Skip to main content

Auteur Topic: Aan de pil

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 117
  • OneLoveOneHeart
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2009
Aan de pil
OP: 17-01-2012, 21:02
Hey,

Zelf ben ik al een tijdje aan de pil.
alleen ik vroeg me af..
of het ook goed beschermt als ik zonder condoom doe?
Of is de kans er nog wel dat ik zwanger kan rake?

xx
  • IP logged

s

sammie_

Re: Aan de pil
#1: 17-01-2012, 21:49
Lees je bijsluiter! ;)
  • IP logged

K

Karian

Re: Aan de pil
#2: 17-01-2012, 22:00
Ja, maar er is altijd een kans dat je zwanger wordt, al is die HEEL klein.
99,9999 procent, of iets dergelijks.
Tegen soa's ben je echter NIET beschermd met alleen de pil.
  • IP logged

W

W-illem

Re: Aan de pil
#3: 18-01-2012, 23:07
Het zwangerschapscijfer van de pil is 1 tot 0.1 met andere woorden; je bent dus voor 99 tot 99.9% veilig als je enkel de pil gebruikt.
Ik raad je echter wel aan om (zeker in het begin!) ook nog een condoom te gebruiken, ook daarmee ben je 99% veilig, dus als je ze CORRECT samen gebruikt ben je zo goed als veilig.
Gebruik ook zeker een condoom als je met een 'vreemde' seks hebt, de pil biedt totaal GEEN bescherming tegen SOA's!!!
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Aan de pil
#4: 19-01-2012, 01:28
Heb je wel eens van aids gehoord of hier nog enkele andere ziektes die je zou kunnen oplopen met onveilige sex ofwel sex zonder condoom  chlamydia - genitale wratten - gonorroe - hepatitis b - herpes - syfilis - bacteriele vaginose - schurft - candida - schaamluis - trichomonas
  • IP logged

K

Karian

Re: Aan de pil
#5: 19-01-2012, 05:41
Ik geloof dat je hier een beetje een stapje te ver gaat, Marcel :P
Daar vroeg ze niet om. Het is natuurlijk wel waar.
  • IP logged

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Aan de pil
#6: 21-01-2012, 02:07
Mischien draaf ik in mijn eerdere antwoord wat te ver door en weten jullie zelf ook wel dat als je onveilige sex heb met losse relatie,s dat je kans heb om een ziekte op te lopen.
Het kan ook zijn dat jullie al een landurige relatie hebben van 2 of 3 jaar en jullie vertrouwen elkaar volledig dat jullie sex willen bedrijven zonder condoom maar dat jullie zekerheid wilde dat jij niet zwanger kan worden door sex zonder condoom.
Maar als jullie inderdaad een langdurige relatie hebben van 2 jaar of meer en jullie vertrouwen elkaar volledig kan ik me voorstellen dat je sex wil hebben zonder die condoom en je gebruikt de pil dus je zal je niet zwanger worden en voor het oplopen van een sexuweel overdraagbare ziekte,s is dat ook redelijk veilig omdat jullie al een landurige relatie hebben
Maar als je 100% veilig wil zijn zouden jullie allebij naar jullie huisarts moeten gaan en die kan jullie controleren als jullie geen sexuweel overdraagbare ziekte hebben.
Maar als jullie nog maar kort een relatie hebben zou ik voor de veiligheid verlopig maar een condoom blijven gebruiken.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn antwoord hebben.
  • IP logged

l

luvvyouu

Re: Aan de pil
#7: 21-01-2012, 07:53
heey rammetje,

ik gebruik ook zelf de pil,, denk wel een andere miss dezelfde ligt eraan bij iedereen verschillend...
ik slik m vanaf me 14/15e voor me menstruatie die was echt onverdragelijk veel... maar daar gaat het niet om ben 17 en bijna 18 dus slik m ongeveer3 tot 4 jaar...
Zelf deed ik altijd me condoom extra veiligheid maar toch ging datding vaak kapot... OEPS ik zat echt te piekeren want zolang had ik nog met die gene en ik zat er echt niet op te wachten om een kindje te krijgen... wat heb ik gedaan ben naar de apotheek geweest heb met een vrouw gesproken die zei tegen mij je moet je fijn voelen als je de pil slikt, gelijkmatig slikken(elkedag, het liefst zelfde tijdsstip) dan is er niks aan de hand.... maar dit gebeurde wel vaker bij mij.. heb ook een keer de morning afterpil gehaald omdat ik het echt niet meer wist... maar het gaat nu om jou
ik zou eerst naar de doktergaan een test doen voor jullie twee en bij de apotheek zeiden ze je bent het veiligst na een week de pil te hebben geslikt...

hoop dat je nu een beetje een idee hebt, anders ga j voor meer info na de apotheek zoals ik of na een dokter :)
niet tedruk maken!!!  :-*
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal