Skip to main content

Auteur Topic: waarom een trend naar helemaal kaal?

t

teengirl

waarom een trend naar helemaal kaal?
OP: 27-10-2009, 06:22
de vraag waarom dat helemaal kaal precies in de mode is.
het valt me op dat er tegenwoordig veel vrouwen zich vanonder helemaal of bijna helemaal kaal scheren,
zo weinig mogelijk 'intiem' haar lijkt nogal een trend te zijn, blijkbaar
er zullen altijd wel af-en-aan modes geweest zijn, neem ik aan, maar vooral dat helemaal kaal scheren vanonder vind ik toch heel opvallend. het ligt toch niet zo voor de hand (pijn enzo) en schaamhaar kan erg erotisch zijn... maar waarom ik het me vooral afvraag: ik vind helemaal kaal nog altijd een erg vreemd zicht, het lijkt wel alsof je je daar terug in een klein meisje/jongetje verandert. (of in een geplukte kip, zoals een vriendin van me zei die moest geopereerd worden en daarvoor moest haar schaamhaar weggeschoren worden...). het is toch een grotere verandering in je lichaamsbeeld dan je oksels scheren he.
toch: waarom 'seksuele tekens' weghalen? of zie ik het verkeerd en leg je door je helemaal te scheren juist meer nadruk op je intieme delen?
  • IP logged

t

totalwar

Ik denk dat je een combinatie van beide eigenlijk hebt :P Door het helemaal kaal te scheren uit het jonger en leg je er meer nadruk op.

Daarnaast kan schaamhaar wel mooi en intiem zijn, maar dan moet je het wel een beetje bijhouden, want sommigen houden het helemaal niet bij en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Ikzelf hou het ook bij, maar dat is meer omdat me vriendin het leuk vind en zodat ik geen last heb van de haren. Ik scheer het liefst namelijk ook niet vanwege irritatie.

Maar waarom zie jij schaamhaar als sexuele teken? Want ik snap dat het iets is dat bij volwassen worden hoort, maar sommigen vinden het toch mooier als het goed bijgehouden wordt.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

D

De Paperaaste

vaak ook uit hygiënisch gezeik
  • IP logged

t

totalwar

Tja terwijl dat eigenlijk nog niet eens helemaal klopt, want geen haar oogt hygiënischer maar is het eigenlijk niet echt, Haren zitten er namelijk ook om zweet en vuil af te voeren. Maarja het is wat je het zelf het fijnst vind.

Groeten.

Steffen
  • IP logged

j

julietta-armo

nou vooral voor de hygenie ik bedoel het is niet egt heel vris als je daaar een hele bos hebt
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal