Auteur Topic: Luier blijft niet goed zitten  (gelezen 1609 keer)

• Nieuwe Bekende
  • **
  • Leeftijd: 16
  • Geslacht: Vrouw
Re: Luier blijft niet goed zitten
« Reactie #60 Gepost op: 28 december 2017, 21:38:25 »
Als je het niet meer geheim kan houden of er moe van wordt om het geheim te houden zou ik vertellen dat je last van incontinentie hebt aan vriendinnen waar je mee kan worden. Eerst niks over de luiers maar mischien beginnen ze er zelf over. Dat is een beginnetje. Sommige mensen hebben astma, dat is te vertellen. sommige mensen moeten medicijnen slikken. Een beetje zon praatje. Ik dacht dat meisjes wel aardiger waren voor elkaar. Het lijkt mischien zoo dat volwassennen mensen het heel raar zullen vinden dat je op je 16e of veel hoger nog luiers nodig hebt maar de meeste mensen begrijpen het wel hoor. Een goeie docent zal wel een geheim kunnen bewaren en het snappen waarom dat is dat je draagt.

Ik, weet niet of je weleens schattig wordt gevonden, volwassen mensen zullen je niet minder leuk vinden dat je luiers draagt. De meeste mensen zijn hartstikke zorgzaam als ze dan ontdekken dat je luiers nodig hebt willen ze je alleen maar helpen en dingen beter voor je maken.

Jaa jij probeert te zeggen dat ik moet gaan vertellen aan mensen maar dat zou ik echt het verschrikkelijkste vinden wat er is. Ik wil echt kosten wat et kost dat niemand het weet. Gisteren was de verkoopster van de kledingwinkel al de eerst en dat was het meest genante wat ik ooit heb meegemaakt. Ik wil dat noooit meer. Want ik had je verteld dat mn moeder wilde gaan shoppen voor mij toch? Nou dat zijn we dus gaan doen. Mijn moeder heeft gelijk de verkoopster die ons meestal helpt om hulp gevraagd en verteld dat ik in mijn bed en in mijn broek plas. Ze heeft eigenlijk niks anders aangeboden dan rokjes en jurkjes, want bij jeans zie je het eigk best goed. Elke keer dat ik het pashokje uitkomen was het genants. Iedereen keer weer even omhoog trekken om te kijken of mn luier te zien, elke keer weer voelen en kijken. Ik voelde me echt heel vervelend..

• Hele Bekende
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 29 december 2017, 12:01:58 »
Ja ik had gezien dat je kleding ging kopen. kleding kopen vindt ik ook ongemakkelijk, je kan het via internet kopen maar dan verstop je jezelf ook voor je probleem. Hoe reageerde de verkoopster ? Snapte ze dat je er last van kan hebben ?

Je moeder heeft het wel weer super onhandig gezegd tegen die verkoopster. Ze had ook kunnen vertellen dat je last van incontinentie hebt. Onder jeans valt een luier mischien op omdat je het zelf weet.

• Hele Bekende
« Reactie #62 Gepost op: 29 december 2017, 12:51:02 »
Jammer dat je moeder er niks van snapt, sommige ouders snappen niet waarom je in je broek of bed plast na je 10e bijvoorbeeld en vinden gewoon dat je meer je best moet doen om op tijd naar de wc te gaan en dat houden ze dan vol. En dat je er niks aan kan doen komt niet aan bij ze. Bij jou is het dus nog veel erger, door je een baby te noemen en zoo te doen.

Ben je al eens met je moeder bij een huisarts geweest ? Die kan ook vertellen aan je moeder hoe ze ermee moet omgaan.

Bij mij wist mn moeder dat kinderen dat kunnen hebben. Alleen voor mn 12e ongeveer was het er bijna niet dat ik ongelukjes heb. Ik ben er ook voor bij de huisarts geweest alleen en een heel goed gesprek gehad, ook wel gĂȘnant maar daar hoor je dat meer kinderen het hebben. Om een lang verhaal kort te houden is het zoo dat jongens op je 12e ongeveer de groeispurt krijgen. Waarschijnlijk is het zoo dat ik veel te snel groei. Dat je te snel groeit kan dingen met je blaas in de war gooien tijdelijk. Ik hoop wel dat ik er overheen groei. Later heeft mn moeder dit ook allemaal gehoord.

Voor het eerst op mn 13e weer een luier om moeten van mn moeder was ook niet bedoeld om me als een baby te behandelen maar ik vond het hartstikke zorgzaam. Het was echt zoo bedoeld van: laten we die ellende van natte bedden nou eens laten verdwijnen. Ik plaste toen ook al bijna 2 jaar in bed en werd er hartstikke gek van dus ik zag ook wel in dat het moest. Voor het eerst een luier omgedaan krijgen van mijn moeder voor het in bed plassen gaf me het gevoel dat er voor het eerst letterlijk en figuurlijk wat aan mijn probleem werd gedaan. Want je hele onderkant wordt ingepakt, precies waar het mis gaat  :P . Ik verwachte wel dat ik er doorheen zou plassen, ik dacht een onderbroek is stof, een luier is ook stof, hoe moet het mijn bed redden ? Ze zij ook nog de aller eerste keer met omdoen: ik hoop dat ze het houden want je plast altijd zoo veel in bed  :) Ik mocht hem de eerste paar ochtenden dan ook niet zelf afdoen. Ik moest de schade laten zien. Na de eerste nacht in een luier slapen dacht ik dat ik niet in bed had geplast, volledig droog bed, luier voelde droog vanbinnen. Maar pas bij het afdoen werd pas duidelijk dat er een compleet nat bed was in geabsorbeerd. Sindsdien vindt ik het alleen maar fijn om in te slapen. Dus er kunnen ook nog wel leuke dingen aan zitten.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2017, 14:47:35 door klaas »

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #63 Gepost op: 29 december 2017, 13:44:03 »
Ja ik heb dat gesprek met de huisarts ook allemaal gehad! Al heeel lang geleden. We hebben ook andere dingen geprobeerd waar jij ongetwijfeld wel van op de hoogte bent. Een plaswekker bijvoorbeeld maar aangezien het overdag ook fout gaat en te snel heb ik er niks aan gehad. Ze zeggen dat ik er overheen kan groeien en toen hebben we besloten dat tot die tijd het het beste is om luiers te dragen.

In het begin heeft mijn moeder mij mn luiers omgedaan. En dat vond ik super genant. Ze was wel zorgzaam. Maar ik vond het echt niet leuk. Ik wist dat het goed voor me was dus werkte niet tegen. Maar op een gegeven moment waren er gewoon te veel momenten waarop ik dacht dat mensen het konden zien. Dus heb ik em meerdere keren uitgetrokken. Dit was wel op het moment dat ik het zelf mocht doen. Mijn moeder liet het eigenlijk zo goed als los en vroeg me alleen af en toe hoe het er mee ging.

Alleen weken lang heeft ze me doorgehad dat ik aan het liegen was over het dragen van luiers en ongelukjes. En zoals ik al verteld heb dat is waar het fout is gegaan. Ik heb het vertrouwen nog een keer terug kunnen winnen. Maar na dat nog een keer op dezelfde manier verpest te hebben. Heeft ze al mn vrijheid hierin afgepakt. En het is niet dat ze me wil vernederen. Het is gewoon zo dat ik gewoon bijna altijd luiers moet dragen. Dat wil zij ook gewoon. Ik wil het gewoon weer zelf doen. Maar helaas mag ik dat dus niet meer. Als ik 18 wordt heb ik meer te zeggen denk ik, maar dat is nog dik 2 jaar en ik mag hopen dat ik dan geen ongelukjes meer heb.

Maar het meest genante van alle vrijheid kwijt zijn dat mijn moeder alles met mij samen doet. En het geeft me een gevoel van een baby. Dus ze behandeld me niet echt zo maar het voelt wel zo. Hoe kan het ook anders als je op een matje verschoond wordt door je moeder vervolgens een rompertje aan krijgt en dan pas je kleren uit mag gaan kiezen. En zelfs mn kleren uitkiezen is een paar dagen geleden ook gestopt want tijdens het shoppen met mn moeder heeft ze een hele boel nieuwe kleren gekocht voor mij die goed zijn met een luier eronder.

Op die verkoopster na doet ze gelukkig we dr best om het niet bekend te maken aan mensen. Maar ik ben heeel erg bang dat er momenten gaan komen dat ik niet anders kan. Bijvoorbeeld met gym binnenkort. Die tussenuren waarin ik mijn luier af en om deed gaan weg. Plus we gaan binnenkort zwemmen met school. En daar ben ik het meest bang voor. Omdat toen we gingen shoppen mijn moeder het ook over zwemkleding hadden. Dat hebben we niet meer gedaan gelukkig. Maar wat nou als ik luiers moet dragen tijdens zwemmen??

• Hele Bekende
« Reactie #64 Gepost op: 29 december 2017, 15:40:37 »
Voor mij was dat gesprek ook heeel lang geleden. En van de andere dingen ben ik ook wel op de hoogte, ik heb zelfs een plaskalender gehad. Werkt echt niet :P

Zou wel mooi zij als je een paar vriendinnen hebt of vrienden waar je volledig jezelf kan zijn. Mischien kan je het nog aan een goede vriendin vertellen. Als ze het weten en er niks van vinden hoef je in hun buurt niks te doen om luiers te verstoppen. Vind je jeans het fijnste zitten trek je dat aan.

Mijn moeder heeft me de eerste 2 weken de luiers omgedaan gelijk staand maar het was ook al vanaf het begin om het mezelf te leren doen, na 2 weken mocht ik het zelf en daarna nog 2 weken controle of ik ze wel goed omgedaan had.

Mischien kan je op sommige momenten voor de veiligheid ook van die tena lady,s gebruiken ? Meisjes gebruiken toch al maandverbanden dus dat valt minder op ? Als jongen moet je gelijk een broekje gebruiken als je lekt.

Ooh ga je met school zwemmen ? Ik heb wel een gehoord dat er speciale zwemluiers zijn maar dat ga je niet dragen want daar heb je niks aan. In het zwembad valt het niet op als je een ongelukje hebt en anders zwem je jezelf weer schoon. En anders zodra je moet erg snel naar de wc rennen en hopen dat je het redt. Er zijn ook mensen die geen zwakke blaas hebben en die plassen uit gemak gewoon in het zwemwater, je moet er niet over nadenken maar het gebeurt. Als je een zwakke blaas hebt en er ontsnapt wat dat is heel anders, daar kun je niks aan doen. Dus ik voel me niet schuldig.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #65 Gepost op: 29 december 2017, 16:14:25 »
Ik heb wel een vriendin waar ik het aan zou kunnen vertellen, maar ik denk dat ik dat niet durf hoor. Tena lady's heb ik aan gedacht, maar je weet dat als ik een ongelukje heb ik niet meer kan stoppen dus ik verlies alles..

Ik heb nadat ik mijn verhaal heb getypt net gelijk even aan mijn moeder gevraagd wat ze precies bedoelde met zwemkleding, toen zei ze dat er toch een badpak zal moeten komen wat over een luier past. Toen heb ik gevraagd of ik dan zwemluiers moest gaan dragen. En toen zei ze dat het niet anders zou kunnen. Ik moest huilen en zei dat iedereen dan mijn luier zou zien. Ze zei letterlijk dit "ja het moest er toch ooit van komen" terwijl ik net nog zei dat dr best doet om het niet bekend te maken. Ik zei tegen dr dat plassen in zwemwater voor mij helemaal niet zo raar is. Ik vond het een vies idee dat ik daar aan zat te denken maar dat is beter dan wat mijn moeder wil. Ze zei dus dat dat ook absoluut geen optie zou zijn.

Ik ben huilend naar mijn kamer gegaan en heb gezocht naar zwemluiers. En ze bestaan nog echt ook voor oudere kinderen

• Hele Bekende
« Reactie #66 Gepost op: 29 december 2017, 17:34:11 »
Je moet ook niet plassen in het water, maar proberen om alles er aan te doen dat het niet gebeurt, zoo kan je voor je gaat zwemmen naar de wc gaan. Dan weet je dat je voor een paar uur niet hoeft. Een luier in het zwembad is echt onzin.
Een zwemluier is voor als je de grote behoefte verliest, urine houd je niet tegen.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #67 Gepost op: 29 december 2017, 18:08:50 »
I know maar het zal moeten van mijn moeder..

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #68 Gepost op: 29 december 2017, 18:38:32 »
Mijn moeder zegt dat ik echt luiers zal moeten dragen omdat ze geen andere optie ziet. Zijn er andere opties??

• Hele Bekende
« Reactie #69 Gepost op: 29 december 2017, 18:48:00 »
Ik snap het niet, vlak voor het zwemmen ? Tijdens zwemmen heb je helemaal niks aan.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #70 Gepost op: 29 december 2017, 19:33:06 »
Jawel mijn moeder wil mij zwemluiers omdoen! Ze heeft ze met besteld. Swimmates heten ze! Omg dit wordt steeds erger!

• Hele Bekende
« Reactie #71 Gepost op: 29 december 2017, 21:44:23 »
Ooh inderdaad dit is compleet nieuw voor me  :o

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #72 Gepost op: 31 december 2017, 14:08:50 »
Nou ze zijn binnen hoor, de zwemluiers. Kan niet geloven dat ik deze echt moet gaan dragen. Het zijn soort van pants. Ik heb mn badpak erover aan proberen te trekken en je ziet ze gewoon zo zitten!!

• Hele Bekende
« Reactie #73 Gepost op: 31 december 2017, 14:18:18 »
Goh mischien staat het sexy voor de rest heeft het niet zoveel zin. Ik heb ze opgezocht, het heeft alleen zin om te dragen als je de grootte behoefte niet kan ophouden.

• Nieuwe Bekende
  • **
« Reactie #74 Gepost op: 31 december 2017, 15:18:31 »
Nou ik vind het alles behalve sexy, denk dat mn klasgenoten het ook niet zo sexy vinden..