Skip to main content

Auteur Topic: heftigg .. =(

T

TokioHotelLovex

heftigg .. =(
OP: 30-04-2009, 22:51
ik heb  problemen gehad met eten.
daar ben ik nu vanaf .

maar heb nog wel andere problemen ;

zoals mezelf heel erg haten. waardoor ik mezelf pyn wil doen.
ik weet dat is slecht voor je. maar het voelt fijn om jezelf te snijden .. ( voor even ) daarna krijg je een schuldgevoel =(

en k heb heel erg in myn hoofd zitten dat ik zelfmoord wil plegen.
en het is al een paar keer zover geweest dat ik al opweg was naar het station..

ik wil gewoon overal vanaf zijn.
k wil het gewoon opgeven.
maar ik moet weten dat ik het kan!
ik heb mijn anorexia overwonnen!
dus kan ik dit ook..

maar mijn negatieve gedachtes schreeuwen er door heen.. waardoor ik het niet meer zie zitten & weer het gevoel heb dat ik het niet kan en boos op mezelf wordt. waardoor ik mezelf ga snijden..

misschien vinden jullie dat ik zeur. maar dat doet me op dit moment niet veel. ik wil myn verhaal kwijt en wil jullie vragen om advies..

ik weet dat het allerbeste is als ik iemand in vertrouwen neem..
een hele goede vriend van my weet ook alles van my.
hij helpt me heel goeed & steunt me heel erg.
maar hij zegt ook dat hij nu niet veel meer voor mij kan doen. hij kan met mij blijven praten. maar er veranderd niet veel door. ik heb professionele hulp nodig..
maar dat is zo moeilijk. om die stap te nemen.. =(

op dit moment weet ik serieus niet wat ik moet doen.
het allerbeste is misschien toch zelfmoord..
dan is iedereen van me af.
& ben ik van mezelf af..

sorry als jullie dit niet interesseerd.. =(

dikke knuffel.

ojaa;
weten jullie misschien mooi liedjes die bij mijn leven horen?
met mooie teksten.
dat vind ik altijd mooi om te luisteren als ik het niet meer zie zitten..
  • IP logged

s

s990pnnm0

Re: heftigg .. =(
#1: 01-05-2009, 09:44
Ten eerste, dat van die liedjes, dat zou ik sowieso niet doen. Ik zou als ik jou was geen liedjes gaan zoeken die met je gevoelens van nu temaken hebben. Dan ga je er alleen maar meer aan denken en word je als maar verdrietiger.

Voor de duidelijkheid: Zelfmoord is GEEN optie. Denk eens aan alle leuke dingen die je in je leven hebt gedaan. Denk eens aan alle dingen die je nog wilt gaan doen, dat het leven je staat te wachten. Denk daar eens aan. Denk eens aan je familie, vrienden, iedereen die er ongelofelijk verdrietig van zou worden als jij zelfmoord zou plegen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar waarschijnlijk nog niet boven de 20. Al zou je 30, 40, of hoe oud dan ook zijn, je hebt nog een leven voor je. Er is nog zoveel dat je kan doen.

Over snijden.. Daar moet je zo snel mogelijk mee stoppen. Als je je snijdt is het net als drugs, als je eenmaal begint wordt het alsmaar erger. Ook als je je snijdt heb je daarna een schuldgevoel, en je voelt je nog steeds slecht. Dus dat maakt het eigenlijk allen maar erger.

Het beste dat je kan doen is iets leuks. Ga stappen met vriendinnen, ga naar de film, ga iets leuks doen! Vrolijk jezelf op! Ga winkelen in een stad in de buurt, bedenkt het maar! Er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen!

Je hebt zelf ook al aangegeven dat je anorexia overwonnen hebt. Dat is hartstikke goed van je! Anorexia is misschien nog wel erger dan het probleem dat je nu hebt. Het probleem dat je nu hebt, is een appart probleem. Het is eigenlijk niet echt een probleem, het is meer een gedachte. Een gedachte dat je er niet meer wilt zijn, dat je weg wilt van alles, zodat je geen problemen meer hebt. Het enige wat jij nu nog moet doen is je gedachte veranderen. Je moet ergens anders aan denken, en leuke dingen gaan doen. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is zeker te doen! Ik weet ook zeker dat jij dat kan!

Het is ook goed dat je een hele goede vriend hebt, maar probeer er niet (te veel) met hem over te praten. Dan ga je er vanzelf weer aan denken, dan ga je je weer slecht voelen, dan wordt je weer verdrietig en somber, en dan gaat het dus weer compleet de verkeerde kant op.

Het gaat er voor jou nu om dat je zoveel mogelijk leuke dingen gaat doen! Om te zorgen dat die gedachten van ''ik wil er niet meer zijn'' helemaal verdwijnt.

Even samengevat:
1. Zelfmoord is geen optie.
2. Snijden is geen optie.
3. Ga leuke dingen doen met vrienden of vriendinnen.
4. Denk niet aan slechte dingen van het leven, maar aan de goede.
5. Always look on the bright side of life!

Ps: Nog van die muziek. Je moet in ieder geval geen muziek luisteren met tekst over hoe k*t je je voelt. Ik weet niet wat voor muziek jij leuk vindt, maar luister die muziek gewoon! Luister in ieder geval vrolijke muziek, dat helpt!

Sterkte en succes!
  • IP logged

m

mich

Re: heftigg .. =(
#2: 01-05-2009, 10:35
bn t mt s990pnnm0 eens zorg dat je die dingen doet en je kan op sgool gwn zeggen dat je hulp nodig hebt aan contact personen dus das makelijker dan zoon stap naar profesionnelle zelf zoeken
je bent eig gwn veel te veel bezig met je dood dat je vergeet te leven als ik t goed begrijp en ik denk ook dat niemand jou dood wil hebben hoor

succes zelfmoord is egt geen optie
  • IP logged

L

Liesje

Re: heftigg .. =(
#3: 04-08-2009, 14:44
Jeetje! Wat een heftig verhaal.
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je is lekker je verhaal opschrijft, en er met andere van buitenaf over kunt praten.
Super knap van je dat je anorexia overwonnen hebt!;)
En over zelfmoord.. je kunt beter denken, wat wil ik nog gaan doen in me leven wil ik een keer bungeejumpen, les geven aan kinderen, een wereldreis maken misschien wel een programma presenteren of juist studeren.
Ik heb geen idee wat je hobby's zijn, maar je bent echt heel sterk!
Dit kan je echt overwinnen, je hebt anorexia al overwonnen en nu gaat dit ook lukken!
Misschien kun je ook eerst met de kindertelefoon praten, of iemand op school die je vertrouwd.

Heel veel succes met alles!

Ps. heel aardig van die vriend dat hij je steunt:)
  • IP logged

n

nobody

Re: heftigg .. =(
#4: 05-08-2009, 15:18
weetje..
ik heb hetzelfde als jij maar dan anders om..
ik zat/zit eerst met depressies enzoo en nu eet ik niet meer(waar me ouders gelukkig nog niet achter zijn)
ik weet wel wat tips om het niet te doen..  en ook wel wat mooie nmmrs..^^

tips:
-tekenen(je kan alles in je tekeningen kwijt en jij bent de enige die weet wat het betekent)
-in een dagboek schrijven(je krijgt misschien wel geen antwoord, maar je kan er alles in kwijt)
-gedichten schrijven(daar kan je ook alles in kwijt)
-heel hard met muziek mee schreeuwen(je raakt je frustraties egt kwijt)
-trap kussens of een bank in elkaar(werkt egt^^)
-er met iemand die je vertrouwd over praten(jaa ik weet het dat is heel moeilijk>.<)
-iets anders kunstzinnigs doen  waar je alles in kwijt kan(het licht eraan wat jou het meest aanspreekt)
-speeltuintjes ownen of in ieder geval rustig ergens alleen gaan zitten(vn alleen zijn word je rustig en kan je nagatieve gedachtes om proberen te setten in positieve..(is moeilijk maar werkt wel)
-proberen goed te blijven eten(je zal zien dat je steeds minder honger krijg als je meer depressies krijg>.<)
-als je egt hulp wilt samen met een vriend of vriendin ERST naar je ouders gaan en dan verder zien(is ook heel moeilijk maar dat is later een hele opluchting)

tja dat was het wel zo'n beetje met de tips..
maar voor het geval dat..
zorg ervoor dat je altijd smoesjes achter de hand hebt voor als iemand het ziet..  en haal alsjeblijft dingen als verband en gaasjes..  anders komt er bloed in je kleren en hebben je ouders het meteen door..

owjaa..  de liedjes..

simple plan - welcome to my life
simple plan - im just a kid
simple plan - worst day ever
simple plan - JUMP!
tokio hotel - don't jump
tokio hotel - love is dead
heideroosjes - uniek
krezip - sweet goodbyes

njaa..  dat zijn de enige die ik nu even kan bedenken..^^

hugs<333

btw..  als je een alternatief iemand bent (emo, goth, skater, punker, rocker, alto en die shit)
probeer je dan vooral niks aan te trekken vn wat andere mensen zeggen of doen(ik word bijvoorbeeld uitgescholden en onder getuft enzoo)
want het enige wat egt belangrijk is, is dat jij je beter gaat voelen en dat je vn die zelfmoordneigingen afkomt..

*again*
hugs<333


ps.  je mag mn msn toevoegen als je wilt^^
pps.  als het egt niet anders kan en het moet egt gwoon..  pak dan een schaar en geen mes..  met een schaar zijn de wonden minder diep^^
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 05-08-2009, 15:21 door -nobody- >.< »

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal