Skip to main content

Auteur Topic: geheugenverlies

i

iris117

geheugenverlies
OP: 07-05-2010, 18:43
Ik heb best lang anorexia gehad, en nu kan ik niet meer zo heel erg veel onthouden, of ik weet het niet meer,
kan dit te maken hebben met de anorexia? en zoja, gaat het dan ooit nog over?

alvast bedankt
  • IP logged

S

Sietske

Re: geheugenverlies
#1: 07-05-2010, 21:34
Hey,

Je eet nu dus wel weer goed?
Maar of het er mee te maken heeft zou ik zo niet kunnen zeggen, kijk maar op Trimbos.nl
Als je het zeker wil weten moet je toch echt naar een huisarts, die kan je ook vertellen wat het eventueel wel is.

  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: geheugenverlies
#2: 07-05-2010, 22:03
Ik wil eerst eventjes kwijt dat ik het heel knap van je vind dat je het gevecht met de anorexia gewonnen hebt. Dit is een zware strijd geweest.

Tijdens anorexia komt er een moment dat er (enrstig) voedselgebrek is.
En voedsel is echt een noodzakelijk kwaad voor de hersenen. Gebrek aan voedsel kan dan ook zorgen voor een, al dan niet ernstige, hersenbeschadiging. Mocht dit bij jou het geval zijn dan kun je er van uit gaan dat dit nooit meer goed zal gaan komen.

Dit is trouwens ook de belangrijkste reden waarom alcohol en joints worden afgeraden voor jongeren. Beiden hebben als bijwerking dat er hersencellen afgebroken worden. Dit is bij jongeren vaak ernstiger dan bij volwassenen omdat de hersenen nog niet volgroeid zijn en de groei tot stop gebracht kan worden. Wanneer er dan ook nog afbraak plaats vind gaat het 2x zo hard.

Overigens wil ik je adviseren om, wanneer je het idee hebt dat het echt ernstig is, contact op te nemen met je huisarts hier over.

Sterkte,

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal