Skip to main content

Auteur Topic: zwanger?

w
  • Proeflid
  • Berichten: 1
  • 22 jr
  • Aangemeld: mrt 2015
zwanger?
OP: 20-01-2018, 21:14
ik heb deze week onveilige sex gehad met mn vriend en daarna binnen 12 uur map ingeslikt. maar ik ben nog steeds bang om zwanger te worden. is er een kans dat ik alsnog zwanger raak terwijl ik de map heb ingeslikt?
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: zwanger?
#1: 20-01-2018, 22:54
Hallo Wonderfull,

In de eerste plaats van harte welkom hier op de site.

Net zoals voorbehoedsmiddelen geen 100% zekerheid geven geeft ook een MAP geen 100% zekerheid. De kans op een zwangerschap is echter wel heel klein na het slikken van de MAP.

Ik vind het wel een beetje dom om onbeschermde seks te hebben. Een MAP is een noodgreep en geen voorbehoedsmiddel, het pleegt ook een behoorlijke aanslag op je lichaam en het kan ook wel even duren voordat je menstruatiecyclus weer normaal is.
Tevens zou je nu eigenlijk een SOA-test moeten laten doen, je had tenslotte onbeschermde seks.

Ga naar de huisarts en vraag om de pil en laat je vriend een condoom gebruiken, double dutch dus. Op die manier is de kans op een zwangerschap en de kans op een OSA nihil.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 94
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: sep 2014
Re: zwanger?
#2: 21-01-2018, 14:34
Hoi Wonderfull!

Welkom! Je weet in ieder geval dat het dus niet verstandig is om onveilig seks te hebben, hopelijk voor de volgende keer dat je daar dus bij deze je leer eruit hebt gehaald ;)

Slim dat je in dit geval wel gelijk de MAP hebt genomen, inprincipe moet dat de grootste kans op zwangerschap wel al weghalen, inderdaad wat Happy als zegt is het net als met elk voorbehoedsmiddel nooit een 100% zekerheid.

Als je binnenkort weer je periode hoort te krijgen en die komt dan ook, dan weet je pas 100% dat er niks is, maar tot die tijd niet te veel erom stressen aangezien dat alles ook ongeregeld kan maken.

Hopelijk maak je in de toekomst niet nogmaals dezelfde fout!

Groet, Olie :)
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal