Skip to main content

Auteur Topic: Ik weet niet meer wat te doen! Help!

B
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: aug 2017
Ik weet niet meer wat te doen! Help!
OP: 11-08-2017, 22:43
Dit is mijn eerste bericht en ik zit met hele erge strugless. Ik heb nu bijna een jaar een vriendje en ik ben smoor verliefd op m! We zijn heel erg veel samen, bespreken alles doen alles samen en we zeggen allebei dat we voor altijd samen zijn. Alleen hij is altijd heel snel boos op mij, vooral over app en dat is meestal jaloezie over dat ik praat met andere jongen en jaloezie hoort erbij dat heb ik ook wel s maar dat ie dan zo boos word? En hij word ook heel vaak om andere dingen boos omdat ik dan iets fout zeg ofzo maar als we dan samen zijn dan merk ik gwn weer hoe veel we van elkaar houden. Maar nu is het zo dat hij me geblokkeerd heeft op app, dat heeft ie wel eens eerder gedaan omdat hij boos was maar dan deblokkeerde hij me wel. Op insta en snap doet hij ook raar en hij wil niet met me praten, dit soort dingen heeft hij wel vaker want hij heeft ook zo zijn problemen. Bijv. Dat zijn ouders altijd heel veel werken daardoor worden emotineele dingen nooit besproken en daardoor is hoor daar ik niet open over tegen mij. Ik heb al raad gevraagd aan heel veel vrienden en het is altijd hetzelfde 'uitmaken' maar als je echt van iemand houd gaat dat niet zo makkelijk en dat wil ik ook gewoon niet, dus ik hoop dat iemand mij hier raad kan geven alvast bedankt.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Hallo Beertje,

In de eerste plaats van harte welkom hier op het forum.

Om heel eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk respectloos om iemand te blokkeren/negeren. Volgens mij valt dit ook onder pestgedrag.
Ik begrijp ook niet zo erg op basis waarvan hij meent te kunnen oordelen dat jij iets verkeerds gezegd hebt. Volgens mij ben jij zelf ook heel goed in staat om te beoordelen wat je wel of niet kunt zeggen.
Ook extreme jaloezie is een zeer nare eigenschap die je zeker niet hoeft te accepteren.
Eigenlijk krijg ik ook sterk het idee dat hier sprake is van een cultuurverschil maar dat mag ik misschien niet zeggen.

Ik denk dat je twee opties hebt. Of je volgt de raad van je vrienden (en mij) op en laat jezelf niet langer als voetveeg gebruiken en maakt het uit.
Of je accepteert dit volkomen ongepaste gedrag en zeurt er niet langer over. In dat geval is het ten slotte je eigen keuze om er in te blijven hangen.

Sterkte,

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 9
  • I can't, I'm done. I give up
  • Vrouw - 27 jr
  • Aangemeld: aug 2017
Ik ben het met Happy_Man eens als hij het 'ongepast gedrag' noemt. Toch vind ik niet dat je het moet uitmaken. Ik zou eerst in real life met hem praten en hem vragen waarom hij jou dit alles aan doet. Als dit inderdaad (zoals je al vermoedt) jaloezie blijkt te zijn, kan je hem uitleggen en vragen om niet meer zo jaloers te zijn. Want dat is immers nergens voor nodig toch? Dus mijn advies: praat er eest eens hoed over en beem dan pas een beslissing.

Veel succes!
Tmxz
  • IP logged

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
ik herken enkel het gedeelte vooral van via app dat dan de ruzies zich uiten, daarom lijkt het mij vooral verstandig om vooral niet al te veel contact te hebben met elkaar via app.
gebruik dat voornamelijk om af te spreken, verder is het wijsheid om andere onderwerpen te bespreken als je elkaar ziet, aangezien het via app praten niet altijd werkt, je hoort elkaar niet, weet niet hoe iets dus wordt gezegd/ overkomt op de ander.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal