Auteur Topic: Luier blijft niet goed zitten  (gelezen 939 keer)

• Hele Bekende
  • Leeftijd: 15
  • Geslacht: Man
Re: Luier blijft niet goed zitten
« Reactie #15 Gepost op: 18 december 2017, 23:06:35 »
Ik ken het gevoel wel. In mijn geval leerde ik het voor het eerst op mijn 13e kennen, toen plaste ik al 2 jaar regelmatig in bed. Voor mijn 13e dacht ik altijd dat er alleen luiers in babymaten bestonden, niks voor mij.
Ik denk dat de maat bij mn ouders op een gegeven moment vol was met het bedplassen dat ze daarom alles onderzocht hebben.
Mn moeder kwam het op een dag vragen terwijl ik aan het gamen was, en ja erop gezocht op de luiers om eraf te zijn maar verder niet nagedacht wat het inhield.
Tot er op een dag een groot pak luiers stond met een groot tena logo erop midden in huis. Nog nooit gezien daarvoor.
Ik heb het meteen weggepakt en uit het zicht gezet.
Ik voelde me toen ook een 13 jarige baby en heb het iets van 2 weken geweigerd om te proberen. Ik moest ze in ieder geval gaan dragen als mijn nieuwe matras er was werd me verteld. 2 nieuwe dingen dus, een schoon nieuw matras en luiers om het matras schoon te houden en om me voortaan goed te laten slapen volgens mn moeder. Na 2 weken dat ik mijn luiers had gehad kwam ook mijn nieuwe matras, ik denk dat als ik die avond geweigerd had ik ruzie had gehad. Ik zou en moest  :P die avond op het nieuwe matras in een luier slapen.

Dus ik kon me er echt aan overgeven dat ik een luier omgedaan kreeg door ma. Het ging allemaal totaal anders dan ik verwachte en gewoon staand en moest zelf meehelpen.

Verschonen is bij mij nooit gedaan, voor het slapen om en er gewoon mee uit bed komen zonder problemen.
Meestal is een romper ook een extraatje. Ik draag het onder een losse pyjma 

• Hele Bekende
« Reactie #16 Gepost op: 19 december 2017, 20:21:25 »
Jaa ik weet dat het voor m'n eigen bestwil is maar eerst had ik dit niet, en sinds afgelopen jaar ben ik van 16 jarige meid naar een 16 jarige baby gegaan. I know, zo erg is het niet maar het voelt gewoon zo. Je moeder die je luiers verschoond, het dragen van rompers. Het gewoon klote... die rompers zijn miss voor oudere kinderen maar het is nogsteeds een "romper"...

Jammer dat je zoveel verplicht bent van je moeder. Ik weet dat het in het begin heel moeilijk is om luiers zelf om te doen ik heb zelf ook alles uitgezocht, ik had er in het begin dat ik het moest wel meteen interesse voor. Ik weet niet hoe je moeder je luiers verschoond maar je kan bijvoorbeeld wel laten zien dat je al heel wat weet het staat bijvoorbeeld gewoon in een animatie op YouTube hoe je het zelf kan doen staand, maar hetzelfde kan met 2 man.

https://www.youtube.com/watch?v=jisOeHWbm8Y

Het gaat over absorin maar kan ook met tena.
Ik zou het graag zelf willen doen. Omdat je zelf ook weet wanneer je toe bent aan een nieuwe.

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 16
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: 21 december 2017, 02:31:40 »
Nee het zit zo. Ik mocht het eerst wel zelf maar inmiddels niet meer omdat ik vaak tegenwerkte of em gewoon niet aan deed op momenten datvik eigenlijknwel moest of erover loog.

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #18 Gepost op: 22 december 2017, 12:47:37 »
Ooohhhhhh, daar komt de aap uit de mouw.

Jij bent gewoon een eigenwijze niet luisterende puber die daar nu de gevolgen van ondervind.  ;)

• Hele Bekende
« Reactie #19 Gepost op: 22 december 2017, 20:57:13 »
Ik ken het gevoel wel waarom je hem op sommige momenten niet om zou doen, toch bang voor de reacties van anderen wat ze ervan zouden vinden als ze erachter komen. Zoo loog ik thuis erover dat ik overdag ook vaak een beetje in mn broek plaste. Bang dat mijn ouders me ook 24 uur per dag luiers zouden laten dragen en het op school zou moeten vetellen. In bed plassen per ongeluk werd elke keer wel gezien thuis. Daar kom je niet onderuit. Daar kreeg ik de luiers op, was wel even schrikken dat ze echt bestaan voor als je 13 bent. Toen ik er voor het eerst aan begon mocht ik ze zelf ook niet omdoen, ik had ook geen flauw idee, ik dacht ook niet dat het zelf kon. Mn moeder wou het doen zodat ze zeker wist dat het goed zat.

Ik was ook wel enorm eigenwijs, op je 13e ben je ook helemaal kwijt wat luiers kunnen doen. Ik dacht als ik het laat lopen in mijn slaap dan wordt dat net zoo nat als een natte onderbroek, pyjma enzoo.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 23 december 2017, 01:16:00 »
Maar happy-man, dan hoeft ze me nog steeds niet als een baby te behandelen? :(

En ja klaas, jij begrijpt mij. Het is super genant dus soms wilde ik em gewoon echt niet om dus deed ik em af. Zo raar is dat toch niet? :(

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2013
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
« Reactie #21 Gepost op: 23 december 2017, 12:46:15 »
Nee Eva, daar heb je echt helemaal gelijk in.

Volgens mij moet dit voor jou enorm vernederend zijn en iemand van jouw leeftijd moet dit makkelijk zelf kunnen.
Ik zou mijzelf ook goed voor kunnen stellen dat jij daar enorm boos over bent.

Is het een optie om een keertje met je moeder in gesprek te gaan dat je heel graag wilt laten zien dat jij ook voldoende verantwoordelijkheidsgevoel hebt om dit in het vervolg zelf te kunnen regelen ? Dat het hele luier verhaal voor jou toch al iets is waar je jezelf voor schaamt (schaamde) en dat het er op deze manier door je moeder niet gemakkelijker op gemaakt wordt voor je ?

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 23 december 2017, 15:44:49 »
Ja ik heb daar al eerder iets besproken met mn moeder op die manier maar daarna heb ik dus gelogen en sinds toen heeft ze gezegd dat ik het niet meer zelf mag doen. Ik mag mn luiers nu niet meer zelf omdoen en afdoen als Ik thuis ben. Alleen op andere plekken waar mn moeder niet bij is. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik het weer zelf wil doen maar dat mag ik niet. Niemand anders ziet wat er gebeurd thuis maar gewoon voor mezelf is het vernerend om verschoond te worden op een matje door je moeder. En nu ik ook al rompers draag begint het steeds meer te lijken op een baby situatie. Ik heb gezegd dat ik dat zo niet wil. Maarja...

• Hele Bekende
« Reactie #23 Gepost op: 23 december 2017, 17:02:18 »

En ja klaas, jij begrijpt mij. Het is super genant dus soms wilde ik em gewoon echt niet om dus deed ik em af. Zo raar is dat toch niet? :(

Nee zoo raar is het niet, toen ik ze in het begin voor het bedplassen moest dragen was dat wel makkelijk, dat blijft binnenhuis die ervan weten zeg maar, sochtens weer af en verder geen verplichtingen. Buiten huis is anders, op school bijvoorbeeld, voor sport bijvoorbeeld moet je uit de kleren.

Het is ook angsten overwinnen zoo mooi als mn moeder dat altijd zegt.
De eerste keer toen ik voor het eerst op mn 13e een luier moest dragen zag ik er ook wel tegenop.
Gelukkig gebeurde dat gewoon gelijk staand.

Op een matje lijkt me ook vernederend ik zou voorstellen aan je moeder om het staand te doen, dan kan je een luier zelf tussen je benen doen in de badkamer en je moeder hem bijvoorbeeld vastplakken. Mooier is als je het weer zelfstandig mag.
Ik mocht het na 2 weken helemaal zelf doen. Vanaf dag 1 dat ik het moest was de bedoeling om het mijzelf te leren doen.

Ik heb ook tegen mijn ouders gelogen dat ik overdag geen problemen had, ik weet niet ik denk dat ik toch wat te stoer was. Nadat ik vond dat de luiers enorm bevielen voor het per ongeluk in bed plassen heb ik ook eerlijk opgebiecht dat het bijvoorbeeld op school ook bijna elke dag mis ging. Als ik gezegd had met een gesprek over het bedplassen van mij en de luiers die ik zou krijgen dat ik overdag ook problemen had, hadden ze me mischien ook wel overdag verplicht. Mijn moeder had er wel begrip voor die snapte wel dat het was omdat ik me schaamde tegenover mijn klasgenoten. Maar ik wilde het nu zelf gaan doen, luiers dragen overdag op school.
Toch veel te veel last gehad van incontinentie overdag.

Met goedkeuring van mijn ouders en omdat ik het zelf wou.
Op school ben ik gewoon op een dag begonnen met luiers, thuis al omgedaan en naar school gegaan. Klasgenoten hadden niks door of zijden niks erover. Bij ons op school heb je op woensdag gym dan moet je dus omkleden, dan zou het gezien worden dus dan kwam ik gewoon met een normale boxer aan op school. Ik heb het zoo 2 weken gedaan en toen heb ik alles verteld aan klasgenoten dat ik luiers nodig heb. Zodat het niet meer raar was omdat in de kleedkamer te zien.

• Hele Bekende
« Reactie #24 Gepost op: 23 december 2017, 17:20:57 »
Mischien sla ik ook wel door met helpen om mijn eigen verhaal hier neer te zetten.

Jij deed ze zeker niet op momenten aan dat anderen het zouden kunnen zien of weten ?
Ik vond dat ook moeilijk, op de dag dat ik gym had kwam ik er in het begin niet mee aan op school. Met gym moet je omkleden eznoo. En merkte toch dan dat ik gelekt had.

Je kan dat ook aan je moeder uitleggen, dat bijvoorbeeld wanneer je sport hebt wat je dan tegen andere mensen moet zeggen als het een gezamenlijke omkleed ruimte is. Ik denk dat meisjes nog wel vaker bij elkaar in de buurt zijn.

Nu draag ik ze als ondergoed bijna.
Je moet gewoon voor jezelf bedenken wat je aan de luiers hebt.
Ik heb klasgenoten langzaam alles eerlijk verteld en wordt nu volledig geaccepteerd.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 23 december 2017, 20:51:13 »
Nee vind het alleen maar fijn klaas. Maar tot nu toe heb ik altijd mijn luier afgedaan tijdens gym en dat wil ik ook blijven doen maar soms is het moeilijk, ik heb al een paar keer in mn broek geplast tijdens maar gelukkig snel naar het toilet gekunt.

Maar wat je dus wil zeggen is dat ik het moet zeggen tegen iedereen maar dat kan ik echt niet doen, ik weet gewoon dat er een aantal mensen zullen zijn die mij gaan pesten of foto's maken ofzo. Dat zou ik echt het ergste vinden wat er is.

Ik heb zojuist gevraagd wat mama er van vind als we het staand doen maar dat vind ze alleen maar vervelender met talkpoeder enzo
Dus dat zal helaas op het matje blijven...

• Hele Bekende
« Reactie #26 Gepost op: 24 december 2017, 00:56:40 »
Ik heb ook wat minder erg overdag, Kom je die dag dat je gym hebt dan zonder luier aan ? Vlak voor gym een luier afdoen is ook bekend maken dat je ze draagt omdat je er dan mee rondloopt. Een schone of dezelfde na gym omdoen is veel gedoe. Ik heb ook weleens in mn broek geplast onder gym, dat was ook mijn eigen schuld omdat ik mijn gymschoen niet bij me had. Met blote voeten op een koude vloer is ook een ramp voor je blaas.

Nee ik bedoel ook niet dat je het zomaar tegen iedereen moet zeggen dat je luiers draagt, alleen als je ze vertrouwt.
Het was van mij al bekend bij iedereen dat ik vrij snel naar de wc moest en de ongelukjes, mischien voor jou ook. school was voor mijzelf te moeilijk om geheim te houden dat ik luiers draag of ja een soort van, dus dan moest iedereen het maar weten in overleg met een mentor van school. In het begin werd er wat lacherig over gedaan maar nooit foto,s of pesten. Ze wisten ook wel waarom ik dan in 1 keer met een luiers kwam aanzetten. Pesten hadden ze al kunnen doen als je in je broek plaste. Achteraf heb ik me te druk gemaakt. Ik had het veel eerder moeten doen.

Maar dat is met elke klas en school anders, je moet ze kennen.

Gebruikt je moeder talkpoeder ? Dat moet je eigenlijk nooit gebruiken met tena luiers. Talkpoeder moet je eigenlijk gebruiken met katoenen luiers. Een luier is een ding met aan de binnenkant miljoenen onzichtbare gaatjes. strooi je er poeder in dan absorbeert het niet of langzaam denk ik. Ik gebruik het niet. Talkpoeder is echt niet nodig hoor. Ik durf te wedden dat ze een stuk slechter absorberen dan.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #27 Gepost op: 24 december 2017, 02:13:27 »
Ja op school heb ik altijd een tussenuur voor gym, dus ik zorg dat ik ruim van te voren mn luier uit heb en doe hem met moeite daarna weer aan. Maar dat doe ik allemaal niet in de kleedkamer natuurlijk. In mn broek plassen hebben mn klasgenoten niet gemerkt. Het was ook niet zo veel maar ik moest wel rennen zeg maar.

En wat die talkpoeder betreft, je hebt gelijk, ik lees nu op internet dat het idd niet slim is. Ik zal het mn moeder laten weten.

Wat betreft de situatie van mn luier verschonen enzo. Denk je dat er nog een oplossing is? Ik heb al een serieus gesprek gehad en meerdere keren aangegeven dat ik het zelf wil doen maat het mag niet. Omdat ik te vaak gelogen en tegengewerkt heb zegt ze.

• Hele Bekende
« Reactie #28 Gepost op: 24 december 2017, 19:35:43 »
Onder gym heb ik zelf meestal geen problemen, ik heb dat tussenuur nu niet.
Sorry maar voor mezelf ging ik ook een heel stuk terug in de tijd denken om wat tips te kunnen geven.
De voorbeelden die ik gaf dat ik met luiers begon overdag op school waren uit eind groep 8 toen het nog heel geheim en stiekem moest.
Toen ik naar de middelbare ging heb ik meteen bij het voorstellen al gezegd dat ik last heb van incontinentie. Ik zeg het wel stoer maar dat was wel moeilijk maar toch opluchtend.

Als ik de luiers met 4 plakkers (Slip) overdag nodig had zou ik ze ook niet in de kleedkamer uit en aan doen dat is veel te appart voor de rest en gênant voor mezelf. Maar ik draag deze: Dat is gewoon snel wisselen van Pants naar een normale boxer voor gym.

En nog over die talkpoeder, ik was de helft al vergeten te zeggen van wat ik zelf gebruik. Ja talkpoeder is echt hartstikke fout. Het kan de oorzaak zijn van als je wel eens doorlekt. Jij of je moeder moet smeren met TENA Barriere Creme nog voordat je een luier omgedaan krijgt of zelf omdoet, echt dat zou zoo veel keer beter voor je zijn. (Barrier Cream in het engels) zoo staat het vaak op de tube. Dat hoort bij die pampers. Als je dat op je huid smeert dan heb je een sterke water-afstotende laag op je huid. Het is ook tegen nare luchtjes. Zie hier.

En ja over de situatie van zelf je luiers verschonen, nu weet je hoe het eigenlijk hoort. Mischien kan je moeder de talkpoeder voortaan laten zitten en die barrière crème ergens krijgen. Ik gebruik het. Ik zou mischien dan gewoon een maandje ofzoo meewerken met je moeder en dan weer vragen. Ik zou in ieder geval nog vragen of het gewoon staand mag omdat je dan 4 paar handen hebt en is niet zoo babyachtig, je doet dan met zn 2en dan zon luier om. Dan doe je het voor de helft al zelf. Als ze inziet dat talkpoeder het eigenlijk alleen maar slechter maakt hoef je er helemaal niet voor te liggen. Gewoon barrière crème smeren.

Je kan ook de volgorde uitleggen: zelf de luier tussen je benen doen en vasthouden op je buik (Alleen de voorkant van de luier). Aan de achterkant zitten de plakkers, dat kan je moeder vastmaken. Dit is een hele snelle manier. Met zn 2en kan het vlugger als alleen.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 24 december 2017, 22:01:54 »
Klaas! Thx, mijn moeder gaat die creme voor me halen en de talkpoeder weg doen! Zo blij mee. Ze wil alleen niet staand een luier omdoen. Ik had laten zien dat het best makkelijk ging maar ze vond dat maar gewoon moest liggen. Ze zei dat voor zalf smeren dat ook fijner is voor haar. Ze werd achteraf zelfs boos toen ik er weer over begon. Ik had gezegd dat het echt dom was dat we het niet staand deden en toen zei ze dat heel snel normaal moest doen. Ik werd boos en dat vond mama niet leuk. Ze maakte een hele vervelende opmerking. Ze zei dat net een baby was en dat ik er ook zo uitzag en me zo gedraagde. Voel me echt klote nu...

Maar goed ik zal maar gewoon de aankomende maand op het matje blijven liggen.  :killbill:
Schaam me dr echt voor maar gelukkig weet niemand er van haha