Auteur Topic: Luier blijft niet goed zitten  (gelezen 2612 keer)

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 17
  • Geslacht: Vrouw
Luier blijft niet goed zitten
« Gepost op: 07 december 2017, 14:59:06 »
Hallo,

Misschien hadden sommige bij mijn andere topic al gelezen dat ik luiers draag.. ik heb alleen het probleem dat ze niet echt goed blijven zitten onder een jurkje of een rokje. Met jeans heb ik er geen last. Zou iemand misschien een oplossing weten? :)

Eva x

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Luier blijft niet goed zitten
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2017, 17:19:10 »
Normaal gesproken bestaat incontinentie materiaal voor mensen van jouw leeftijd uit elastische broekjes, die zouden toch gewoon moeten blijven zitten volgens mij.

Misschien eens navragen bij de apotheek ?

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2017, 08:00:44 »
Nee ik zou niet weten wat dat is. Ik draag gewoon tena luiers, verder niks.

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 16
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2017, 16:28:55 »
Al het incontinentie materiaal is voor alle leeftijden. Elastische broekjes kan ook, Tena luiers kan ook (of 2e merk Abena luiers).

Elastische broekjes noemt het merk tena: Pants
tena heeft ook gewoon echt luiers met 4 plakkers dat noemen ze dan: Slip

Alle 2 soorten hebben ze in ongeveer 5 maten dacht ik. XS, S, M, L, XL
XS is dan extra small, S staat voor small.

Small heb ik. Heb je wel de goede maat luiers eva ? Dat scheelt ook enorm.

Ik gebruik ze alle 2.

Wat je zou kunnen doen is Pants proberen maar het licht er ook aan hoe je incontinentie is. Tena slip hout het meeste vast van alles Tena pants wat minder.

Ik gebruik ze op deze manier:  :-[ Ik schaam me nog om het te vertellen maar ik plas nog steeds weleens in bed. daarvoor heb ik de tena luiers (Slip)
Op school gebruik ik de tena pants omdat je die niet ziet onder jeans. Overdag voel ik prima wanneer ik plassen moet alleen moet ik erg snel bij een wc zijn. Zoals rennen vanuit het lokaal naar de wc. Als ik dan een tena luier (slip) zou gebruiken met 4 plakkers moet je die bij een wc eerst losmaken, dan ben je te laat. Tena pants is dus elastisch. Als een onderbroek. Pants omdat ik weleens een flinke straal verlies. Ik kan er mee op school komen en weer naar huis gaan zonder dat ik me heb hoeven te verschonen.

« Laatst bewerkt op: 12 december 2017, 18:11:25 door klaas »

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2017, 16:33:10 »
Ik ben blij dat er meer oplossingen zijn, mijn moeder dacht dat rompers zouden werken. Ik dacht dat die alleen voor baby's waren, maar blijkbaar heb je die ook in iets grotere maten..

• Hele Bekende
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2017, 20:48:11 »
Kan ook, ik had het al in gedachten om te zeggen maar blijkbaar ken je het al, ik dacht mischien vindt je dat wel appart. Rompers. Waar ik zelf weleens aan gedacht heb is een body. Ik weet niet of ik linken mag maar een klein groepje mensen kan dit maar gebruiken he. Dat moet een luier ook beter laten zitten. Zie deze maar eens : https://www.maree.nl/index.php?item=suprima-4700-body-voor-kinderen--in-5-maten&action=article&aid=855&lang=NL
« Laatst bewerkt op: 14 december 2017, 19:06:12 door klaas »

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2017, 15:17:10 »
Mijn moeder zegt dat ik me niet zo moet aanstellen en dan mijn luier gewoon goed zit. Maar hij zit echt losjes, ze zegt dat de grootste maat kindermaat rompers mij ook nog wel passen. Maar dat wil ik ook weer niet.

• Hele Bekende
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2017, 22:50:15 »
Zelf experimenteren met de plakkers, desnoods gewoon op een wc als je er niet aan mag prutsen van je moeder. Wat voor maat heb je dan ? Small of medium ?

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 15 december 2017, 08:41:40 »
Ik mag er idd niet aankomen van mn moeder. Mocht ik eerst wel maar nu niet meer, ik heb maatje Small.

• Hele Bekende
« Reactie #9 Gepost op: 15 december 2017, 20:06:25 »
Jha heb ik ook. Small Maxi. Ik snap het wel, als je ze zelf niet goed om kunt doen lekken ze sneller terwijl dat die luiers alles wel aankunnen. Als ze te losjes omzitten. Wel streng van je moeder. Hoelang moet je die al dragen en waar heb je last van ?

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2017, 16:40:12 »
Ik heb last van bedplassen, en soms in de middag als ik niet een toilet in de buurt heb. Mijn moeder is zoo streng, eerst was ze dat helemaal niet maar nu wel.

