Auteur Topic: Advies  (gelezen 90 keer)

• Proeflid
  • Leeftijd: 16
Advies
« Gepost op: 13 december 2017, 01:15:49 »
hey iedereen,

ik zit ontzettend vast. ik ben 16 jaar en zit in klas 4mavo, maar ik wil ontzettend graag advocaat worden en ik doe ook heel goed me best op school. Ik heb 2 banen en probeer zoveel mogelijk bezig te zijn.    maar ik verlies telkens mijn motivatie ondanks dat ik het gewoon HEEL graag wil worden, trek ik andere dingen toch steeds voor merk ik (of komen ze er voor) hiermee bedoel ik trainen (Wat ik eigenlijk niet echt als probleem zie ivm dat ik hier gewoon van houd) maar bijvoorbeeld veel afspreken met vrienden, of met mn vriendin. of ik kies ervoor om toch maar een film te gaan kijken.
en in de avond denk ik dan heel de tijd aan wat ik later moet en begint de motivatie op te bouwen, maar het breekt constant  gewoon weer helemaal af WAT MOET IK DOEN :(

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 18
  • Geslacht: Vrouw
Re: Advies
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2017, 18:15:20 »
Als je het wil zul je jezelf toch ertoe moeten zetten om eraan te werken.
Hoe graag je iets ook wil, als je niet aan het werk kan gaan en niet de motivatie hebt om het te bereiken, dan zul je het waarschijnlijk ook niet bereiken.
Dus je kunt misschien gaan nadenken over hoe graag je het nu écht wil.
Wil je het serieus echt heel graag? Dan zou je er toch alles voor over moeten hebben om het te bereiken? Als je dit hebt, dan kun je wel een keer afspreken of een film kijken overslaan.
Als je erachter komt dat het gebrek aan motivatie komt omdat je het toch iets minder graag wil, zul je iets anders moeten zoeken wat je wil doen.
Succes! :)

• Proeflid
  • Leeftijd: 16
Re: Advies
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2017, 20:46:32 »
Super bedankt!❤️❤️