Skip to main content

Auteur Topic: TE ZWAAAAAR???!!!

s

supagirl

TE ZWAAAAAR???!!!
OP: 27-11-2009, 20:37
Haai allemaal.
Ik ben een meisje van net 12 jaar, sinds 11 oktober.
Ik weeg tussen de 70 en 75 kilo, en ben ongeveer 1.70 m.
Ik weet dat ik te zwaar ben, en ik voel me ook altijd dikker dan de rest.
Ik wil héééél graag afvallen, maar weet niet hoe??
1.Ben ik veeel te zwaar?
2. Iemand goeie tips om écht af te vallen?
 :-* :-*
  • IP logged

L

Lisaa

Re: TE ZWAAAAAR???!!!
#1: 27-11-2009, 20:49
Bij http://www.jouwgewicht.nl hang je er eigelijk net een beetje tussen. Tussen gezond en te zwaar. jij ben ongeveer 25%. ( 25 en 30 zonder bijkomende gezondheidsrisico’s moeten voorkomen dat ze dikker worden ) Je bent dus niet vééél te zwaar!!!
Goeie tips.. Hmm. Weinig eten? Maar dat is moeilijk om dat lang vol te houden. Let er gewoon op wat je eet. En vraag aan je ouders of ze lichte producten willen kopen. Ik ben bijvoorbeeld gek op walnoten. Het is harstikke gezond en je word er totaal niet dik van.. en toch honger je jezelf niet uit.
  • IP logged

s

supagirl

Re: TE ZWAAAAAR???!!!
#2: 27-11-2009, 22:22
Bij http://www.jouwgewicht.nl hang je er eigelijk net een beetje tussen. Tussen gezond en te zwaar. jij ben ongeveer 25%. ( 25 en 30 zonder bijkomende gezondheidsrisico’s moeten voorkomen dat ze dikker worden ) Je bent dus niet vééél te zwaar!!!
Goeie tips.. Hmm. Weinig eten? Maar dat is moeilijk om dat lang vol te houden. Let er gewoon op wat je eet. En vraag aan je ouders of ze lichte producten willen kopen. Ik ben bijvoorbeeld gek op walnoten. Het is harstikke gezond en je word er totaal niet dik van.. en toch honger je jezelf niet uit.
Dankjeeee :-*
  • IP logged

p

peter

Re: TE ZWAAAAAR???!!!
#3: 28-11-2009, 00:04
Haai allemaal.
Ik ben een meisje van net 12 jaar, sinds 11 oktober.
Ik weeg tussen de 70 en 75 kilo, en ben ongeveer 1.70 m.
Ik weet dat ik te zwaar ben, en ik voel me ook altijd dikker dan de rest.
Ik wil héééél graag afvallen, maar weet niet hoe??
1.Ben ik veeel te zwaar?
2. Iemand goeie tips om écht af te vallen?
 :-* :-*


Lieve supagirl,

Een snelle stelregel die nog weleens gebruikt wordt is je lengte en daar de 1 weg, en dan heb je je gewicht.
Dus als je 1m70 bent en tussen de 70 en 75 kg. weegt, dan heb je ongeveer je gewicht te pakken.
Wat Lisaa ook zegt, het kan zijn dat je ongeveer aan de grens zit.
Mijn advies is:
1. stel geen ideaal gewicht op wat je ongeveer wilt wegen, want als je dat doet, wil je weer lager halen, enz.
2. Ga geen maaltijden overslaan, want als je dat doet, honger je jezelf alleen maar uit, en daar kun je weer later vreetbuien van krijgen.
3. Zorg dat je vetarm voedsel eet. Bijv. een boterham met slankie, smeerkaas die niet vet is, en waarbij je altijd wel je gewone maaltijden kan blijven eten, dus 3x per dag.
4. Drink veel water, in plaats van sapjes of prik. Daar kom je ook niet van aan en is heel gezond.
5. Sla tussendoortjes over.
6. Waarom is de reden dat je zo graag slank wil zijn? Wil je je spiegelen aan de modellen die langs de snelweg of in de boekjes staan? Die zijn in het echt niet zo. Die hebben ze bewerkt op de computer. Als je een sterk innerlijk hebt (ik bedoel o.a. een goed hart en veel gevoel voor je medemens) kom je al een heel eind en is je uiterlijk niet zo belangrijk meer.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
En kom weer terug om advies als je hier behoefte aan hebt!

Groetjes,
  • IP logged

J

Jaimy

Re: TE ZWAAAAAR???!!!
#4: 07-12-2009, 20:03
Er is geen goede manier om af te vallen, want elk lichaam reageert anders. Eet gewoon gezond, eet veel groente en fruit.

Als je elke dag 3 stuks fruit eet word je behoefte aan suiker na een tijdje minder, en als je genoeg water drinkt heb je ook snel minder honger. Door een tekort aan puur water heeft het lichaam ook wel de neiging om te eten om vloeistoffen binnen te krijgen.

Als je 3 stuks fruit eet en 4 boterhammen en avondeten?
Is dat dan goed? Wat naja 3 stuks fruit is toch ook best veel of niet?
xx
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal