Skip to main content

Auteur Topic: Ik kan hem niet vergeten

  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 13
  • life's hard, love's harder ~C.C.Hunter
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: nov 2016
Ik kan hem niet vergeten
OP: 06-12-2016, 19:56
Hallo mensen,

3 weken geleden heeft mijn vriendje me gedumpt, omdat hij tóch nog niet over zijn ex heen was en haar terug wou.
Dit was 2 weken voor mijn verjaardag en het deed die eerste week zoveel pijn, maar twee dagen voor mijn verjaardag besloot ik mijn gevoelens volledig uit te schakelen zodat ik me gewoon goed op mijn verjaardag kon voelen.
Hiermee schakelde ik helaas ook mijn positieve emoties uit, waardoor ik me dus niet veel beter voelde.
Ik voelde me dood/verdoofd. Ik voelde niets.
Dus een paar dagen later besloot ik toch om mijn gevoelens weer binnen te laten.
Hierdoor kwam alles weer heel hard binnen en had ik weer ontzettende pijn.
Toen ik mezelf eindelijk weer herpakte, was het zaterdag.
Ik moet dan naar mijn theaterschool en ik zit daarmee bij mijn ex in de klas.
Dit was dus weer heel erg pijnlijk.
Nu heb ik dus telkens dat het op zaterdag, zondag en maandag heel erg slecht met me gaat en dat ik me dinsdag weer een beetje herpak.
Dan gaat het op woensdag, donderdag en vrijdag heel erg goed en denk ik: "ach ik ben over hem heen".
Maar dan zie ik hem zaterdagochtend weer en begint alle ellende weer opnieuw.

Ik praat niet meer met hem en hij houd afstand, maar ik heb het er nog steeds heel erg veel moeite mee.
Meer dan ik had gedacht, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat dit de eerste keer is dat ik gedumpt ben.
Ik kan hem absoluut niet ontlopen vanwege mijn theaterschool.
Mijn theaterschool betekend heel veel voor mij en ik kan ze niet in de steek laten.
Al helemaal niet nu we meet een voorstelling bezig zijn.

Heeft iemand tips?
Over hoe ik over hem heen kom? Of hem vergeet?
Zodat ik gewoon weer verder kan met mijn leven. :alabanzaa: :-X
  • IP logged

L
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 4
  • 23 jr
  • Aangemeld: okt 2016
Re: Ik kan hem niet vergeten
#1: 10-12-2016, 16:45
Hi,
Ik weet niet of ik jou kan helpen met echt over hem heen komen en hem vergeten want ik deal daar op dit moment ook heel erg mee, maar bij mijn is het op dit moment wel afgezakt dus misschien kan ik je helpen met die gevoelens die je op zaterdag, zondag en maandag krijgt te verminderen.
Ik moest iemand vergeten waar ik een hele speciale en bijzondere connectie mee had. Dit deed veel pijn, ik was zoals jij je voelde verdoofd. Ik had geen gevoelens meer en was er slecht aan toe. Iedereen zij tegen mij dat ik hem moest vergeten maar dat lukte me steeds maar niet. Ik zit bij hem in de klas en zie hem dus elke dag. Op een moment begon ik hem te negeren en te ontwijken. Dat deed eerst heel pijn en was echt heel moeilijk om te doen. Maar nu is het een automatisme geworden en zie ik hem en hoor ik hem gewoon nooit meer zo is mijn brein nu ingesteld. Toch dacht ik nog wel de hele tijd aan hem. Om dat uit mijn hoofd te zetten ben ik bezig geweest met dichten en schrijven. Laatst heb ik hem een brief gestuurd over alles wat ik nog tegen hem wou zeggen en het hoofdstuk afgesloten. Op dit moment denk ik nog heel weinig aan hem en waneer ik aan hem denk komen die gevoelens niet meer bij me op. Nu is het gewoon een vredige herinnering.
Mijn tip voor jou is dus probeer hem te ontwijken en schrijf al je gevoel op
als je zo ver bent ga dan een brief aan hem schrijven over alles wat  je aan hem kwijt wilt en sluit het af. Concentreer je op andere dingen bij voorbeeld op je vrienden en heb het daar leuk mee. Doe het eerst met het idee van dat hij dan jaloers word het word zelf wel een automatisme, dan vindt je er vanzelf steeds meer geluk in. Doe dat vooral ook zo bij jou toneel school. Als je tegen hem moet spelen fantaseer dan over die personage en ga echt in je rol, het is tenslotte de personage die tegen hem speelt niet jij.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen hiermee,
Ik hoop ook dat het  helpt.
Succes!
  • IP logged

  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 13
  • life's hard, love's harder ~C.C.Hunter
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: nov 2016
Re: Ik kan hem niet vergeten
#2: 10-12-2016, 22:20
Bedankt Luna90,

Ik hoop ook heel erg dat het gaat helpen.
En ik ga het zeker proberen!
Bovendien wens ik jou ook veel succes met hem vergeten/over hem heen komen ;)
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Ik kan hem niet vergeten
#3: 11-12-2016, 22:32
Wat vervelend MissA,

Bij de ene persoon duurt de rouwperiode (want dat is liefdesverdriet) langer dan bij een ander.
Het gaat ook het gemakkelijkst wanneer je totaal geen contact meer met elkaar hebt.
Dat is ook de reden dat een relatie op school of op de werkvloer altijd sterk wordt afgeraden.

Jij bent al zo slim om het contact te beperken tot het hoogst noodzakelijk, ga hier mee door.
Probeer ook om, nadat je hem gezien hebt, te zorgen dat je afleiding hebt zodat je bijna niet de tijd hebt om met hem bezig te zijn.

Sterkte,

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 13
  • life's hard, love's harder ~C.C.Hunter
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: nov 2016
Re: Ik kan hem niet vergeten
#4: 13-12-2016, 16:54
Bedankt Happy_Man,

Ik zal proberen afleiding te zoeken nadat ik hem heb gezien.
Ik weet alleen niet of dit altijd zal lukken, maar ik doe mijn best. :)
  • IP logged

a
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 5
  • 31 jr
  • Aangemeld: jan 2017
Re: Ik kan hem niet vergeten
#5: 04-01-2017, 08:04
Als je je gevoel volgt en niet rationeel denkt, begrijp je je eigen gedachten niet meer en lijkt alles een web waar je niet uitkomt. Dit is natuurlijk onzin want je kunt redeneren.

Je lichaam voelt zich moedeloos en uitgeput omdat je iets van waarde verliest. In dit geval je ex. Logisch dat je lichaam die reactie geeft. Op het moment dat je een k*tgevoel hebt moet je je afvragen waar je aan dacht vlak voor het rot voelen. Denk aan die gedachte en vraag je af of het dan logisch is dat je je kut voelt.

Daarna vraag je jezelf... heeft het k*t voelen zin? Nee, in geen enkel opzicht... het brengt je nooit dingen ten goede. Ik wil vragen om je te bedenken iedere keer als je je k*t voelt dit te doen. Kijk of het helpt. Probeer het gewoon een weekje uit. Als er geen verbetering is volg je gewoon je gevoel weer. Net als nu en volg je emoties en kijk net alsnu in een benauwd zicht.
  • IP logged

g
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 17
  • Vrouw - 22 jr
  • Aangemeld: jan 2017
Re: Ik kan hem niet vergeten
#6: 04-01-2017, 19:11
ik heb nog nooit liefdesverdriet gehad maar ik heb misschien wel een tip voor je of als je je verder niet goed voelt
je kan die dingen ergens opschrijven wat je dwars zit soms is het fijn om dingen van je af te schrijven, je kan er ook over praten maar ik snap dat dat ook heel moeilijk is om soms over te beginnen, als ik boos of verdrietig ben ga ik wel eens tegen mijn huisdier praten klinkt misschien een beetje suf maar het helpt wel altijd dat je gewoon even je verhaal kwijt bent!
  • IP logged

  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 13
  • life's hard, love's harder ~C.C.Hunter
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: nov 2016
Re: Ik kan hem niet vergeten
#7: 05-01-2017, 19:22
Allemaal heel erg veel bedankt voor jullie tips. Het gaat nu al vele malen beter met mij. Ik ben weer vrolijk, het gaat goed. Dit komt natuurlijk ook doordat het nog vakantie is en hierdoor mijn ex al een flinke tijd niet heb gezien. Ik weet niet hoe ik ga reageren als ik hem na de vakantie voor het eerst zie, maar ik denk dat het wel beter zal gaan. Tijd heelt. En jullie tips hebben mij enorm geholpen.
Nogmaals heel erg bedankt.

Groetjes Miss Anoniempje.
  • IP logged

s
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 3
  • 20 jr
  • Aangemeld: jan 2017
Re: Ik kan hem niet vergeten
#8: 09-01-2017, 15:54
Daar heb ik nu ook last van met mijn ex.
Wil je weten wat ik doe (ik zit  ij hem op school en onze school is hele klein) ik weet waar hij meestal zit ne ik loop daar met opzet niet langs ne probeer hem soort van te negeren en vermijt oogcontact
 :D :thumbs:
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal