Auteur Topic: hoog IQ  (gelezen 365 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 16
  • Geslacht: Vrouw
hoog IQ
« Gepost op: 22 december 2016, 16:59:15 »
een tijdje terug heb ik een IQ naar eigen wil gedaan, omdat ik het nooit eerder had gedaan en toch nieuwsgierig was. daaruit bleek dus een score van 141 te komen, en het voelt raar. ik ben altijd anders dan de rest geweest, en had iets als dit al verwacht (niet omdat ik me o zo slim vind, en ik haat het woord "hoogbegaafd" vooral wegens het feit dat ik bang ben dat mensen denken dat ik allemaal hoog van mezelf denk en stoer of iets probeer te doen). het probleem is, dat ik me verschrikkelijk eenzaam voel. dit heb ik al een tijd maar na die test lijkt het erger geworden te zijn. ongeveer een half jaar terug is mijn wiskunde leraar met wie ik een heel dichte band heb verhuist naar de andere kant van de wereld, en ook al praat ik nog steeds met hem, ik heb niemand meer die me net zo goed begrijpt als hem. ik heb het gevoel dat helemaal niemand om me heen me begrijpt en denkt op de manier dat ik doe. ik praat ook altijd liever met leraren dan leerlingen, maar die lijken vaak ook niet in te zien dat ik "volwassenere" gesprekken kan voeren met hen.
mijn vraag is nu: zijn er niet iets van forums waarop ik kan praten met mensen die "hetzelfde denken als ik".
ik probeer op geen enkele manier heel ijdel over te komen.... dit is gewoon iets waar ik dagelijks tegen aan loop, de constante eenzaamheid. :-X

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: hoog IQ
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2016, 22:25:28 »
Hallo Aardappel,

Volgens mij herken ik best veel van wat jij schrijft.

Ook ik heb ooit een IQ-test gemaakt, alleen dan bij een psychiater, en ook daar bleek hoogbegaafdheid uit. (nee, net geen 140  ;) )

Net als jij heb ik daar eigenlijk nooit met iemand over gesproken. Het vreemde is dat er 2 mensen zijn geweest die dit  hoorden nadat ik er al een tijdje een relatie mee had en beiden zeiden toen dat er opeens heel veel duidelijk werd en dat er kwartjes vielen.
Zelf heb ik overigens nooit begrepen wat dit nu duidelijk zou kunnen maken voor hen.
EĆ©n van de twee was zelfs een beetje boos op mij dat ik het niet eerder verteld had.

Ik herken ook zeker jouw eenzaamheid. Ik ben beduidend ouder dan jou maar ben beide Kerstdagen alleen. Overigens heb ik daar ook echt totaal geen problemen mee. Ik heb vanmiddag wat speciaal vlees gehaald en ik maak gewoon lekker eten voor mezelf klaar. Trouwens, je mag best mee komen eten hoor  :P

Ook ik vind het heel moeilijk om iemand te vinden waar ik een, in mijn ogen, leuk gesprek mee kan hebben. Het begint er al mee of iemand je ligt, dan nog of er een heel klein beetje een klik is. Het gevolg hiervan is wel dat je op een gegevens best behoorlijk contactarm wordt.

Wanneer je denkt dat je er iets aan kunt hebben wil ik altijd naar je luisteren of met je praten. Dat mag hier op het forum maar het mag ook via priveberichten. Wanneer dat allemaal soepel verloopt mag het zelfs via WhatsApp. Je zult niet de eerste zijn hier op het forum waar ik een luisterend oor voor ben.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar je situatie thuis. In het verleden schreef je ooit dat dat ook niet altijd even soepel verloopt maar wat er precies niet loopt is mij nog niet duidelijk geworden.

Sterkte,

Happy_Man

• Groentje
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2016, 22:39:49 »
Het ligt wat ingewikkeld thuis, ik word gek van mijn moeder, aangezien we twee compleet verschillende personen zijn. Ik kan ook niet wachten om te gaan studeren.

Ik had mijn test trouwens bij mijn psychologe gedaan ;D

Een vrouw die kinderen helpt met "hoogbegaafdheid" zei laatst tegen me dat de eenzaamheid niet weg gaat, maar dat ik het zal moeten leren omarmen. Dat voelde om een of andere reden fijn om te horen.

Fijn om te horen dat je er voor me bent. ik hoor mensen dat wel vaker zeggen, maar die lijken het niet altijd te menen :-X
Priveberichten vind ik ook oke  :D

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2016, 23:30:59 »
Ik weet niet wat voor dingen op wat voor vlakken je interessant vindt, maar als je een keer ergens over wilt praten ofzo mag je me best een bericht sturen. :)
Zelf heb ik alleen een paar jaar geleden een IQ-test van tv gemaakt, die volgens mij niet al te betrouwbaar zijn. :') Dus een officiƫle score heb ik niet echt.
Ik zou mezelf niet hoogbegaafd noemen, aangezien ik ook niet weet of ik het wel ben, maar vind veel dingen wel interessant, ben nieuwsgierig en houd van discussies dus als je heel misschien met me zou willen praten: kom maar op. :')

• Groentje
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2016, 16:28:45 »
Ik houd van de wetenschap (vooral astronomie) dus als je wilt discussiƫren over de oneindigheid van het heelal en zwarte gaten enzo ben je bij mij op het juiste adres ;)

Leuk dat ik zulke fijne reacties hierop krijg!   :D

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 15
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2016, 00:46:11 »
Ooh ik begrijp je heel goed, ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik met veel dingen anders ben dan de rest. Ik heb zelf op de basisschool een keer verplicht een test gehad omdat de leraren dachten dat er iets mis met me was. Dat deed me toen erg zeer dat ze dat dachten. Ik ben gewoon erg rustig. Volgens dat onderzoek op school was ik "autistisch" Maar ik heb ook een IQ test gedaan toen. Dat was toen 132. Ik haat het woord "autistisch" Ik ben veel meer dan dat, probeer maar eens heel goed met me te praten dan kom ik wel los denk ik dan. Terwijl ik volgens hun ook hoogbegaafd ben. Daarna is het eigenlijk wel beter voor me geworden op school. En ik had een ander probleem waar ik best wel mee zat. Dat ze met voor mij simpele testen zijden dat ik hoogbegaafd was viel mijn mond wel open, van dat meen je niet ?

Ik ken dezelfde eenzaamheid.
Wat je er aan kan doen is om jezelf mischien toch in de groep te gooien. In de zomer kun je bijvoorbeeld met een groepsreis mee voor jongeren als je geld hebt. Nieuwe mensen leren kennen al vind je mischien niet iedereen leuk, je voelt het wel als je een klik krijgt met iemand. Je moet dan ook meegaan omdat je de activiteiten leuk vind.

Autistisch en hoogbegaafd probeer ik maar positief op te vatten, er is ook een jongen in mijn klas die zegt tegen mij dat ie ADHD heeft, ik denk dan nee jij bent gewoon piet. :P Ik laat dan wel los tegen hem dat ik autistisch omdat hem dat een goed gevoel geeft. Ik kan ook nog tegen mensen zeggen dat ik hoogbegaafd maar dat gebruik ik nooit, want dan zou ik meer als een ander zijn en dat ben ik niet. Ik merk wel vaak dat ik een oplossing voor dingen heb waar anderen pas een dag later mee komen, ik merk dat ik erg veel inzicht heb.
Ik heb ook een kleine handicap waar ik overheen kan groeien wat de rest van de klas helemaal niet heeft, daar moet ik meestal overdag op school een beetje rekening mee houden.
Tegelijk heb ik ook het gevoel dat mensen me erg mogen zoals familie, ik word vaak schattig gevonden. Dat is ook niet om ijdel over te komen. Maar dat haalt wel weg dat ik minder als andere mensen ben omdat er gezegd is dat ik autistisch ben. Ik probeer altijd aardig te zijn wat ik altijd al was al gebeuren me nog zoveel vervelende dingen.
Met die kleine handicap waarvan ik nog niet gezegd heb wat het is moet ik eigenlijk het meeste rekening houden.

Astronomie vindt ik ook geweldig.
Ik ken nog nog wel een forum waar ik weleens op kijk maar dat is niet speciaal hoogbegaafd dat gaat over hooggevoelig. Dat past ook vreselijk goed bij me.

• Groentje
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2016, 15:50:00 »
Ze zeggen ook dat mijn broer autistisch is, maar ze weten niet precies op wat voor een manier.
Ik heb vaker geprobeerd groepsdingen te doen, maar uiteindelijk voel ik me er juist eenzamer door. Veel mensen zeggen dat op het moment dat ik ga studeren meer mensen die "zoals mij zijn" tegen ga komen.

Zelf heb ik ADD en ook al heeft het z'n nadelen, het maakt me tot wie ik ben.

Eindelijk iemand die ook van astronomie houdt :D

• Proeflid
  • Leeftijd: 17
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2016, 09:44:36 »
Hoi

Kijk eens op www.hb-kind-forum.nl
Hier vind je heel veel info.

• Groentje
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 30 december 2016, 17:12:21 »
Hoi

Kijk eens op www.hb-kind-forum.nl
Hier vind je heel veel info.

Is dit een forum? :D handige link

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 30 december 2016, 20:34:37 »
Ze zeggen ook dat mijn broer autistisch is, maar ze weten niet precies op wat voor een manier.
Ik heb vaker geprobeerd groepsdingen te doen, maar uiteindelijk voel ik me er juist eenzamer door. Veel mensen zeggen dat op het moment dat ik ga studeren meer mensen die "zoals mij zijn" tegen ga komen.

Zelf heb ik ADD en ook al heeft het z'n nadelen, het maakt me tot wie ik ben.

Eindelijk iemand die ook van astronomie houdt :D

Klopt het maakt je tot wie je bent, ik heb ook geleerd om overal het beste van te maken, ik heb geleerd om niet van alles verborgen te houden. Ik dacht dat een klein beetje last van incontinentie hebben bijvoorbeeld voor de hele wereld erg apart was rond mn 12e zeg maar. Maar ik heb al veel klasgenoten kunnen helpen met kennis die ik opgedaan heb.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 30 december 2016, 21:12:03 »
Je broer zal vast ook heel erg aardig zijn. :D

• Groentje
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 31 december 2016, 16:43:14 »
Eigenlijk is hij niet echt aardig  :(
Maarja, zo gaat het met broers en zussen :P

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 05 januari 2017, 02:16:38 »
IK kan wel goed worden met mijn zus en broertje.
Ken je ook scientias.nl ? Of heb je nu een beter forum ontdekt ?

• Groentje
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 05 januari 2017, 10:45:30 »
Ik kenben scientias ja