Skip to main content

Auteur Topic: verzwijgen of vertellen ?

M

MAFboy

verzwijgen of vertellen ?
OP: 21-08-2013, 00:42
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem.
Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie, alles gaat goed. (beide 19)
Letterlijk niks te klagen.

Alleen weet IK zeker dat ik met haar geen toekomst op wil bouwen.
We verschillen flink wat en nu is dat niet erg maar ik wil/hoef mat haar geen huisje boompje beestje.
Ik leg het uit:
Zij is afgestudeerd van het MBO en heeft een full time baan bij de kruitvat.
Ik doe na me HAVO nu VWO en tegelijk een opleiding tot badmeester en een cursus BioMedische Informatica. En wil hierna Bio-Farmaceutische Wetenschappen gaan studeren aan de universiteit in leiden.
Terwijl zij een huis(je) wilt, samen wonen en kinderen. En zij ziet geen noodzaak om iets verder aan haar carrière te doen.
Tevens matchen onze opvoeding volledig niet.

Begrijp me niet verkeerd ik hou van haar en heb het leuk met haar.
Maat ik zie geen toekomst met haar.

Nu weet ik niet of ik haar moet vertellen dat ik het waarschijnlijk uit ga maken over een jaar of 2 omdat ik geen toekomst zie met haar.
Want ik voel me erg schuldig, omdat ik haar wellicht voorlieg en dingen voor haar verzwijg.

Misschien kan hoe jullie hier over denken, mij er mee helpen.

Dankje voor het lezen.

  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 21-08-2013, 08:30 door MAFboy »

O

Opradah1

Re: verzwijgen of vertellen ?
#1: 21-08-2013, 09:54
De eerste vraag die ik me (door wat je als een van t laatste schreef) heel sterk afvraag... Waarom zou je, als je dus totaal geen toekomst ziet bij je partner, nog bij hem/haar blijven?
Je zegt het over 2 jaar uit te willen maken, maar waarom niet gewoon direct? Hoe denk je dat die 2 jaar zullen verlopen als jij het gevoel hebt dat je over een x-aantal maanden je vriendin zal dumpen? Echt gezelliger wordt het er niet op denk ik..
En dan heb ik het nog niet eens gehad over je vriendin zelf..

Blijkbaar is het voor jou heel belangrijk dat je vriendin meer zoals jij is op "toekomst" gebied, dus als jij twijfelt over hoe/wat, vind ik dat je dat moet kunnen bespreken met je vriendin.. Als je dat niet kunt, DAN mag je twijfelen over je relatie.. Want je hoort alles met elkaar te kunnen bespreken, hoe rot het ook is om te horen.

  • IP logged

T

The_Unknown

Re: verzwijgen of vertellen ?
#2: 21-08-2013, 11:01
hey ik heb ongeveer dezelfde probleem als wat jij hebt,
ik heb dan 4 jaar een relatie (in mijn ogen prima en alles) wonen samen sinds 2 jaar.
enkel heeft zij haar bedenkingen in onze relatie (wel op andere punten ect).
maar zitten wel in de dilema (vooral ik....) van hoe nu verder, (heb er met haar zon 2-3 weken over gesproken, met de problemen waar zijn mee zit.)
maar er zijn geen knopen door gehakt... (zij wou een gesprek met der ex omdat ze bepaalde dingen niet kan verwerken, heeft hem een mailtje gedaan ect.., maar hij heeft tot heden niet gereageerd)
en dat mailtje KAN de knoop doen knappen...

dus mijn mening en ervaring is dat je het beste met haar er over kan hebben gewoon alles eerlijk ect.
en dan keuzes maken (knopen doorhakken).
hoe lastig dan ook...

(want ik en mn vriendin hebben het er maar 'ff' bij neergelegd voor wat het is... maar ik kan je verzekeren dat dat ook niet echt leuk is.. want 2-3 weken en het spookt nog altijd in mijn hoofd.....)
  • IP logged

M

MAFboy

Re: verzwijgen of vertellen ?
#3: 21-08-2013, 18:14
@Opradah1

Laat ik het zo zeggen.
Nu hou ik van dar en vind ik der leuk en alles gaat goed ik weet alleen dat als ik samen ga wonen met der het niet goed gaat omdat haar toekomst beeld heel anders is dan mijn toekomst beeld.
Dus om met haar samen te gaan wonen en kinderen te krijgen ect. wil ik niet.

Ik heb het al met haar over de "toekomst" gehad maar zij wil dingen die ik niet wil. En ik niet snap...
Ik ben een streven en zij helemaal niet.
Als zij een dak boven der hoofd heeft en eten heeft is dat prima.
Terwijl ik een villa in Italië wil en ontbijten met kreeft.
(Bijvoorbeeld) 
En ik kan het niet uitstaan en begrijpen waarom zij niet "verder" wilt en "beter" wilt zeg maar...
Om deze rede weet ik dat ik niet met haar oud wil worden.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijker maak.
Want het gaat er alleen om dat ik geen "toekomst" met der wil.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: verzwijgen of vertellen ?
#4: 21-08-2013, 21:14
Wanneer je er nu al zeker van bent dat jullie relatie naar jouw idee geen toekomst heeft dan vertel je dat haar. en wel NU.

In dat geval geef je haar ook een kans om beslissingen te nemen (ook al vindt jij die misschien niet zo leuk) en houdt je dat recht niet voor jezelf alleen.

Ik vind persoonlijk dat je nu behoorlijk egoïstisch bezig bent.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

I

Iris.Vcb

Re: verzwijgen of vertellen ?
#5: 22-08-2013, 09:42
Waarom vertel je haar gewoon niet wat jij wilt ?
en dat je daar nog niet aan toe bent aan een huisje tuintje boompje.
vertel haar gewoon dat jij nog wilt genieten, mijn broer is 25 woont wel al alleen had een vriendin maar ook zij wou een huisje en een kind waar mijn broer niet aan toe was, hij wou gewoon genieten , ik zou gewoon met der praten en als zij jou toekomst niet begrijpt zie ik ook niet echt een relatie!

succes!
  • IP logged

O

Opradah1

Re: verzwijgen of vertellen ?
#6: 23-08-2013, 13:59
@Opradah1

Laat ik het zo zeggen.
Nu hou ik van dar en vind ik der leuk en alles gaat goed ik weet alleen dat als ik samen ga wonen met der het niet goed gaat omdat haar toekomst beeld heel anders is dan mijn toekomst beeld.
Dus om met haar samen te gaan wonen en kinderen te krijgen ect. wil ik niet.

Ik heb het al met haar over de "toekomst" gehad maar zij wil dingen die ik niet wil. En ik niet snap...
Ik ben een streven en zij helemaal niet.
Als zij een dak boven der hoofd heeft en eten heeft is dat prima.
Terwijl ik een villa in Italië wil en ontbijten met kreeft.
(Bijvoorbeeld) 
En ik kan het niet uitstaan en begrijpen waarom zij niet "verder" wilt en "beter" wilt zeg maar...
Om deze rede weet ik dat ik niet met haar oud wil worden.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijker maak.
Want het gaat er alleen om dat ik geen "toekomst" met der wil.

Jij wil dat zij beter nadenkt over haar toekomst zeg je,
Je hebt het wel eens met haar over de toekomst gehad maar je hwbt haar niet echt verteld waar jij mee zit, of in ieder geval niet nadrukkelijk op de manier zoals je het ons vertelt..
met andere woorden..zij weet niet dat jij er dusdanig erg mee loopt dat je het overweegt uit te maken,

Dan ga ik weer terug naar wat jij wilt,
Je wilt dat ze aan haar toekomst denkt..
Hoe wil je dat bereiken als zij niet (echt) weet dat ze iets "verkeerd" doet in jouw ogen?
Op dit moment ontneem je haar namelijk die mogelijkheid door niet eerlijk te zijn over je gedachten.

Als je echt van haar houdt dan vertel je haar alles, dus ook dit.
Zij heeft heeft het recht een eigen mening te hebben hierover, en zo mogelijk zaken uit te praten met jou.

Opradah1
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal