Skip to main content

Auteur Topic: Ik weet het niet meer

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
Ik weet het niet meer
OP: 28-12-2016, 18:55
Hoi!

Tijd geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest..

Ik zit met een probleem en weet gewoon niet meer hoe ik ermee moet omgaan, ik heb nu al voor iets langer dan een jaar een relatie en de laatste maand gaat het contact nogal.. vervelend om het zacht uit te drukken.. We hebben al een aantal keren ruzie gehad maar na elke ruzie word het contact steeds slechter. Zodra we bij elkaar zijn is alles welletjes en normaal, hebben gewoon veel plezier samen en vinden het dan erg fijn om bij elkaar te zijn en dingen te ondernemen, maar zodra het op whatsapp aankomt dan gaat het erg slecht...
Ik ben al niet echt een grote fan van whatsapp aangezien het maar tekst is met wat smileys, emotie is er niet in te voelen en stemmen zijn niet te horen dus krijg je al snel de verkeerde reacties doordat iets verkeerd overkomt, maar bij mij en mijn vriendin is dit nu alleen maar.. elke keer als ik haar spreek dan voelt het niet goed, hebben nu vanaf dinsdag ochtend al geen contact met elkaar en hebben een pauze ingelast voor whatsapp gebruik naar elkaar toe.. aankomende vrijdag gaan we samen zwemmen met mijn familie en oud&nieuw vieren wij ook samen, maar ik ben gewoon bang dat in het nieuwe jaar de relatie gaat beëindigen, of zij gaat het doen of ik..

Ik weet gewoon niet meer hoe ik het moet aanpakken, het vervelende is (ben een gevoelsman) dat ik hierdoor zeer down ben al een week, geen plezier zie en het ook erg te merken is (mijn ouders weten dat er gedoe is tussen mij en mijn vriendin maar niet dat het al zover is..)

Heeft iemand nog een tip hoe dit valt aan te pakken? uitpraten etc. hebben we al meerdere malen geprobeerd ghehe..

In ieder geval bedankt voor het lezen van dit geval.

Met vriendelijke groet,

Olegna
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Ik weet het niet meer
#1: 29-12-2016, 07:31
Olegna,
Jullie hebben het hartstikke goed als jullie samen zijn, Als enkel whatsapp zorgt voor problemen stop dan met het gebruiken van whatsupp en bel haar gewoon op toch ? is dan het probleem opgelost ?
En praat over de dingen die je dwars zitten praat over je gevoelens en de dingen waar je bang voor bent.
Je moet af en toe je hart luchten en praten met je vriendin als je niet met haar praat en dingen oppropt dan ben je een muur aan het bouwen tussen jullie in en dat kan je relatie kosten.

groetjes marcel 

  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
Re: Ik weet het niet meer
#2: 29-12-2016, 10:45
Hoi Marcel,
Als ik haar opbel dan voelt het al als een muur, ik geef bij haar alles aan maar heb de laatste tijd het gevoel dat zij niet alles verteld, hierdoor voelt het via bellen als een grote muur maar als we bij elkaar zijn is dat gevoel niet helemaal aanwezig. zodra ik dat wel voel dan geef ik ook meteen aan dat ik dat voel en vraag ik waar het aan ligt, waar ik als antwoord op krijg; 'het is niks'

vanavond komt ze bij mij dus zal dan ook wel even het erover hebben van hoe en wat.

Ik zal wel aankaarten bij haar dat het whatsappen wellicht het beste is om helemaal niet meer te doen of enkel om af te spreken.

Bedankt voor jouw tips!
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
Re: Ik weet het niet meer
#3: 16-10-2017, 10:24
Hoi, Was ik weer ghehe..
Helaas is de relatie na 2 jaar voorbij. Even een bittere pil om te verwerken, vooral omdat alles juist nu zo goed ging.
Gisteren hadden we afgesproken, had helaas niet het beste weekend qua gezondheid maarja. dat mocht de pret niet bederven dat ik mijn (ex)vriendin zal zien! een erg leuke middag gehad, totdat ze uiteindelijk het hoge woord eruit bracht.. dat het misschien beter zal zijn voor beiden als we de relatie zouden beëindigen.
Ik weet dat ik beter had moeten weten, ik voelde het ook al aankomen ergens! maar toch wil je dat gevoel niet geloven.. niet voelen..
Misschien is het inderdaad wel beter zo.. maar zwaar zal het wel gaan worden, in een periode waarin ik het niet goed kan gebruiken aangezien ik nog een paar weken moet knallen om mijn diploma te kunnen behalen etc..

Ik schrijf nu puur ook maar even omdat ik het even ergens moet schrijven.. Ik ben nog een beetje met honderden gedachten aan het rondlopen, maar het leven gaat gewoon door! Ik probeer wel positief te blijven en te zijn, maar om 2 jaar af te sluiten qua prachtige en leuke tijden is wel zwaar.. alle gewoontes die erin zijn gekomen etc.

Waarschijnlijk overdrijf ik het allemaal maar en ben ik dramatisch..
Goed maar dat ik vanmiddag na stage mijn psycholoog zie.. om daar los te branden of iets ghehe, ik weet het gewoon nu allemaal niet meer.. Wat is wijsheid om te doen? wat zijn de stappen die ik nu het beste kan lopen? Is er wel een 'juiste' stap om te nemen? In ieder geval helpt het nu niet om klassieke muziek te luisteren haha... helpt niet bepaald met mij fleurig te voelen. maarja!

Sorry voor deze lap tekst, reacties vraag ik niet.. ik heb gewoon even iets nodig waarop ik mijn verhaal, of in dit geval eerder mijn gedachtes op kan schrijven als een soort tijdelijke dagboek..

Mocht je dit toch allemaal hebben gelezen, dankjewel dan voor je tijd dat je dit leest.

Met vriendelijke groet,

Olegna3004
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Ik weet het niet meer
#4: 16-10-2017, 13:06
Wat je ook doet, zoek geen contact meer. Echt helemaal niet meer.
De makkelijkste manier om dit te verwerken is afstand nemen.
Dat betekend dus ook niet meer reageren op berichten van haar.

Sterkte
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
Re: Ik weet het niet meer
#5: 17-10-2017, 10:58
Ja, ik heb ook bij het afscheid gezegd dat we elkaar het beste een aantal maanden met rust kunnen laten.
Ik probeer momenteel mijn dagen zoveel mogelijk op te vullen zodat ik geen tijd heb om eraan te denken, continu met anderen afspreken etc.

Maar ik probeer verder wel luchtig te blijven over alles.. geen idee of dat een goede manier is ghehe
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 39
  • Man - 24 jr
  • Aangemeld: jan 2016
Re: Ik weet het niet meer
#6: 31-10-2017, 18:58
Ik weet niet waarom maar ik had gewoon de drang om het volgende te schrijven :P

Echt vervelend dat het zo is gelopen, ik hoop echt het beste voor je.
Veel succes met het halen van je diploma en alle rest! ;)
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal