Skip to main content

Auteur Topic: Move on

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Move on
OP: 24-11-2013, 16:21
Hey, ik weet niet met wie ik hier over kan praten, waarschijnlijk is er niet echt iemand de me begrijpt. Maar ik schaam me en ik moet het kwijt..

Twee jaar terug ging het uit met mijn vriend, na 1,5 jaar. Ik was nog ontzettend verliefd en ik wist wel dat het niet goed ging, maar ik dacht dat we er samen wel aan gingen werken. Maar, ik was de enige die dat probeerde. Hij belde me op en vertelde me dat het uit was.. daarna hoefde hij me niet meer te zien of te spreken. Ik heb het zo vaak geprobeerd om nog met hem te kunnen praten, ik had nog zo veel vragen en zo veel gevoelens. Hoe kon hij me zó in de steek laten?

Nu twee jaar verder, zit ik hier en ik kan alleen maar huilen. Dit is echt te ernstig. Ik weet niet... ik heb het idee dat ik hem gewoon nog steeds zo erg mis en hij gaat gewoon door met zijn leven. Hij heeft al weer verschillende vriendinnen gehad, waarvan er nu een serieus is geloof ik. En ik probeer het ook echt wel, maar nu is er een jongen en ik wil gewoon dat ik weer van iemand ga houden zoals ik deed, maar ik ben gewoon bang dat dat niet meer gaat gebeuren.

Hoe ik van hem hield dat was, ja is niet te beschrijven. Misschien ging dat wel te ver, ik had serieus alles voor hem over. Dat was ook het laatste wat hij zei aan de telefoon: 'Lise, je zou zelfs dood gaan voor me..' en dat is waar. Dat zou ik hebben gedaan voor hem..

Nu die jongen die er nu is,  hij vindt me leuk, maar door hem word ik zo geconfronteerd met wat ik had met mijn ex. Ik ben weer mails gaan lezen van mijn ex en mij toen der tijd en echt waar, de dingen die hij tegen me zei, die doen me zo veel. Hij hield echt van me, dat kan niet anders, waarom is het bij hem dan zo snel voorbij gegaan?

Ik hoop nog elke dag, sinds dat het uit is, dat ik wakker word en alles een droom was. Of dat ik een keer thuis kom en dat zijn auto voor de deur staat om zich te verontschuldigen en dat hij me niet kwijt wil. Maar dit gaat niet meer gebeuren, ik moet me er overheen zetten. Maar hoe?!

Sorry misschien is het hele verhaal wat wazig, ik typ dit ook terwijl ik er nu even helemaal doorheen zit.. Ik kan er met niemand over praten, want mijn moeder heeft me na die breuk al zo zien instorten, dat ze er zelf van moest huilen. Ze vond het zo erg om me zo te zien, ik wil haar dit niet nog eens aan doen. Mijn vriendinnen zullen wel zeggen: 'och, je vindt wel weer iemand.' maar nee, ik weet niet.. zo makkelijk ligt het allemaal niet..

Bedankt, dat ik het hier kwijt kan. Reageer maar hoe gek mens ik ben, dan zie ik het misschien eens in. pff ik weet het even niet..

Liefs.
  • IP logged

C

CatDogHorseLove

Re: Move on
#1: 24-11-2013, 16:46
Lieve lise,
ik snap hoe je je voelt..... mijn beste vriendin heeft precies het zelfde. ze vind nog steeds haar ex leuk en kan er maar niet overheen komen.....
hoe moeilijk het ook is maar ik denk dat je het echt je ex moet vertellen hoe erg je er mee zit.... en met hem gaan praten.
ik hoop dat het allemaal weer goed komt!
groetjes CatDogHorseLove
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: Move on
#2: 24-11-2013, 17:10
Echt waar geloof me, ik zou het liefste met hem willen praten. Maar hij wil niks meer met me te maken hebben.. sinds dat het uit is heb ik het maanden lang geprobeerd, maar hij zei dat hij niks met me wilde afspreken. En ik denk dat hij me echt zou gaan uitlachen als ik nu weer contact opneem. Daarnaast heeft hij nu een vriendin, wat moet ik zeggen, hoe moet ik beginnen om contact te zoeken? En bedenk ook, ik heb hem al 2 jaar niet meer gezien of gesproken.
  • IP logged

p

projectS

Re: Move on
#3: 24-11-2013, 19:21
Hoi Lise,

Allereerst, wat vreselijk voor je, dat je nog steeds met die jongen in je hoofd zit. Ik snapdat je nu niets aan die je vind wel een ander, je komt er wel overheen en er zijn nog genoeg vissen in de zee-onzin hebt, dus daar begin ik maar niet over.

Misschien helpt dit nummer een beetje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TA-uT1jE4O4[/youtube]

Het nummer zegt onderandere:
I'm breaking free from these memories
Gotta let it go, just let it go
I've said goodbye
Set it all on fire
Gotta let it go, just let it go


En dat is wat je gewoon moet proberen, let it go.  Laat het gaan. Ik zeg niet dat het makkelijk is, sterker nog, het zal ontzettend moeilijk voor je zijn. Praat er met je moeder over, ook al wil je haar er niet mee opzadelen. Toch doen. Daar is ze moeder voor(een beetje hard gezegd, maarja). Echt waar, door praten ga je je weer beter voelen (althans, ik dan).

En voel je iets voor een andere jongen: ga ervoor. Zorg ervoor dat je het gevoel krijgt dat er ook nog andere jongens zijn dan die ene. Want mensen kunnen het wel zeggen, maar je moet het zelf voelen.

En dan krijg je de situatie van het laatste refrein:

I've broken free from those memories
I've let it go, I've let it go
And two goodbyes, led to this new life
Don't let me go, don't let me go


Je hebt het laten gaan en een nieuw leven, waar je van iemand anders houdt.

Succes!
Project S
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: Move on
#4: 24-11-2013, 19:46
In ieder geval dankjewel voor je reactie, ontzettend lief.

Maar als ik na 2 jaar nog niet over hem heen ben, hoe lang gaat dat dan nog duren?
Want eerlijk er zijn genoeg leuke jongens geweest, maar ik heb altijd wel iets kunnen verzinnen waarom ik het uiteindelijk heb afgekapt. Al ging het over de kleinste dingen zoals zijn schoenen of zijn manier van typen. Wanneer zou ik weer een jongen toe kunnen laten? En hoe moet ik het laten gaan?

Liefs.
  • IP logged

p

projectS

Re; Move on
#5: 24-11-2013, 20:24
Dat is eigenlijk puur persoonlijk. De ene verwerkt het sneller dan de andere.
Hoe je het laat gaan? Als je voelt dat je weer aan hem moet denken iets totaal anders gaan doen, waardoor je hem vergeet. Trouwens, echt vergeten zal je hem nooit. Daarom hadden jullie immers een relatie. Je kan wel tegen jezelf zeggen: "oke, genoeg gehuild, genoeg erover ingezeten. Diezelfde liefde zit ook in iemand anders, hij was perfect, ja. Maar geen mens is perfect, dus iemand anders kan net zo perfect zijn als hij." Als je dit vaak genoeg herhaalt zul je het hopelijk zelf gaan geloven. En als je weer eens aan hem gaat denken, moet je niet boos zijn op jezelf. Jullie hadden een relatie! Dat is niet niks! Maar hou het positief! Als jij met hem een relatie kunt krijgen, kan dat ook met iemand anders!
Geloof in jezelf en in je liefde. En hou hoop. Wees niet bang om je weer aan iemand te binden.

Citaat
'Hope, it is the only thing stronger than fear'

- President Snow, The Hunger Games

Ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb, zo niet, laat het weten. Want ik weet dat het moeilijk is.

Succes!
Project S
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Move on
#6: 25-11-2013, 00:21
Ik weet bijna zeker dat jij veel meer om die jongen gaf dan hij om jou gaf.
Ik hou van jou is heel snel gezegd en kost geen enkele moeite maar voor jou was dat echt waar en voor hem ging het misschien alleen om de sex en nu heeft hij een ander en krijg je een schop.
En terwijl jij ligt te janken en denk waarom waarom en wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het goed maken, Terwijl hij loopt te feesten en met een andere meid in bed ligt denkt hij echt geen moment meer aan jou.
Ik heb het zelf twee keer mee gemaakt en de eerste keer dat het mij gebeurde ben ik er ook wel 2 jaar mee bezig geweest en in mijn gedachte had ik zo iets van ik neem nooit meer een vriendin.
Maar na een lange tijd alleen te zijn geweest kwam ik toch weer een meisje tegen en was op slag tot over me oren verlieft op haar.
wat ik je wil zeggen liefdesverdriet kan best wel lang duren maar op een gegeven moment kom je er weer over heen dat weet ik zeker.
Je had een jongen leren kennen die jou leuk vind ik weet niet of dit wederzijds is maar je moet het verleden laten rusten geen oude email,s terug lezen maar gooi die mail weg want dat is over.
Die jongen die jou leuk vind dat is nu ga daar op in pak je leven weer op en kijk naar de toekomst.
sorry lang verhaal maar ik hoop dat je er iets aan heb.
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: Move on
#7: 25-11-2013, 20:57
Dankjulliewel.
Ik weet dat het tijd nodig heeft en ik geef het de tijd, al duurt het nog maanden..

Bedankt voor de reacties, zo krijg ik ook het gevoel alsof ik niet helemaal gek ben haha :)
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: Move on
#8: 19-02-2014, 20:50
Hey,

Sorry ik begin weer, ik zie nu dat dit alweer vier maanden geleden is.
Over die jongen waar ik het had in november, heb ik maar een einde aan gemaakt.
Hij kende mijn ex en ik denk dat ik via hem zo weer in contact probeerde te komen met mijn ex.
Ik 'wilde' hem dus voor de verkeerde reden (ik heb overigens geen relatie met hem gehad, hij wilde dat wel, maar ik twijfelde te veel, hierdoor dus).

Dus ik heb hem gezegd dat het niks gaat worden, hij vindt het moeilijk te accepteren, maar ik weet dat het beter is zo.

Vrijdag heb ik een date met een andere jongen, waarvan ik eigenlijk ook al weet dat dat niks gaat worden. Hij is ontzettend leuk en knap etc. maar toch is er iets dat in me zegt: 'het is niet hém.'

Ik word er gek van, waarom zoek ik iemand die zoals mijn ex is? Dat is toch niet goed?
Sowieso, die dates heb ik alleen maar om mijn ex te vergeten, maar het lukt me niet.

Verdomme, het gaat te ver zo. Sorry..
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Move on
#9: 20-02-2014, 04:50
Ik heb het idee dat je veel te hard aan het zoeken bent en dat je elke jongen vergelijkt met je ex vriend en op die manier gaat het je niet lukken een vriend te vinden die aan jou voorwaarden voldoet omdat deze niet reeël zijn.
Elke jongen is anders je kan niet elke jongen met vergelijken met hoe jou ex vriend was.
Voordat je echt hotel de botel verliefd was op je ex vriend dat heeft ook weken geduurd want verliefd worden kost nou eenmaal tijd en als je nou een leuke jongen tegen komt en die klik is er moet je die relatie ook de tijd geven om te groeien en niet na een of twee keer uit gaan denken dit word niets want me ex.
je moet er ook echt open voor staan en een nieuwe relatie de kans en de tijd geven om te groeien.
En misschien zoek je op dit moment wel te hard naar een nieuwe vriend misschien moet je gewoon op zaterdagavond met wat vriendinnen lekker uit gaan drink een glaasje en maak plezier en dans wat op de dansvloer en op zo,n avond weet nooit wie er op je af komt ? en ook al kom je geen leuke jongen tegen dan heb je toch nog een leuke avond met je vriendinnen gehad en volgende weekend week is er weer een nieuwe kans.   
Stekte en succes liseee ik hoop dat je snel je droomvent tegen komt die je alle ellende doet vergeten en je gelukkig maakt.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal