Skip to main content

Auteur Topic: help ik trek haar uit xs

C

CoffeeCupcake

help ik trek haar uit xs
OP: 18-12-2012, 21:29
Hi allemaal,

ik heb nogal een gênant probleempje. Een paar weken of is het al maanden?, ben ik beginnen met wimpers uit te trekken, daarna volgden de wenkbrauwen en nu begin ik ook gewoon kleine haren ter hoogte van me voorhoofd uit te trekken :(
Ik doe het heel onbewust en ben altijd razend op mezelf wanneer ik merk dat ik haartjes tussen me vingers heb. Heeft iemand tips om het te doen stoppen? De kale plekjes van me wimpers kan ik wegsteken door mijn eyeliner, maar me wenkbrauwen vallen wel op wanner ik ze niet wat bijkleur...
Please kan iemand me wat helpen, ik schaam me te pletter en ik mis mijn mooie wimpers en mijn volle wenkbrauwen :(
  • IP logged

b

bbroek

Re: help ik trek haar uit xs
#1: 18-12-2012, 21:34
heejj
zoek iets anders waar je aan kan plukken bijvoorbeeld een knuffeltje of iets dergelijks zodat je niet automatisch aan je eigen haren begint, ik hoop dat het helpt!
gr. Ben
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: help ik trek haar uit xs
#2: 18-12-2012, 22:33
Heey,

Er zijn meer mensen die hun eigen haren eruit trekken het is een vorm van zelfbeschadigend gedrag. Mensen met de aandoening trichotillomanie trekken hun haren eruit en doen dat meestal onbewust. Meestal geeft het een gevoel van opluchting.

Ik had ooit iemand gezien in een progamma op tv die dat had en die gaf de tip om een pruik te kopen en die pruik kaal te plukken. Je kan ook andere dingen kaalplukken maar als het onbewust gebeurd kan je het beste iets als een pruik op je hoofd hebben die je dan kaal kan plukken.

Er is trouwens ook therapie speciaal voor die aandoening. Met een verwijzing van de huisarts kan je er denk ik wel terecht.
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

S

Sigtør Brann

Re: help ik trek haar uit xs
#3: 19-12-2012, 17:04
Hee,

Welkom hier!
Ik herken mij volledig in dit probleem.
Ik heb het zelf ook, maar ben er nu voor een groot deel vanaf.
Ik schaamde mij helemaal kapot op een gegeven moment, maar gelukkig had bijna niemand het ooit door.
Je moet afleiding zoeken, streng zijn tegen jezelf en bepaalde regels opstellen.
Zorg ook voor een alternatief (en dan bedoel ik niet iets zoals jezelf snijden!)
Maar zorg voor een knuffelbeer inderdaad of iets anders waarop je je kan afreageren.
Zoek in ieder geval hulp bij iemand (heb ik niet gedaan), dan kan hij/zij je er op wijzen.
Ik mis ook dat wat ik ook had, maar ik ben al weer op de goede weg omdat ik zorg dat ik streng ben, ik zorg er op die manier voor dat ik het niet meer doe.


Maar weet je ook wanneer je het doet?
Als je zenuwachtig bent of misschien na een zware dag als ontspanning?
Dat kan namelijk ook helpen bij het vinden van een goede oplossing!

Veel succes en sterkte ermee,


Sigtør
  • IP logged

C

CoffeeCupcake

Re: help ik trek haar uit xs
#4: 20-12-2012, 21:11
Ik doe het gewoon heel onbewust, zonder enig besef wat ik eigenlijk doe.
Dat is net zo vervelend aan heel het verhaal :(
Meestal doe ik het als ik druk bezig met iets, of me juist erg verveel  :ownzed:
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal