Auteur Topic: Ik weet het niet meer...  (gelezen 155 keer)

• Proeflid
  • Leeftijd: 47
  • Geslacht: Vrouw
  • Hi, ik ben ElisE 13 jaar.
Ik weet het niet meer...
« Gepost op: 30 mei 2017, 23:04:20 »
Ik ben ElisE,
Dit is mijn eerste bericht op een forum dus het zal wel heel slecht zijn, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik voel me de laatste tijd heel erg onzeker, ik ben bang dat ik alles fout doe. Op school moesten we ook een test doen waaruit kwam dat ik vaak onzeker ben en dat maakte me nog meer onzeker.
Soms ben ik ook echt diep verdrietig dan lijkt alles alleen maar tegen te zitten. Ik weet het niet, maar dan heeft het voor mij gewoon even geen zin meer. Ik voel mezelf ook altijd te dik. Misschien komt dat omdat ik vroeger naar een dokter ben geweest voor overgewicht, mijn broer noemt ook altijd dik. Mensen zeggen altijd dat je niet dik bent als je je fijn voelt in je lichaam, maar ik heb me nooit fijn gevoeld in mijn lichaam. Het is niet zo dat ik het verkeerde geslacht heb ofzo. Maar, Ik weet het gewoon niet meer. Mijn beste vriendin met wie ik altijd alles samendoe gaat volgend jaar van school af, maar ik ben bang dat ik geen andere goede vrienden weer krijg en elke les alleen moet gaan zitten. Nu aan het eind van het schooljaar ga ik ook misschien niet over. Mijn ouders gaan misschien scheiden. Mijn moeder wil wel scheiden maar mijn vader niet. Eerder hadden ze vaak om bijna alles ruzie. Nu hebben ze geen ruzie meer maar praten ze bijna niet meer met elkaar. Dat is nog erger.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, als je niet snapt wat ik aan jullie nou eigenlijk wil vragen omdat het zo'n lang verhaal is.
Komt het hier nog eventjes kort onder:

- Hoe kom ik van mijn onzekerheden af?
- Hoe komt het dat ik me vaak zo verdrietig voel?
- Ben ik echt te dik?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Groetjes ElisE

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Ik weet het niet meer...
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2017, 12:26:09 »
Hallo Elise,

In de eerste plaats van harte welkom hier op het forum.

Waarom zou je eerste bericht heel slecht moeten zijn ? Ik kan er weinig aan ontdekken dat niet klopt. Sterker nog, ik vind het heel goed dat je er ook nog een samenvatting bij hebt gemaakt ook al is je bericht nu ook weer niet zo erg lang.
Ik het ook heel knap van je dat je hulp gaat zoeken op het moment dat je er zelf eventjes niet meer uit komt. Dit toont dat je een zelfstandig meisje bent.

Het is jammer dat je zo weinig zelfvertrouwen hebt. Zelfvertrouwen laten groeien gaat het gemakkelijkst wanneer je omgeving daar ook in mee helpt, zonder hulp is dat heel lastig.
Je geeft aan dat je alles fout doet, is dat alleen op school, buitenshuis of ook thuis ? Ik denk dat het belangrijk is dat je thuis juist een beetje gesteund wordt en zo nodig een beetje gesteund en geholpen.

Het is natuurlijk niet mogelijk om aan de hand van je berichtje op te maken of je al dan niet dik bent maar in 9 van de 10 gevallen hebben meisjes van jouw leeftijd een volkomen vertekend zelfbeeld en zijn ze helemaal niet dik terwijl ze dat wel denken.
Ik heb geprobeerd om op je Instagram te kijken of daar foto's van je staan maar het lukt mij niet om in te loggen op Instagram dus dat gaat niet lukken.

Elise toch, waar komen al die negatieve gedachtes van je vandaan ? Je bent te dik, je ouders gaan scheiden, je blijft misschien zitten, je hebt geen vriendinnen meer straks.
Hoe reëel zijn al die negatieve gedachtes ?
Heb je iemand met wie je hier over kunt praten en die een klein beetje met je mee kan en wil denken wanneer je weer even in een dip zit ?
Heb je iemand bij wie je terecht kunt wanneer je jezelf zo verdrietig voelt ? Iemand die even een knuffel geeft wanneer je daar behoefte aan hebt ?
Kan je bij je ouders terecht met al deze problemen ?
Voor iemand van jouw leeftijd is dit allemaal een beetje te veel denk ik om het allemaal zelf op te lossen.

Wanneer je ouders niet meer tegen elkaar praten komt er een heel vervelende en gespannen sfeer te hangen in huis die voor niemand goed is. Voor je ouders niet, maar voor de kinderen in huis ook niet. Alleen zoiets al kan enorme gevolgen hebben voor jouw schoolresultaten.

Wanneer ik dit allemaal lees hè, zie je dan niet enorm tegen de grote vakantie op ? Of zie je daar nog wel ergens een lichtpuntje ?

Ik kan het begrijpen wanneer je niet je hele leven op het forum wilt gooien, ik heb er ook geen enkel probleem mee wanneer je mij een privebericht stuurt om te kijken of jij een beetje uit die diepe put getrokken kan worden.

Sterkte,

Happy_Man

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 21
  • Geslacht: Vrouw
  • I can't, I'm done. I give up
Re: Ik weet het niet meer...
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2017, 00:10:53 »
Hallo,

Wat naar dat je je zo ongelukkig voelt met jezelf. Ik herken je probleem wel een beetje hoor. (Niet zo erg dan, maar toch) dus misschien kan ik je een beetje helpen.

Allereerst, tja, ze zeggen het wel vaker: Onzekerheid hoort erbij! Hier heb je nu natuurlijk niets aan, maar toch moet je even weten dat élk meisje dat in de puberteit komt wel iets heeft aan te merken op haar uiterlijk. Te dik, te dun, te lang, te kort, flaporen, wipneus.. Noem ze maar op. Weet dus dat je echt niet de enige bent die zich niet zo happy voelt met zijn lichaam!

En dan over die verdrietigheid, dat is natuurlijk wel vervelend. Het hoort natuurlijk wel een beetje bij de puberteit, die stemmingswisselingen. Maar als je er echt een probleem inziet zou je altijd nog kunnen overwegen om een psycholoog te raadplegen.

In ieder geval, veel succes!
Tmxz