Skip to main content

Auteur Topic: verliefd op het eerste gezicht? op mijn achterneef??

l

linde

hallo iedereen,

laat ik maar eerst beginnen met mezelf voor te stellen, Ik ben linde 15 jaar en ik ben echt een familie mens (ik ben trouwens dyslectisch dus als ik fouten maak sorry!).

 Maar goed hier begint mijn verhaal: vroeger sliep ik altijd bij mn opa van mijn moeders kant van de familie en daar was ik altijd heel dik mee, maar die is 2 jaar geleden overleden 1 dag na kerst :(, omdat ik heel veel waarde (net als mijn opa) aan kerst legde en nu nog eigenlijk veel meer vind ik het heel belangrijk en gezellig om samen met mijn familie kerst te vieren. Nou om een of andere reden gingen we bij mijn vader dit jaar geen kerst vieren met opa en oma.... ik vond dit heel erg en na heel veel gezeik hebben we uiteindelijk (mijn broer en ik) besloten om op kerst avond bij mijn oma en opa tegaan eten nou zo gezegd zo gedaan (gisteren dus). Ik hoorde al van te voren dat de zus van mijn oma met haar zoon van 27 uit zwitserland waren over gekomen en ook mee zouden eten, ik kende mijn  achtertante wel maar mijn achterneef niet, nou gezellig dacht ik!
We kwamen uiteindelijk 15;30 bij het huis van mijn opa en oma aan en ik kwam binnen en ik zag voor het eerst mijn achterneef en eigenlijk was het meteen al raak toen ik hem zag! nou ja ik dacht wat een leuke jongen en het zou echt mn type zijn! in de loop van de avond, tijdens het gourmetten zat ik naast hem, en het was gewoon heel gezellig en ik kon het goed met hem vinden... ( hij praatte trouwens engels haha dat is niet mijn beste punt maar het ging goed! ik voelde me ook helemaal op mijn gemak) we hadden het over vanalles en nog wat en het viel me op dat ie echt knap is! en ik kreeg gevoelens voor hem, waar mijn familie gewoon bij zat! maar het viel me op dat hij ook interesse in mij had en dat maakte het nog moeilijker maar ook leuker voor mij...
nou ja aan het eind van de avond een afscheids 3 kussen iedereen kent het wel blablabla en we werden naar huis gebracht door opa.
nu zit ik er heel erg mee in mn maag... ik krijg hem niet uit mijn kop! maar het is mijn achterneef! al voelt het niet zo want het was de eerste keer dat ik hem echt zag en leerde kennen...
hij appte me vandaag ook en ik kreeg vlinders in me buik! ik dacht echt nee lin kom op!
Het is dus mijn nachtereef van 27 (ik ben 15) ook het grote leeftijds verschil is heel moeilijk, hij spreekt geen nederlands, de  volle neef van mijn vader!, en hij woont in zwitserland
dat betekend dus eigenlijk meteen uit je hoofd zetten... dat zal iedereen ook wel denken! maar het moeilijke is de manier hoe hij naar mij keek, hoe hij naar me lachte en praatte! ik ben er 99% van overtuigd dat hij mij ook leuk vond!
ik heb op internet gelezen dat achterneef niet persé incest is omdat je ook andere genen hebt. Maar zelf vind ik het ook heel vreemd, maar je moet je voorstellen dat je iemand voor het eerst ontmoet en je weet in je achterhoofd het is familie maar je hebt een klik en je vind elkaar leuk... dan ben je familie, het leeftijds verschil is erg groot en hij gaat over 4 dagen terug naar zwitserland! het klinkt echt onwerkelijk maar het is echt! (hij wilde trouwens erg graag dat ik een keer naar zwitserland kom!)

de reden dat ik dit schrijf? ik weet het eigenlijk niet... er zijn zoiezo al veel forums met verhalen van achterneven/nichten maar dit is wel een heel moeilijk verhaal, ook omdat ie me blijft berichten! Ik wilde dit graag even delen en nou ja ik hoop niet op meteen heel negatief commentaar (al zou ik dit heel goed begrijpen)
nou bedankt voor het lezen en misschien commentaar geven.

m.v.g

linde


  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Hallo linde,

welkom op deze forum!

Fijne kerst toegewenst trouwens, ik ben blij dat je het naar je zin had! en ik hoop dat je lekker hebt gegeten!

Ik weet niet of ik je hiermee kan helpen maar ik probeer het! en het spijt me als ik misschien hard overkom ? maar ik bedoel het echt niet zo ghehe
ik denk dat je niet echt verliefd kan worden na 1 keer elkaar gesproken te hebben en etc. in 1 dag. ik ben ook iemand die het een beetje moeilijk vind, naja moeilijk kan begrijpen of geloven dat een 27 jarige ''man'' een meisje van 15 echt echt leuk zou vinden op die manier waar jij op hoopt. plus qua ervaring ligt hij veeeeeeeeeeeeer voorop. plus het is je achterneef, ik ben niet iemand die staat toe te juichen als 1 van mijn zusjes ( en  15 zouden zijn) met iemand een relatie zou aangaan met iemand van 27, plus met de achterneef. begrijp je een beetje wat ik bedoel?

ik denk gewoon dat je je neef heel knap vind, ik zou er ook niet teveel achter zoeken, want misschien vind die jou gewoon een gezellige nichtje?

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb


Groetjes
That girl
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Hallo Linde,

In de eerste plaats van harte welkom hier op het forum.

Ik ga beginnen om eventjes keihard tegen de mening van That_Girl in te gaan :P

Ik weet uit ervaring dat een man wel degelijk echt iets kan geven om een meisje dat 12 jaar (of meer) jonger is dan hem.
Ik ben er ook van overtuigd dat liefde op het eerste gezicht echt bestaat.

Een relatie tussen neef en nicht is in Nederland niet verboden, je kunt zelfs probleemloos trouwen. Tussen achternicht en achterneef is er dus al helemaal geen vuiltje aan de lucht.

En toch zie ik ergens beren op de weg :)
Jij bent 15, geen fatsoenlijk inkomen en minderjarig. Ik zie jou dan ook niet op regelmatige basis naar Zwitserland reizen met de nodige reis- en verblijfkosten.
Je achterneef is 27 en ik neem aan dat hij werkt. Ook niet echt de ideale situatie om op regelmatige basis naar Nederland te reizen.

Mijn grootste bezwaar is dan ook de afstand, ik ben bang dat een serieuze relatie er daardoor gewoon niet echt in zal gaan zitten.

Sterkte,

Happy_Man

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

l

linde

Bedankt voor de reacties
En jullie hebben allebei gelijk en iedereen zal hier een andere mening over hebben!, maar de afstand is vor mij denk ik ook het grootste probleem  denk ik!
Ik denk dat ik het maar ga vergeten:) misschien ziw ik hem over 10 jaar weer en is het het zelfde gevoel! Ik ben namelijk niet van plan om in Nederland te blijven wonen en ik ga er ook niet op wachten dus dan is dit de beste oplossing
Ik zie hem morgen nog en over paar dagen gaat hij naar huis:)
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt Linde. Jullie leeftijdsverschil is nu op dit moment idd te groot. Ook de reisafstand is teveel. Om nog maar te zwijgen dat het je neef is...

Als je 18 bent kan je misschien nog verder kijken wat je ermee doet. Als jij 18 bent is hij alweer 30. Dit vind ik nog steeds een te groot verschil... Wss had ik er vroeger anders over gedacht maar dit kan wel degelijk problemen opleveren. Hij gaat sowieso eerder dood en je zal hoe dan ook alleen achterblijven. Ik denk niet dat dit is wat je wilt.
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Om nog maar te zwijgen dat het je neef is...

Volgens mij is het een achterneef, dat scheelt toch weer een hele familiegraad.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

l

linde

Ik was net weer met hem... en ook een tijdje alleen en ik lag in zn armen en we hebben bijna gezoend maar mn vader kwam naar boven. Ik zie hem morgen weer en het voelt zo goed om bij hem te zijn! Ik weet niet wat ik moet doen :$ alleen mijn vader zat met familie beneden en hij vond het niet leuk dat ik alleen met hem naar boven ging... dan snap ik wel:( maar ja het was heel gezellig en we kunnen zo leuk praten en met elkaar opschieten! Ik zie hem morgen weer en ik kan niet wachten! Weetje hij gaat maandag weg dus laat ik het gewoon nog even leuk hebben:)
Daarna ga ik precies doen wat ik zei: vergeten en laten, maar ik ga daar wel een keer op vakantie:)
Ach ja het zal wel goed komen
  • IP logged

l

linde

Bedankt voor de reacties:) jullie hebben gelijk! Ik kan later kijken wat ik er mee doe! En er zwemmen nog meer vissen in de zee
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
blub blub,  blub blub
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
blub blub,  blub blub
Ga jij maar zwemmen in de sneeuw xD
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Hij gaat sowieso eerder dood en je zal hoe dan ook alleen achterblijven. Ik denk niet dat dit is wat je wilt.

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit de grootste drogreden welke je kunt bedenken, zeker in de huidige tijd.

Van de medeleerlingen welke op de lagere school bij mij in de klas zaten zijn er tenminste 2 overleden (dat is dus 7% van de klas waarvan ik het weet). Eén is verongelukt op 16-jarige leeftijd op de brommer, de ander is overleden aan kanker terwijl ze begin 20 was. Helaas heb ik zelf ook een relatie gehad met iemand die op 32-jarige leeftijd aan kanker overleed terwijl ik toch wel iets ouder was.
Dus ook een jongere partner kan er van de ene op de andere dag niet meer zijn waarbij de oudere partner alleen achterblijft.

De volgende vraag die je jezelf kunt stellen is: Hoeveel mensen blijven er vandaag de dag nog voor de rest van hun leven bij elkaar ? Ik denk dat van de relaties die nu ontstaan hooguit 20% over 30 jaar nog bestaat.
Wanneer er dan een ouder iemand is die echt om je geeft, alles voor je doet, alles voor je over heeft, (bijna) overal begrip voor heeft, die je echt alle vrijheid geeft en gunt, waar je jezelf volkomen veilig bij voelt, met wie je echt alles kunt bespreken, die je werkelijk volkomen vertrouwt, die je op geen enkele wijze fysiek of mentaal mishandelt, Is het dan niet een beetje dom om zo iemand, waar je misschien nog 25 of 30 schitterende jaren mee kunt hebben, te laten lopen en verder te zoeken in de hoop iemand anders tegen het lijf te lopen die je hetelfde geeft / kan geven ? Met het risico dat je nooit meer zo iemand vindt ?

Kijk eens om je heen, met name op fora voor volwassenen, hoeveel vrouwen er absoluut niet in een dergelijke relatie zitten met een partner van gelijke leeftijd. Hoeveel er, geestelijk dan wel lichamelijk, mishandelt worden, die een vreemdgaande partner hebben, die een partner hebben die er nooit is voor ze. Volgens mij kom je dat soort relaties beduidend vaker tegen dan echt goede relaties.

En natuurlijk, jij kunt wel denken ik ga een relatie aan voor het leven maar jij bent niet de enige die daar over beslist. Ook je partner heeft daar een vetostem in. Wil je partner niet verder dan kan jij nog zo graag verder willen gaan, je staat op dat moment echt met lege handen.

En kijk eens om je heen, misschien zijn er in je eigen omgeving ook wel relaties waarvan je diep van binnen weet dat ze verre van ideaal zijn ook al doet men er alles aan om de schijn op te houden.

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
Ik reageer niet vaak meer tegenwoordig (lees wel alles hoor ;) ), maar ik vond het in dit geval wel noodzakelijk om te reageren op verschillende dingen in dit topic.

Allereerst wil ik graag reageren op de vraag van de topicstarter:
Jij bent 15 en je achterneef is 27. Even los van het feit dat hij je achterneef is en dus familie van je is (hoe ver dit ook is qua familiegraad, het is familie en over het algemeen vind men dit raar), is het natuurlijk een redelijk groot verschil qua leeftijd. Op zich is hier niks mis mee, liefde is liefde en zoals dat zeggen, liefde overwint alles en dus ook meningen van anderen. Maar ik wil je wel zeggen, houd er rekening mee dat mensen zullen oordelen en dat dit niet altijd zo positief zal zijn. Nu is er nog het punt dat hij helemaal in Zwitserland woont en zoals Happy_man zegt, lijkt het me niet dat je de financiële mogelijkheden hebt om regelmatig naar Zwitserland te vliegen.. Stel dit is allemaal geen probleem, dan houden we nog steeds over dat hij je achterneef is en dat zal denk ik niet gauw goedgekeurd worden door je familie.. En daarbij zeg je dat je niet zo heel goed bent in Engels, wat op zich geen groot probleem is voor jullie, maar dit maakt het wel weer extra lastig.

Maar ik lees ook al dat je probeert het opzij te zetten wat al heel goed en knap van je is! Inderdaad zoals je zegt zwemmen er genoeg andere vissen in de zee! :D

Nu wil ik graag reageren op dingen die Happy_Man heeft gezegd.
Allereerst over de 'drogreden' van meisjegevoel. De manier waarop ze het zegt over dat hij eerder dood zal gaan, is misschien niet helemaal handig (ben ik met je eens), maar het gaat om het idee erachter. Als je niet kijkt naar de kans dat iemand vroeg overlijd en je er vanuit gaat dat ze de gemiddelde leeftijd van 80 halen, dan zal de man dus eerder sterven dan de vrouw. In dit geval is het verschil 12 jaar, wat nog kan, want dan is ze 68 en hij 80..

Dan de volgende opsomming die je geeft:
Citaat
Wanneer er dan een ouder iemand is die echt om je geeft, alles voor je doet, alles voor je over heeft, (bijna) overal begrip voor heeft, die je echt alle vrijheid geeft en gunt, waar je jezelf volkomen veilig bij voelt, met wie je echt alles kunt bespreken, die je werkelijk volkomen vertrouwt, die je op geen enkele wijze fysiek of mentaal mishandelt, Is het dan niet een beetje dom om zo iemand, waar je misschien nog 25 of 30 schitterende jaren mee kunt hebben, te laten lopen en verder te zoeken in de hoop iemand anders tegen het lijf te lopen die je hetelfde geeft / kan geven ? Met het risico dat je nooit meer zo iemand vindt ?
Dit is een wel erg grote opsomming van eigenschappen waar zo iemand aan moet voldoen en ik denk dat er genoeg jongens/mannen zijn van een jongere leeftijd die ook prima aan deze eisen voldoen. Ook stel je de vraag of het dan niet dom is om zo iemand te laten lopen en verder te zoeken naar iemand van dezelfde leeftijd. Ik denk dat de kans meer aanwezig is dat je iemand vind van dezelfde leeftijd dan dat je een (veel) ouder iemand vind met deze eigenschappen. Als je dan toch zo'n ouder iemand vind, loop je ook nog het risico dat dit een man is met pedofilie.. Zo'n persoon weet precies die eigenschappen te 'faken' zodat het meisje hem leuk zal vinden en hij haar helemaal 'gehypnotiseerd' heeft als het ware. Tuurlijk is het ook mogelijk dat het oprechte liefde is, maar eerlijk is eerlijk, die kans is zeer klein..

Verder vind ik je bericht erg overkomen alsof je jongere meiden aanmoedigt om een relatie te nemen met een ouder iemand. De topicstarter is pas 15, die begint net liefde te ervaren en moet nog op ontdekkingstocht naar alle aspecten van liefde. Als ze nu een relatie krijgt met een leeftijdsgenoot en die loopt stuk na een aantal maanden, dan is dat juist niet erg, want daar leert ze weer van en kan ze die ervaring gebruiken om de volgende relatie beter te laten verlopen. Of die ervaring gebruikt ze om juist die zielsverwant te vinden.

Als 15 jarige moet je genieten van je jeugd, lekker gek doen en jong kunnen zijn. Als je op jonge leeftijd een relatie krijgt met een oudere man, dan verlies je juist al die dingen die je kunt doen als je jong bent en daar zul je later spijt van krijgen. Vraag maar aan je ouders of ze de tijd van hun jeugd missen ;)

Ik wil dus graag zeggen aan alle jonge dames die dit bericht lezen, als je niet de ware kunt vinden, geef dan niet meteen op, maar kijk vol met goede moed verder! Sommige mensen vinden de ware op jonge leeftijd, maar als jij hier 5 of 10 jaar voor nodig hebt en daardoor misschien wel een aantal relaties hebt gehad die stuk lopen, dan is dat het waard geweest. Je bent jong en je hebt nog een heel leven voor de boeg! Ga er dus niet met de pakken bij neer zitten als je de zoveelste relatie hebt gehad die stuk loopt, of als je 18 bent en nog steeds single bent of nog nooit een relatie hebt gehad. Op een dag zal ook jij de ware vinden en ben je dolgelukkig met diegene!  ;D
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 173
    • Tumblr
  • Vrouw - 27 jr
  • Aangemeld: jun 2014
Ik ben het helemaal met Lekkerding eens.

Ik vind het eigenlijk ook heel ongezond dat een 27jarige man op zo'n manier naar een 15jarig meisje kijkt (en dan noem ik nog niet eens dat het zijn achternichtje is). Dat is waarschijnlijk waar ik nog wel het meeste moeite mee heb bij relaties met een flink leeftijdsverschil. Ik hoop toch dat mijn vader niet op zo'n manier naar jongere meiden kijkt, jakkes.

Linde zit nog in het begin van haar leven. Een man van 27 heeft alles al gehad: middelbare school, studie, relaties... Hij is al veel verder in het leven en heeft veel meer meegemaakt. Een meisje van 15 moet alles nog leren en ervaren. Een relatie met zo'n groot leeftijdsverschil kan daar toch ongewild grenzen aan stellen.

Ik zou zeggen: geniet van die vlinders in je buik, maar hou alle nadelen in je hoofd en ga na een tijdje lekker op zoek naar iemand van je eigen leeftijd, én buiten de familie.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal