Skip to main content

Auteur Topic: Hij wil verhuizen.

a
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • 27 jr
  • Aangemeld: aug 2016
Hij wil verhuizen.
OP: 17-02-2017, 15:44
Hallo,
Net zoals iedereen heb ik ook mijn problemen. Alleen zit ik op dit moment met iets waar ik het met familie of vrienden niet graag over heb.. daarom probeer ik raad te vragen op dit forum.

Mijn probleem is het volgende, 2 jaar geleden begon ik een relatie met een goede vriend. Ik ben al altijd smoor op hem geweest en ben dat nu nog steeds. In het begin was alles perfect natuurlijk. Toen is hij verhuist met zijn moeder in hetzelfde dorp waar ik woon. Ik had het toen wat moeilijk thuis en kreeg de kans om bij hen te wonen. En die greep ik.
Dat ging goed voor een tijd, maar hij is mijn eerste echte relatie en ik had mezelf volledig toegeweid aan hem. Ik sprak niet meer af met mijn vrienden en was volledig afhankelijk van hem terwijl hij echt wel zijn vrijheid nodig. Toen zijn we ook enkele dagen uit elkaar gegaan en ben ik terug thuis gaan wonen. Nu heb ik me herpakt en spreek ik meer en meer af met vrienden en geef hem zijn vrijheid.

Alleen heeft een van zijn beste vrienden een huis gekocht en wil hij daar met 2 vrienden in wonen, inclusief mijn vriend dus. Toen mijn vriend me dit vertelde was ik er niet zo goed van. En nu ongeveer 2 weken later weet hij nog niet wat hij zal doen. Ik heb hem al verteld dat ik dit absoluut niet zie zitten. Hij werkt namelijk de hele week 7/7 en ik heb enkel de zondag en een dag in de week vrij. Een dag voor ons 2 is dus heel zeldzaam. Als hij dan ook nog eens bij hen gaat wonen zie ik hem nog minder dan nu. Plus we hebben geen privacy en ik moet constant rekening houden met zijn vrienden. En ik heb het nogal moeilijk met die ene vriend die daar ook zal wonen. Hij is een ex-lief van toen ik 16 was, we zijn iets van een maand samengeweest maar meer had ik niet nodig om te beseffen dat hij een echte lul was. Hij is seksistisch, grof en smoort hele dagen weed. Ik ben dus bang wat er gaat gebeuren als mijn vriend beslist daar te gaan wonen. Bovendien zou ik graag samenwonen met hem. Maar op dit moment is dat niet financieel niet mogelijk. En ik twijfel of ik er goed aan zou doen om deze situatie op te vangen en ons als koppel te doen werken. Maar ik weet niet of ik daar nog de energie voor heb. Of om vaarwel te zeggen van deze situatie zodra hij beslist naar daar te gaan. Maar dan blijf ik achter met een gebroken hard en ben ik mijn soulmate en beste maatje kwijt...

Ik ben radeloos over hoe ik me zou moeten gedragen en een goede vriendin zijn in deze situatie.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Hij wil verhuizen.
#1: 18-02-2017, 12:03
Hallo Ano,

Dit is niet de gemakkelijkste situatie waar je in zit.

Wanneer ik het zo lees geef jij heel veel om hem, heb je alles voor hem over, maar is dit andersom helemaal niet het geval.

Dat hij bij zijn vrienden wil gaan wonen lijkt wel een vlucht, op die manier weet hij zeker dat hij niet meer samen met jou onder één dak hoeft te wonen.

Ga eens bij je zelf na of je nog wel een relatie wilt met iemand die jou op deze manier behandelt. Op mij komt het allemaal behoorlijk respectloos over.

Ik vraag mij eigenlijk ook een beetje af hoe de banden thuis zijn, met je ouders en eventuele broers/zussen. Het komt een beetje op mij over alsof dat ook niet allemaal even soepel loopt waardoor je er eigenlijk ook moeite mee hebt om weer thuis te moeten wonen.

Kom gerust terug met aanvullende vragen.

Sterkte,

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Hij wil verhuizen.
#2: 20-02-2017, 01:04
Ik weet niet hoe goed jullie relatie op dit moment is maar als het nog mogelijk is maar je zou je weer bij je vriend en zijn moeder in gaan wonen, en vanuit die situatie samen iets te huren waar jullie samen kunnen wonen ?
Daar dacht ik aan kijk maar als je er iets mee kan.

Groetjes marcel.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal