Auteur Topic: psychotisch of bezeten?  (gelezen 108 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 17
  • Geslacht: Vrouw
  • everything is gonna be alright ♥
psychotisch of bezeten?
« Gepost op: 19 juni 2017, 19:21:43 »
Hoi,
Ik ben gediagnogtiseerd met psychoses en ben al in verschillende klinieken en heb meerdere medicijnen gehad. Mijn ouders zijn heel christelijk. En zeggen omdat ik me ''heb opengesteld'' voor de duivel, dat het ook demonen in me kunnen zijn. Ik geloof hier zelf helemaal niks van, en ja ik teken pentagrammen, heb pentagrammen gedragen, en ''eerde'' zogenaamd Satan. Maar ik vind Satan niet gevaarlijk ofzo, het voelt gewoon geruststellend ja het is raar te omschrijven. En dan zeggen mijn ouders weer van ''Ja Satan doet zich heel anders voor dan dat hij is''.

Ik vroeg me gewoon af wat jullie kijk en mening hierop is? Als niet of wel christelijke.
Alvast bedankt.

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: psychotisch of bezeten?
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2017, 22:44:38 »
Hallo IDK-tje,

Zo te lezen (ik heb ook eventjes terug gekeken) heb jij het niet echt gemakkelijk.

Even ter inleiding, zelf ben ik gelovig (christelijk) opgevoed maar heb ik mijzelf later uit laten schrijven bij de kerk.

Het is heel fijn voor je ouders dat zij zoveel steun vinden in het geloof maar vaak hebben streng gelovige mensen niet door dat geloof iets is dat uit jezelf moet komen en dat je dat niet aan iemand op kunt leggen. Wat nog triester is, naar hun mening hebben zij ten opzichte van de Heer gefaald in de opvoeding wanneer de kinderen niet geloven.

Dat is ook de reden dat je ouders er echt alles aan zullen doen om jou op andere gedachten te brengen, zij hebben alleen niet door dat hun band met jou daardoor alleen maar zal gaan verslechteren.
Voor je ouders niet fijn, maar voor jou nog veel erger omdat jij zo graag een beetje steun wilt hebben die je niet krijgt.

Zoals ik al schreef denk ik dat heel veel van jouw problemen te maken hebben met je leefsituatie.
Zo vraag ik mij af hoe het nu gaat met je eetproblemen, met je automutilatie problemen en ik denk zelfs dat je te maken hebt gehad met zelfmoord gedachten. Echt heel triest voor een meisje van jouw leeftijd.

Ik denk ook dat jij heel veel zou willen wat je niet mag van je ouders en dat je ook best veel doet dat volkomen afgekeurd wordt door je ouders. Ik ben dan ook wel een beetje benieuwd hoe het is met je zelfvertrouwen.

Wat mij betreft, jij bent op weg naar de volwassenheid en dit zouden je ouders moeten accepteren, inclusief alle eigen gedachten welke jij hebt en die niet stroken met die van je ouders. Dat hoort bij het volwassen worden.

Ik heb ook het idee dat heel veel van jouw problemen voortkomen uit frustraties en onbegrip.
Ik denk ook dat je hier het andere topic dat je geopend hebt naar terug kunt leiden.

En natuurlijk mag jij pentagrammen tekenen en dragen. En voel jij de behoefte om de Satan te vereren dan ben je daar naar mijn mening ook volkomen vrij in.

Mocht je behoefte hebben om hier eens over te "kletsen" zonder dat heel Nederland mee kan lezen, schroom dan niet en stuur mij gewoon een privebericht. Ik vind dit zo triest allemaal voor je, wanneer er iets is waar ik je mee kan helpen dan zal ik dat zeker doen.

Sterkte,

Happy_Man