Auteur Topic: Te diep?  (gelezen 217 keer)

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 17
  • Geslacht: Vrouw
Te diep?
« Gepost op: 22 juni 2017, 23:51:35 »
Hi guys,

Ik ben hier al heel lang niet meer geweest, het ging ook ietwat beter. Ik was sinds 11 augustus gestopt met snijden en ik loop tegenwoordig ook bij een psycholoog.
Echter is het zondag weer mis gegaan, en sinds toen heb ik elke dag weer gesneden, vandaag nog niet. Gister ben ik (denk ik) te ver gegaan. Ik heb 2 wonden op mijn pols, die met mijn slagader meelopen (1 ligt op m'n slagader, 1 ietwat ernaast) ik heb ze gisteren gemaakt en ze hebben zeer lang gebloed. Ik heb t schoongemaakt en verbonden, maar ze staan nu nogsteeds open en t ziet er ook niet naar uit alsof dat snel gaat gebeuren. Ben ik te diep gegaan en moet ik er iets mee doen of moet ik het maar laten voor hoe het is en later deze week verder kijken?

Alle tips zijn welkom.

Liefs, gewooneenmeisje.

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Te diep?
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2017, 20:05:04 »
Hallo Meisje,

Wanneer ik je verhaal lees ben ik ook bang dat je te ver gegaan bent.
Ik denk ook dat je hier een zeer groot en lelijk litteken aan over gaat houden, dit is een wond die meteen gehecht had moeten worden.
Heel misschien dat ze nog iets voor je kunnen doen wanneer je nu meteen naar de eerste hulp gaat. Wanneer je wacht tot na het weekend ben je zeker te laat.

Wanneer je dat niet kunt of durft alleen wil ik je desnoods nog wel helpen, reageer dan snel, dan geef ik je een nummer waarnaar je kunt appen.

Je geeft aan dat je de wond schoongemaakt en verzorgt hebt, het beste wat je toen had kunnen doen (behalve dan naar de huisarts / het ziekenhuis gaan) was er een aantal zwaluwstaartjes op plakken om de snee dicht te trekken.
Maar deze verwondingen vallen toch ook op ? Hoe verklaar je dit tegenover je ouders / verzorgers ?

Ik maak mezelf ook zorgen omtrent het feit dat je over je slagader gesneden hebt. Meestal hebben mensen die zichzelf automutileren absoluut niet de behoefte om zelfmoord te plegen. Maar jij beseft toch wel dat dit echt helemaal compleet verkeerd afgelopen had kunnen zijn ?

Ook vraag ik mezelf af wat de oorzaak is voor deze terugval. Ik ga er niet van uit dat dit zo maar uit de lucht is komen vallen. Kan je aangeven waar deze terugval door veroorzaakt is ? Misschien weer ruzie met je moeder of broertje gehad ?

Gezien de ernst van je beschadigingen wil ik je met klem adviseren om hulp te zoeken bij een psycholoog of een psychiater.
Ships, volgens mij ga ik je nu tegen mij in het harnas jagen. Ga ik je hetzelfde advies geven als dat je moeder van je verlangt en van je moeder wil je het niet aannemen  ;D

Hey kanjertje, wij hebben eerder al contact gehad via priveberichten, wanneer jij denkt dat je er iets aan hebt om lekker tegen mij aan te zeuren of te schelden, Wanneer je denkt dat dat een beetje oplucht of dat dat de ergste drang tot zelfbeschadiging wegneemt, wees dan niet bang om gewoon nog eens een privebericht te sturen.

Sterkte en beheers jezelf  ;)

Happy_Man

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2017, 21:22:18 »
Hai Happy Man,

Heb je enig idee waar ik zwaluwstaartjes (ofs hechtpleisters ofs) vandaan kan toveren? Dan kan ik die gebruiken als ik nog eens te diep ga.
M'n sneeen vallen niet op, omdat ze niet heel lang zijn en ik ze dus kan verbergen met een armband. Verder weten mijn ouders tegenwoordig dat ik suïcidaal ben en mezelf heb gesneden in het verleden.

Verder weet ik heel goed dat t mis had kunnen gaan, dat had ik ook totaal niet erg gevonden.

Ik weet zelfs niet precies waarom ik ben teruggevallen. Het kan echt vanalles zijn...

Tevens loop ik al bij een psycholoog en ben ik ook in behandeling; ik heb elke dinsdagochtend DGT therapie in een groep en elke woensdagochtend heb ik een individuele behandeling. Ook sta ik op de wachtlijst voor EMDR.

Gewooneenmeisje

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2017, 21:41:46 »
Zwaluwstaartjes kan je gewoon bij de apotheek halen en ik denk zelfs ook wel bij een drogist als het kruidvat en de etos.

Meisje, doe mij een plezier en wees wel open en eerlijk bij je hulpverleners, vertel gewoon eerlijk wat er gebeurd is. Dat is de enige manier waarop je geholpen kunt worden.

Maar heb jij dan echt zo'n slecht en negatief leven ? Kan je dan echt nergens meer een stukje positiviteit uit halen ?

En uiteraard blijft mijn aanbod staan. Heb je behoefte aan een luisterend oor, een praatpaal of andersoortige hulp die je eventjes nergens kunt vinden op dat moment stuur mij dan gerust een berichtje.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2017, 21:46:39 »
Ik heb problemen om me helemaal open te gooien bij zulke mensen...

En nee, nergens zie ik nog positiviteit, enkel leegte en depressiviteit.

Bedankt voor het aanbod, misschien zal ik er nog eens gebruik van maken :)

• Global Moderator
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2017, 22:25:59 »
Ik kan goed begrijpen dat jij moeite hebt om jezelf open te stellen.

Ik denk dan ook dat je dat niet alleen bij die mensen hebt, ik denk eigenlijk dat je een beetje het vertrouwen kwijt bent in de hele mensheid.

Wat mij betreft betekend dit ook dat jouw vertrouwen in het verleden enorm beschadigt is.
Aan de ene kant ben ik heel erg benieuwd naar je verhaal, aan de andere kant wil ik absoluut niet dat je het op een openbaar forum plempt.

Ik krijg ook het idee dat je stiekem best een beetje blij bent wanneer je het idee hebt dat er in ieder geval iemand is die naar je luistert. Probeer dat hele kleine stukje blijdschap vast te houden ;)

Enne, ik ga even brutaal zijn en stuur je zo ook nog even een privebericht.

Sterkte,