• Hele Bekende
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2017, 17:38:31 »
Je kan ook 2 soorten luiers dragen 1 voor snachts en 1 voor overdag, bedplassen heb ik ook daar heb ik de controle niet over. Overdag wel. Ik kan overdag ook wel een toilet in de buurt gebruiken. Ik kan het ophouden maar ik moet altijd nodig en snel. Ik had bijvoorbeeld op school dat ik in het lokaal nodig moest en moest rennen naar de wc telkens. En onder het rennen al een straal of druppels verliezen in mn boxer maar nooit alles. Meestal nog geen natte vlek in mijn jeans maar wel vies nat ondergoed.  :-X en een paar keer per dag. Soms in de ochtend op school en soms in de middag op school. Overkomt het je in de ochtend, heb je de hele dag een stinkende onderbroek. Daarom gebruik ik nu Pants overdag nooit een nat gevoel of last van geurtjes. Ik heb het er hier ook over gehad http://www.tienerproblemen.nl/index.php?topic=8329.msg64893#msg64893

Dat zijn elastische broekjes zonder 4 plakkers en is eigenlijk steviger als een normale boxer of onderbroek voor meisjes maar kan zoo naar beneden bij een wc. Mischien is dat voor jou ook wat, want die kun je niet verkeerd dragen of fouten mee maken. Maar als je overdag ook alles in je broek plast als je het niet kon houden kun je beter luiers met 4 plakkers blijven gebruiken, een luier met 4 plakkers is altijd veel veiliger en vangt veel meer op.

Ik zelf kan ook mijn luiers met 4 plakkers die ik voor het bedplassen gebruik, overdag bijvoorbeeld op school gebruiken van sochtends tot in de middag als ik weer thuiskom. Maar die absorberen te veel. Dan kan ik het met 1 de hele dag doen, zelfs een lange schooldag van 8 uur en nog in thuis komen en mischien 5% van die luier gebruikt te hebben.
=4x een natte vlek aan de voorkant van je jeans of nat ondergoed als je niks draagt.Dus dan gooi je best wel droge luiers weg.

En een luier is onder jeans wel wat zichtbaarder als broekjes.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2017, 18:24:51 door klaas »

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 17 december 2017, 11:51:26 »
Mijn probleem is dat ik wel op kan houden maar echt maar heeel even, duurt het te lang dan verlies ik alles dus pants ik denk ik geen oplossing als die maar zo weinig absorberen. Ik had et er eergister met mn moeder over en we hebben besloten om rompers te dragen. Nouja eigenlijk meer mijn moeder dan ik maar goed. Ik voel me net een baby in zo'n rompertje.
Zo zien ze eruit.
https://www.rompersvanjof.nl/webshop/rompers-suits/#cc-m-product-14093745625

• Hele Bekende
« Reactie #13 Gepost op: 17 december 2017, 18:36:51 »
Toch kan pants wel aardig veel absorberen hoor er zijn meestal iets van 3 sterktes met hoeveel ze aankunnen. Pants hebben er moeite mee als alles in 1 keer erin gaat, dus voor jou is het niet veilig. Mijn ongelukjes zijn ook totaal onverwachts overdag. Laats bij een vriend wezen gamen en toen moest ik nodig en gewoon naar hun zn badkamer gelopen maar zijn zus zat erin en die had de deur op slot omdat ze gedoucht had maar was wel bijna klaar. De wc was in hun badkamer. En ik moest zoo vreselijk nodig. De druk van het nodig moeten kan ik wel een beetje wegwerken door rondjes lopen of met 2 handen duwen in mn kruis, toch is de druk van het nodig moeten sterker en dan telkens een flinke straal verliezen. Tot ik in de badkamer kon.

Je moeder zal wel denken dat het voor je eigen bestwil is, Ik wilde in het begin ook geen luiers, mijn moeder stuurde daar wel op aan. ik dacht dat ik die dan 24 uur per dag moest gaan dragen en nooit meer zou kunnen sporten bijvoorbeeld.
Alles kan wel en je kan kiezen wanneer je zonder luiers bent ben ik achter.

Ik heb die link bekeken, ze zijn voor oudere kinderen dus ik vindt het gelijk al niet zoo babyachtig, gewoon proberen of het voor jezelf beter werkt en zit op die manier.

Ik zou het niet erg vinden als een vriendin dat nodig zou hebben, heb ik niet maar toch. Doe gewoon wat het beste voor jezelf werkt.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 18 december 2017, 08:55:43 »
Jaa ik weet dat het voor m'n eigen bestwil is maar eerst had ik dit niet, en sinds afgelopen jaar ben ik van 16 jarige meid naar een 16 jarige baby gegaan. I know, zo erg is het niet maar het voelt gewoon zo. Je moeder die je luiers verschoond, het dragen van rompers. Het gewoon klote... die rompers zijn miss voor oudere kinderen maar het is nogsteeds een "romper"...