Auteur Topic: schuldgevoel  (gelezen 128 keer)

• Proeflid
  • Leeftijd: 12
schuldgevoel
« Gepost op: 12 juli 2017, 21:15:53 »
heey,
ik zit in de brugklas en ga naar de tweede volgend jaar..
maar ik heb een vriendin, en het lijkt alsof ze altijd ruzie zoekt. Haar 'beste' vriendin word dan ook altijd boos op me, meestal om niks. op Whatsapp sturen ze dan lange teksten en die laten me erg rot voelen, ik ben ook vaak boos op ze omdat ze boos worden om niks en omdat die beste vriendin zich er zomaar mee bemoeit. Maar ik ben meestal degene die sorry zegt, en heb verder geen comentaar op die beledigende teksten. Ik voel me altijd schuldig en wil het zo snel mogenlijk goed maken.

Ik heb nu al een tijd ruzie met dat meisje, maar op de een of andere manier heb ik deze keer geen schuldgevoel. Ze werd boos op mij zonder reden, dus liet ik het en zei ik geen sorry. Die beste vriendin van haar is nu wel boos op mij, en ik voel me heel erg schuldig. 's avonds denk ik er de hele tijd aan, en ik heb vaak een zenuwachtig gevoel.

Als ik mijn vrienden of mijn ouders vraag wat ik moet doen, is het altijd hetzelfde: Trek je er niks van aan, als ze zo doen zijn het geen echte vrienden, je moet er mee leren omgaan, enzovoort. Maar ik heb het nog steeds.

Weet iemand wat ik moet doen? Of heeft iemand tips?

• Proeflid
  • Leeftijd: 12
Re: schuldgevoel
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2017, 21:22:12 »
er staat trouwens dat ik 42 ben, maar ik ben 12

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: schuldgevoel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2017, 23:48:29 »
Hallo Anoniempje,

In de eerste plaats van harte welkom hier op het forum.
Dat je leeftijd niet klopte komt doordat je je geboortedatum niet correct hebt ingevuld bij je registratie. Ik heb nu alleen het geboortejaar aangepast dus je leeftijd zal nog niet helemaal goed lopen. Ik gok zo maar dat je dit jaar nog jarig moet worden en dan blijft er echt nog een tijdje 12 jaar staan.

Wanneer ik het goed begrijp wil je een ander antwoord krijgen als dat je van je ouders en vrienden krijgt, vertrouw je hen niet ?  Of kan je niets met het antwoord ?

Ik ga je even aan het denken zetten. Wanneer je vriendin steeds probeert om ruzie te zoeken, is het dan wel een echte of goede vriendin ? Ik denk dat ik persoonlijk op zoek zou gaan naar iemand die beter bij mij past.

Wanneer ik je verhaal lees krijg ik eerder het idee dat die goede vriendin bang is haar vriendin aan jou kwijt te raken en daarom probeert steeds tussen jou en je vriendin te stoken. Dus eigenlijk gewoon pure jaloezie.

Zelf zou ik gaan denken of ik niet beter een andere vriendin kan zoeken maar ik denk niet dat jij dat een goed advies vind :)

Sterkte,

Happy_Man