Skip to main content

Auteur Topic: Mijn vriendin helpen

b

buddy0211

Mijn vriendin helpen
OP: 02-01-2009, 13:06
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar maanden goed contact met een vriendin van mij. We hebben niets officieels enzo. We vonden het belangrijk om elkaar eerst goed te leren kennen. En nu gebeurt dat ook. Ze zit in een situatie met meerdere zussen. En die worden veel voorgetrokken. Ze moet heel veel huishoudelijke dingen doen terwijl dat haar oudere zussen niets doen. Ik geef haar het advies om niet boos te worden tegen haar ouders, en er rustig over te gaan praten. Nu wilde ik haar meenemen naar de film om haar een beetje op te vrolijken. En toen belde ze huilend op. Dat toen ze erover wilde praten, ze huisarrest kreeg en het huis moest opruimen. Alleen omdat ze er rustig over willen praten. Ik wil haar graag troosten. Maar ik weet niet precies wat ik moet zeggen. En ik kan moeilijk met haar ouders gaan praten.

Iemand tips?
Alvast bedankt! :)
  • IP logged

t

totalwar

Re: Mijn vriendin helpen
#1: 02-01-2009, 13:39
Je bent aardig op de goede weg, maar waar heeft ze het dan precies over gehad. Want soms kan je het op een verkeerde manier overbrengen.

Daarnaast, je kan haar nog steeds wel opvrolijken om met haar naar de film te gaan. Alleen overleg dat wel eerst met der ouders, misschien als jij erbij bent bij haar, dan gaat het gesprek wat makkelijker.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

b

buddy0211

Re: Mijn vriendin helpen
#2: 02-01-2009, 13:44
Hmm dat ze vaak gewoon alle huishoudelijke taken (ook van dr zussen) moet overnemen. Dr ouders zijn heel weinig thuis. En dan zijn ze thuis en dan zijn ze niet echt aardig tegen dr. Laatst waren haar ouders weg. En toen was haar oom er om een oogje in het zeil te houden. En ik zag meteen dat ze een stuk vrolijker was. Simpel weg omdat hij veel minder streng was.
Haha de film gaat ook zeker wel door. :)


  • IP logged

m

magiclover

Re: Mijn vriendin helpen
#3: 02-01-2009, 13:59
vraag aan haar als haar straf is afgelopen of ze dan met je naar de film wil. en probeer haar gewoon vooral te steunen want ouders kun je niet veranderen. wees heel lief tegen haar
  • IP logged

b

buddy0211

Re: Mijn vriendin helpen
#4: 02-01-2009, 14:01
Ja zal ik doen..

bedankt :)
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal