Skip to main content

Auteur Topic: Hoe moet ik dit alles aanpakken?

K

Kevin_1997

Hoe moet ik dit alles aanpakken?
OP: 26-12-2014, 12:25
Hey,


Allereerst voor iedereen die dit rond feestdagen leest, fijne feestdagen toegewenst!

Ik ben Kevin, 17 jaar, en ik werk nu sinds een maand of circa. 2,5 bij de plaatselijke supermarkt en beleef hier erg veel plezier, ik ben onder de mensen en leer ook veel nieuwe mensen van mijn leeftijd kennen. Nou ben ik twee weken terug met een groep mensen van het werk wat gaan eten en hierbij heb ik een leuk meisje een beetje leren kennen. Na een gezellige avond te hebben gehad met z'n allen, waarbij ik al het gevoel had dat ze mij verschillende keren een tijdje aankeek, gingen we weer ieder onze weg.

Vorige week woensdag was zij aan het werk bij haar afdeling, bloemen en planten, en stond ik in een pad vakken te vullen samen met een van mijn teamleiders. Vervolgens loopt zij door het pad richting magazijn en keken we elkaar weer aan, waarop mijn teamleider vraagt of ik nog single ben, waarop ik ja antwoord, en hij vervolgens vraagt of zij niet iets voor mij is, waarop ik een beetje dichtval.
Niet veel later zie ik mijn teamleider met haar even een praatje houden, geen idee of het over werk ging of dat hij nu ons gesprek van net zat door te spelen aan haar. Later op de dag ben ik weer voorin de winkel bezig met de teamleider en een collega en daar komt zij, net klaar na werken, nog even boodschappen doen. Waarop mijn teamleider me pusht om een poging voor haar te wagen, maar daar ben ik veel te verlegen voor. In plaats van een poging te wagen kijk ik naar haar en op dat moment draait ze zich net om en kijk ik snel weer weg waarop me teamleider en mijn collega beginnen te lachen en toen stond ik daar best wel ongemakkelijk. Ik weet niet of zij het door had of niet.

In de dagen tussen dit alles en mijn volgende werkdag veel nagedacht en ik denk veel aan haar, vraag me af of ik verliefd ben, kijk uit naar het moment dat we weer op hetzelfde moment moeten werken, helaas lopen onze roosters deze en komende week langs elkaar heen.

Afgelopen maandag dus weer werken, komt er een andere teamleider naar me toe en vraagt opeens uit het niets met een lach "Wat vind jij van L.?", waarop ik weer een beetje dichtval...

Ik denk veel aan haar en vraag me dus langzaam maar zeker af of ik gevoelens voor haar begin te krijgen, ook vraag ik me af hoe ik dit moet aanpakken want ik ben nogal verlegen en wanneer ik in haar buurt kom dan begin ik me onzeker te voelen. Werkelijk geen idee hoe de eerste stap te zetten, ik wil me ook niet opdringen. Ook weet ik dus niet of zij door alles wat er is gebeurd al weet dat ik geïnteresseerd ben in haar, en of zij dat misschien ook in mij is. Misschien moet ik eerst via collega's van haar kijken of ik aan wat meer informatie van haar kan komen over hoe zij verder als persoon is of misschien moet ik aan me teamleider(s) maar toegeven dat ik misschien wel wat voor haar voel, kijken hoe zij reageren. Ik heb haar whatsapp maar dat vind ik veel te direct al, nogmaals daar ben ik te verlegen voor...
Ik ben nog nooit écht, serieus verliefd geweest op een meisje en kom nu toch wel op een leeftijd dat ik steeds meer voel dat ik er voor open sta.

Daarbij heb ik in mijn middelbare school tijd een leuk meisje in mijn klas gehad, die nu helaas is overleden door een verkeersongeluk, en waarvan ik ná haar dood er pas achter kwam dat we ontzettend veel gemeen hadden en dat zelfs haar moeder het jammer vond dat we elkaar nooit écht hebben leren kennen, ik heb er spijt van dat ik haar destijds toen ze nog leefde niet echt heb leren kennen en daarom heb ik het me voorgenomen om in de toekomst meer contact te durven zoeken inplaats van achteraf spijt te hebben.

Echter, je iets voornemen is wat anders dan het ook daadwerkelijk uitvoeren, ik weet gewoon niet echt hoe ik dit alles moet aanpakken…


Alvast bedankt, Kevin
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Hoe moet ik dit alles aanpakken?
#1: 26-12-2014, 21:41
Volgens mij hoef jij de eerste stap helemaal niet te maken, zijn er al verschillende stappen ondernomen vanaf haar kant.

Wanneer ik het zo lees zijn er al verschillende stappen ondernomen om contact te leggen tussen jou en dat meisje, met hulp van derden.

Blijkbaar zie jij het niet en reageer je nergens op.
Ik krijg sterk het idee dat dit meisje alle hulp ingeroepen heeft die ze kan krijgen en jij pakt echt helemaal niets aan.

Zo lang jij nergens positief op reageert zal dat contact er nooit gaan komen.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

K

Kevin_1997

Re: Hoe moet ik dit alles aanpakken?
#2: 27-12-2014, 13:31
Allereerst bedankt voor je reactie! :)

Vanaf die kant had ik het verhaal nog niet bekeken...ik dacht al wel dat mijn teamleiders me een soort van probeerden te koppelen aan haar, maar de mogelijkheid dat zij aan mijn teamleiders hulp zou hebben gevraagd had ik nog niet gezien. Misschien zie ik dat niet zo goed nee, heb hier nog niet veel ervaring mee.

Maar mocht zij hulp hebben gevraagd, hoe kan ik dan nu positief reageren? Want als het daadwerkelijk vanuit haarzelf komt dan is de interesse er dus van beide kanten, maar als het toch zo is dat mijn teamleiders me proberen te koppelen dan is de interesse er (vooralsnog) alleen van mijn kant en moet ik dus toch de eerste stap zetten en dan zou ik weer met de vraag komen, hoe de eerste stap te zetten?
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Re: Hoe moet ik dit alles aanpakken?
#3: 27-12-2014, 15:39
Vraag haar nummer dan kunnen jullie rustig appen
  • IP logged

K

Kevin_1997

Re: Hoe moet ik dit alles aanpakken?
#4: 27-12-2014, 20:40
Vandaag werd ik gevraagd om voor iemand in te vallen en ik wist dat zij vandaag moest werken, dus ben ik gaan werken. Ben ik bezig met vullen komt er weer een collega van me naar me toe (die was ook mee toen om wat te eten na het werk) en vraagt aan mij "Is L. niet wat voor jou?", waarop ik dus zeg “Jij ook al?, iedereen vraagt mij de laatste tijd of L. niet wat voor mij is” waarop hij zei dat hij niet wist dat anderen het ook al hadden gevraagd.

Maar het voelde weer goed om te werken wanneer zij ook moest werken, ik heb vaak geprobeerd om oogcontact te maken en dat kwam er dan soms ook wel maar niet met een speciale blik in haar ogen.
Ik sprak haar nog eens aan toen ze ergens in een gangpad wat aan zoeken was (ik dacht voor een klant) met de vraag of ik haar kon helpen, maar dat hoefde niet want ze zocht iets voor zichzelf uit.

Misschien dat de interesse er vooralsnog echt alleen van mijn kant is, of ze weet het wel goed te verbergen…
  • IP logged

K

Kevin_1997

Re: Hoe moet ik dit alles aanpakken?
#5: 27-12-2014, 20:41
Vraag haar nummer dan kunnen jullie rustig appen

Dat is het 'm dus, ik heb haar nummer (uit een groeps-chat) en dus ook haar whatsapp, maar ik ben te verlegen/onzeker om haar te appen. Ik bedoel als zij ook in mij geïnteresseerd is dan komt het dus van twee kanten, echter wanneer ik haar ga appen en zij is helemaal (nog) niet geïnteresseerd in mij dan is dat best wel opdringerig en ongemakkelijk. En als ik haar wel zou appen, dan heb ik geen idee hoe ik het gesprek moet opstarten. Om nou meteen een liefdesverklaring te sturen lijkt me nou ook niet zo'n strak plan.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Hoe moet ik dit alles aanpakken?
#6: 27-12-2014, 21:56
Geloof het of niet maar wanneer er o vaak een poging tot contact is gedaan zonder resultaat dan zou ik het bijltje er ook bij neergooien.

Dan was mijn interesse op een gegeven moment ook echt over.

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Re: Hoe moet ik dit alles aanpakken?
#7: 27-12-2014, 23:36
 je denkt teveel na ! Haha. Zeg gewoon hey en zeg alles goed 1e gesprek hoeft niet lang te zijn en is met jou mobiel en internet dat is toch veel makkelijker dan in real. Of als zij iets zegt in groepschat reageer daar dan op! Niet teveel nadenken gewoon doen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal