Auteur Topic: Wisselen van school  (gelezen 321 keer)

• Proeflid
  • Leeftijd: 15
Wisselen van school
« Gepost op: 13 juni 2017, 19:59:06 »
Hoi ik zit nu in 1 havo vwo maar ik moet volgend jaar naar vmbo t. Ik wil graag naar een andere school, ik heb geen fijn gevoel op deze school, het is niet dat ik gepest word maar ik vind het gewoon niet fijn op deze school mijn 2 beste vriendinnen gaan ook naar een andere school en al mijn andere vriendinnen gaan havo of vwo doen, dus voor hun hoef ik niet te blijven. Ik heb besloten wel wat domme dingen gedaan die bijna de hele school weet, ik wil niet dat ze dat weten dus als ik naar een andere school ga weet niemand het. Ik heb al met mijn ouders overlegd maar die werden boos op me en vonden het te onhandig om me van school te laten wisselen. Heeft iemand tips hoe ik mijn ouders over kan halen me wel naar een andere school te laten gaan? En goede argumenten waarom van school wisselen een goed idee is?

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Wisselen van school
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2017, 16:42:13 »
Hallo Krokodilletje,

In de eerste plaats van harte welkom hier op het forum.

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik wel dat jij naar een andere school wilt. Ik neem aan dat je er niet zo erg trots op bent dat je van HAVO/VWO naar VMBO-t over gaat. Je zou jezelf er zelfs een beetje voor kunnen schamen.
Wat mij betreft dan ook alle begrip dat je naar een andere school wilt waar je echt met een schone lei kunt beginnen.

Het lijkt mij vrij logisch dat je nagenoeg alles opnieuw aan moet schaffen voor een opleiding op een ander niveau en ik begrijp dan ook de weerstand van je ouders niet. Het enige dat ik kan bedenken is dat je naar een school wilt waar alleen les gegeven wordt op VMBO niveau. Deze scholen hebben over het algemeen een slechtere naam en vaak ook een veel mindere sfeer dan scholen met gemengde opleidingen.

Ook wanneer je een school uitkiest waar oude schoolvriendjes van je zitten die in het verleden een slechte invloed op jou hadden kan wat mij betreft een reden zijn voor je ouders om tegen te zijn.
Ik ken jou totaal niet dus ik kan hier verder niet over oordelen.

Maar waarom vraag je niet aan je ouders wat hun bezwaren zijn ? Misschien kan je al hun bezwaren zo weerleggen.

Sterkte,

Happy_Man

Enne, wil je meer info ?kom gerust terug.