Auteur Topic: Mijn vriend wordt niet gesteunt door moeder  (gelezen 214 keer)

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Vrouw
Mijn vriend wordt niet gesteunt door moeder
« Gepost op: 16 mei 2017, 20:19:49 »
Ik heb dus een vriend, en ik zou hem niet dik noemen, maar hij is heel ongelukkig met zijn uiterlijk en wil afvallen en ik steun hem daar natuurlijk bij. Maar, als ik kijk naar wat hij eet gaat het echt goed kwa wat hij zelf in de hand heeft. Hij koopt geen chips of snacks meer en gaat niet meer naar de McDonalds, en naar school neemt ie fruit mee of boterhammen met kaas.
Maar als je ziet wat hij thuis eet, is t vaak of geen groentes, of alleen zijn moeder eet een bak sla en de mannen thuis eten dan aardappeltjes en chicken wings.. en zijn ouders nemen hem soms mee naar de Mac of halen domino's.. hij probeert er soms wat van te zeggen maar het enige wat zijn moeder zegt is "je moet gewoon minder snoepen!" Of "boeie".. het is een beetje plagerig bedoelt, maar toch vind ik het erg zonde dat hij hierin niet wordt gesteund. Hij vindt t ook best moeilijk en wil graag naar een dietist maar zijn moeder zegt dat hij dat dan maar zelf moet betalen.. en toch noemt ze hem ook weer dik..

Ik wil hem hierbij helpen maar ik weet echt niet hoe?

• Proeflid
  • Leeftijd: 15
Re: Mijn vriend wordt niet gesteunt door moeder
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2017, 17:32:45 »
Hoi

Ik zou niet echt weten hoe je de situatie bij hem thuis zou kunnen veranderen, maar ik weet wel dat bij mij op school iemand was die ongeveer hetzelfde probleem had als jouw vriend (al weet ik niks over die thuissituatie). Bij die persoon bij mij op school had een vriendin toen met die persoon afgesproken samen naar de sportschool te gaan om haar bij te staan. Misschien kan jij iets soortgelijks voor je vriend doen? Je hoeft natuurlijk niet per sé een sportschoolabbonement te nemen, maar misschien kunnen jullie samen gaan hardlopen ofzo.

• Meester Lid
  • Leeftijd: 22
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2017, 21:56:59 »
Hallo JordanJane,

Lastige situatie..
Je vriend zal nog eens met z'n moeder en vader kunnen praten. Levert dit alsnog niks op? Dan moet hij het zelf gaan doen..
Ik weet niet hoe oud jullie zijn etc. maar hij zou voor zichzelf eten kunnen gaan kopen en koken, zo heeft hij zelf in de hand wat hij savonds eet.
Wellicht als zijn ouders dit zien, dat ze tot het besef komen en alsnog mee willen werken.

Succes!

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2017, 05:43:52 »
We hebben eigenlijk zelfs hetzelfde sportabonment maar heel vaak als we daar samen naartoe willen, wil die moeder al gaan... ze doen samen met een pas.. maar een aparte krijgt hij ook niet.

Hoi

Ik zou niet echt weten hoe je de situatie bij hem thuis zou kunnen veranderen, maar ik weet wel dat bij mij op school iemand was die ongeveer hetzelfde probleem had als jouw vriend (al weet ik niks over die thuissituatie). Bij die persoon bij mij op school had een vriendin toen met die persoon afgesproken samen naar de sportschool te gaan om haar bij te staan. Misschien kan jij iets soortgelijks voor je vriend doen? Je hoeft natuurlijk niet per sé een sportschoolabbonement te nemen, maar misschien kunnen jullie samen gaan hardlopen ofzo.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2017, 05:48:48 »
Ik heb het aan hem doorgegeven! Al denk ik niet dat hij gaat koken omdat hij dat nooit zo doet. En ik denk ook niet dat het zou mogen daar. Maar heel erg bedankt voor de reactie!

Hallo JordanJane,

Lastige situatie..
Je vriend zal nog eens met z'n moeder en vader kunnen praten. Levert dit alsnog niks op? Dan moet hij het zelf gaan doen..
Ik weet niet hoe oud jullie zijn etc. maar hij zou voor zichzelf eten kunnen gaan kopen en koken, zo heeft hij zelf in de hand wat hij savonds eet.
Wellicht als zijn ouders dit zien, dat ze tot het besef komen en alsnog mee willen werken.

Succes!

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 21
  • I can't, I'm done. I give up
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2017, 12:50:27 »
Wat goed van je dat je hem wilt helpen. Ik vind dat idee van een sportschool een erg goede. Ook zou hij een bepaald eet-rooster kunnen maken. Dat helpt ook altijd. Dus niet meer de hele dag door eten, maar bepaalde momenten dat je eet, of een stuk fruit of zoiets.

Ik wens jou en je vriend veel succes!
Tmxz