Auteur Topic: Dik  (gelezen 205 keer)

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 14
  • Geslacht: Vrouw
  • Wie droog is, is mijn vriend
Dik
« Gepost op: 17 augustus 2018, 11:54:26 »
Laatste tijd ben ik heel erg afgevallen, maar ik vind mezelf nog steeds erg dik. Mijn vriendinnen zeggen dat ik erg dun ben en mijn moeder maakt zich steeds meer zorgen. Als ik zo blijf afvallen wilt mijn moeder me naar zo een kliniek sturen, maar ik zie echt niet dat ik zo dun ben. Soms kan ik zelfs niet slapen, omdat ik de hele tijd in mijn hoofd heb dat ik dik ben.

Mijn vader vindt dat ik te weinig eet, maar in de ochtend eet ik braaf mijn ontbijt (meestal noten, banaan en yoghurt) in de middag een appeltje en nog wat crackers. In de avond eet ik meestal salade en ik eet altijd wat de pot schaft, dus ik zie het probleem er niet in.

Soms heb ik wel momenten dat ik het een beetje eng vind. Mijn maat was een half jaar geleden 36, maar nu heb ik 34 en dit wordt soms zelfs te groot. Deze momenten zetten mij dan wel aan het denken, maar ik ben gewoon zo verdrietig als ik ook maar een beetje vet heb.

• Global Moderator
  • Leeftijd: 2014
  • Geslacht: Man
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
Re: Dik
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2018, 22:55:35 »
Ik weet het niet Sanne maar volgens mij heb jij het best wel zwaar.

Ik denk dat je wel weet dat je niet het enige meisje bent met dit probleem van jouw leeftijd. En bijna altijd wordt dit veroorzaakt doordat deze meisjes een volkomen vertekend zelfbeeld hebben.
Hoe kan je nu met maatje 34 denken dat je te dik bent ? Ik geloof zelfs dat er geen maatje 32 bestaat dus veel dunner dan dat je nu bent kan eigenlijk niet.

Zeg eens eerlijk, heb je ons wel alles verteld ? Of heb je nog ergens dingen weg gelaten ? Gewoon vergeten te vertellen zeg maar ;) Wanneer jij echt eet wat je zegt te eten en niet extreem veel beweegt dan zou mijn advies zijn om naar je huisarts te gaan want in dat geval is er sprake van een lichamelijk probleem bij je.
Met de door jou genoemde hoeveelheid voedselinname mag je niet afvallen, dan moet je in ieder geval op gewicht blijven.

Verder hebben meisjes met deze problemen vaak nog een ander probleem (niet altijd), dus het zou mij niets verbazen wanneer er nog meer speelt.

Heb je wel een realistisch beeld van je lichaam ? Een beetje vet op je lichaam is heel normaal, sterker nog, het is ongezond wanneer je helemaal geen vet op je lichaam hebt. Het zijn de reserves voor de momenten dat het lichaam even te weinig voedingsstoffen binnen krijgt maar het zorgt er ook voor dat het lichaam op temperatuur blijft.

Weet je Sanne, ik geef normaal gesproken de voorkeur aan slanke meisjes maar je kunt ook TE slank zijn en dat is verre van aantrekkelijk.

Ik hoop dat je hier blijft schrijven en ik hoop ook dat we je een beetje kunnen helpen.
Het idee van je moeder om je naar een kliniek te sturen is zinloos wanneer hier daadwerkelijk sprake is van een lichamelijk probleem. Is er echter sprake van een psychische oorzaak dan kan dat zeker een optie zijn.

Is het een optie om eens een diƫtiste te bezoeken zodat die jou een beetje kan helpen om op een gezonde manier op zijn minst een stabiel gewicht te houden ?

Sterkte,

Happy_Man

• Groentje
  • *
  • Leeftijd: 14
  • Geslacht: Vrouw
  • Wie droog is, is mijn vriend
Re: Dik
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2018, 13:13:18 »
Happy_Man,

Ik heb inderdaad iets niet verteld, ik moet namelijk elke dag een uur fietsen (van huis naar school en weer terug) daarom vindt mijn vader dat ik te weinig voedingsstoffen binnenkrijg. Toen maakte ik me er geen zorgen over, maar nu is het wel veranderd. Omdat het vakantie is beweeg ik niet erg veel, maar stukje bij beetje val ik nog steeds af. Misschien komt dat doordat ik soms gewoon vergeet te eten of het is iets anders.

Gelukkig zijn er niet nog meer problemen, althans nu nog niet.

Ik zal kijken wat ik hier zelf aan kan veranderen, een diƫtiste lijkt mij ook een goed idee.

Dankjewel Happy_Man!