Auteur Topic: denk dat ik depressief aan het worden ben.  (gelezen 157 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Vrouw
denk dat ik depressief aan het worden ben.
« Gepost op: 11 december 2016, 17:31:01 »
hoi allemaal,
Ik wil even gewoon wat kwijt.

Ik zit nu in het eerste jaar van het HBO en zit op een moeilijke opleiding. De druk is erg hoog en ik sta er gemiddeld voor. van de opleiding valt 2/3 al af na het eerste jaar en nu stoppen er idd veel mensen mee. en dan begin ik ook te twijfelen. Maar sinds een paar weken ben ik erg uitgeput maar ik slaap wel goed, ik ben zelfs soms om 8 uur al naar bed gegaan tot 7 en mijn sporthorloge zegt dan ook dat ik goed heb geslapen.
Op sommige momenten ben ik gewoon mezelf en blij enzo maar later dan lijkt het wel alsof iemand op een knop heeft gedrukt en dan heb ik nergens meer zin in. zie het leven dan ook heel somber in. Op de middelbare ben ik ook vaak gepest en heb toen aan zelfmoord gedacht maar dat is verleden tijd. Ik probeer in mijn sombere buien wel blij te zijn zodat niemand iets merkt want dat wil ik niet. maar ik ben gewoon heel bang dat ik depressief aan het worden ben. mijn vriendin heeft ook 2 vriendinnen die depressief zijn en ik wil haar dan ook niet lastig vallen om te zeggen dat ik dat misschien ook heb/krijg. Ik heb ook gehoord dat als je depressief bent je er niet echt vanaf komt. ze zeggen dat als je er soms vanaf bent dat het nog terug komt.

Ik wil er ook niet over praten op school of tegen mijn ouders want denk dat ze me niet geloven of dat ik me aanstel, want stel het is niet zo en is het gewoon een periode dan heb ik ze met mijn problemen opgezadeld en dat wil ik liever niet als het niet nodig is.

Als ik depressief aan het worden ben ben ik zo bang dat ik alles kwijt raak. Ik was nou eindelijk eens gelukkig dat ik een leuke opleiding heb gevonden en leuke vriendinnen om mee om te gaan.

bedankt voor het lezen.

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: denk dat ik depressief aan het worden ben.
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2016, 23:11:52 »
Hoi Hoi,

Wat jammer om te horen dat je jezelf de laatste tijd zo slecht voelt.
Is er een bepaalde regelmaat in, of zijn er bepaalde situaties waarbij, je jezelf zo slecht voelt ? Ben je hier al eens mee naar de huisarts geweest om je bloed na te laten kijken ?

Eet je regelmatig en gezond ? Krijg je voldoende lichaamsbeweging en kom je genoeg buiten ?

Zijn er, buiten je school om, meer dingen die je stress opleveren of die er voor zorgen dat je niet lekker in je vel zitten ? Waar je jezelf zorgen over maakt ? Voel je jezelf thuis op je gemak ?
Ik ga bijna denken dat er in het verleden dingen zijn geweest die niet zo goed liepen waar je nu nog de gevolgen van ondervind.

Ik begrijp ook ergens wel dat je er op school of thuis niet over wilt praten maar aan de andere kant, zorg wel dat je voor eigen welbehagen zorgt, jij bent en blijft de belangrijkste persoon.

Ga ook niet te veel af op "horen zeggen". Niet iedereen is hetzelfde of reageert hetzelfde en ook jij bent een uniek persoon.

Ik wil best naar je luisteren en proberen om je advies te geven. Dat mag hier op het forum, je mag mij ook een privebericht sturen wanneer je op je privacy gesteld bent.

Sterkte,

Happy_Man