,

Mijn vriendin heeft anorexia (een geestelijke ziekte waarbij je dwangmatig wilt afvallen) al meer dan twee. Ze heeft eerst in het ziekenhuis gelegen aan een hartmonitor, zo slecht ging het dus. Toen heeft ze een tijdje in het ziekenhuis gezeten tot er plek was in een kliniek. Daar heeft ze toen meer dan een half jaar gezeten, hierdoor is ze ook blijven zitten (voor de tweede keer al) . Toen is ze daar ontslagen en sindsdien is het heen en terug. Dit is nu al de derde keer dat ze terug moet. Ik weet niet wat ik voor haar kan doen? En ik vind het ook nog steeds slecht van mezelf dat ik het niet eerder heb gezien.
Iemand enige advies???

Wanhopige kus Anne

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Man
Re: hoe ga je met een anorexia patient om?
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2016, 14:47:09 »
Ik denk persoonlijk dat je er aleen maar voor zoiemand kan zijn. Jij kan dr niet zomaar iets uit het hoofd praten. Maar je kan er wel voor haar zijn.

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 19
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2016, 22:25:51 »
Hey,

Allereerst: wat vervelend voor je vriendin! Ook voor jou natuurlijk. Ik hoop dat ze er snel vanaf komt.

Ik denk inderdaad ook dat je iemand niet zomaar zoiets uit het hoofd praat. Ik denk echter wel dat je misschien een bijdrage kunt leveren door bijv. regelmatig te zeggen dat je om haar geeft, dat je er voor haar bent, dat jij haar mooi vindt hoe ze is, etc.
Ik weet niet zeker of dit ook echt helpt, maar het geeft je misschien iets meer het gevoel dat je iets voor haar doet.
Het belangrijkste is natuurlijk om te laten merken dat je er voor haar bent.

Succes en veel sterkte voor je vriendin.

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
« Reactie #3 Gepost op: 09 november 2016, 22:33:38 »
Bedankt voor jullie reactie, ik heb er echt wat aan!

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 23
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2016, 00:01:49 »
Hey,

Allereerst: wat vervelend voor je vriendin! Ook voor jou natuurlijk. Ik hoop dat ze er snel vanaf komt.

Ik denk inderdaad ook dat je iemand niet zomaar zoiets uit het hoofd praat. Ik denk echter wel dat je misschien een bijdrage kunt leveren door bijv. regelmatig te zeggen dat je om haar geeft, dat je er voor haar bent, dat jij haar mooi vindt hoe ze is, etc.
Ik weet niet zeker of dit ook echt helpt, maar het geeft je misschien iets meer het gevoel dat je iets voor haar doet.
Het belangrijkste is natuurlijk om te laten merken dat je er voor haar bent.

Succes en veel sterkte voor je vriendin.
dat licht eraan. mensen die ziek zijn (depresief ed.) hebben dit nodig. het liefst zo vaak mogelijk zoals ik een persoon ken. aan de andere kant heb je mensen die je beter met andere woorden kunt steunen of in uberhoud aleen al door er voor ze te zijn en gewone dingen met ze te doen. welke van de twee "groepen" je vriendin valt, dat kan ik niet voor je bepalen helaas. wel is het zo dat als ze al een paar keer is opgenomen dat ze waarschijnlijk vrij open is over haar aandoening.
mvg

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2016, 22:17:54 »
Mensen met anorexia hebben meestal een ernstig gebrek aan zelfvertrouwen.
Probeer haar dan ook zo positief mogelijk te benaderen.