Skip to main content

Auteur Topic: Veel oudere jongen

m

myxxx

Veel oudere jongen
OP: 06-05-2010, 13:40
heyy
ik zit met een probleempje 

Er is een jongen bij mijn sportclub die ik al heel lang ken, ongeveer 10 jaar lang
hij is altijd aardig geweest en we gaan ook met een groep lekker op stap enzo
Nou begint hij steeds aardiger te doen en steeds meer smsen en steeds meer 'knuffelen'' en dan bedoel ik meer het vast houden enz
ik vindt hem leuk en hij mij ook wel
nou is et probleem dat ik 13 ben (14 wordt) en hij 23 is.
Ik ken hem al heel langen heel goed en weet zeker dat hij geen vieze pedo is of een loverboy, daar ken ikhem veels te goed voor
het is ook niet zo datomdat hij ouder is ik hem knap vindt of iets, hij heeft geen vrouw of kinderen en ik ook nogniet gescheiden of iets.
wat moet iknou doen?

  • IP logged

J

Janneman

Re: Veel oudere jongen
#1: 06-05-2010, 18:37
Beste myxxx,

Je bent hier gekomen met je verhaal voor advies en dat is dan ook wat ik je zal geven. Je moet natuurlijk voor je zelf beslissen wat je denkt dat het beste is.

Allereerst, 13 en 23 is op jou leeftijd een enorm leeftijdsverschil. Omdat jij net de puberteit in bent gegaan en hij daar net weer uit is zal dat veel verschillen opleveren tussen jullie denk ik zo. Jij begint net aan de middelbare school terwijl hij bij wijze van al een baan heeft of bijna afgestudeerd is. Ik zal niet beweren dat dit een onmogelijke situatie is voor jullie maar ga daar maar wel van uit. Hoe lang jullie elkaar ook kennen, er zit waarschijnlijk veel te veel verschil in interesses, kennis van zaken, levenservaring en niet te vergeten behoefte al dan niet op seksueel gebied. Jij bent nog niet volwassen terwijl hij dat nu wel zou moeten zijn en dat verschil is echt niet goed voor een serieuze liefdesrelatie. Ik ben zelf een jongen van 24 en merk bijvoorbeeld al bij een meid van 18 dat het verschil in leeftijd over het algemeen nog vrij groot is.

Dus als je het mij vraagt zou ik het vriendschappelijk houden met hem en als je een relatie begint, dan met iemand van meer je eigen leeftijd.

Maar nogmaals, het is jou leven. Denk er wel goed over na. Ik weet niet hoe goed jou relatie met je ouders is, maar je zou het ook eens met een van hun er over kunnen hebben. Je wilt in dit geval die jongen absoluut bij jou over de vloer laten komen als het wat wordt en zeker niet met hem mee naar huis of stiekem afspreken. Hoelang je hem ook kent, het blijft een jongen.

Veel succes ermee en ik hoop dat je de juiste beslissing maakt.

Groetjes

Ernst

(PS: Ik heb het hierboven alleen gehad over wat ik er van vind, let er ook op dat een en ander in nederland ook niet legaal is.)
Art. 245 Sr bepaald dat ‘Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie’[6]. Het is dus een misdrijf om ‘sex’ (het Wetboek voor Strafrecht spreekt van ‘het seksueel binnendringen van het lichaam) te hebben met iemand vóórdat hij de leeftijd van 12 respectievelijk 16 jaren heeft bereikt. Het is beide strafbaar.
  • IP logged

K

Karian

Re: Veel oudere jongen
#2: 06-05-2010, 20:53
Ik ben het met Janneman eens... er zit mentaal (en fysiek, als het om seksuele dingen gaat) nog een heel groot gat tussen jullie. Ik merkte zelfs met mijn vriend van 23 (ik ben 19) dat er nog dingen zijn die niet op hetzelfde niveau zitten. Echter gaat het een stuk beter dan als je dertien bent...
Ik heb ook veel oudere mannen leuk gevonden, maar een handig iets is het niet. Hij zou bovendien beter moeten weten dan 'je wel leuk vinden', op jouw leeftijd. Het is punt één illegaal en tegen de wet (alhoewel dat niet het belangrijkste factor is) en ik zit me af te vragen of het wel gezond is voor een knul van 23 jaar om op een meisje van 13 jaar te vallen!
Het is leuk dat jullie elkaar mogen en elkaar vertrouwen, maar ik zou het niet aanraden een relatie met hem te beginnen. Jullie leeftijden liggen op deze fase van jouw leven nog veel te ver uit elkaar.
Succes ermee, en denk goed na :) Ik hoop dat je er wat aan hebt.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal