Skip to main content

Auteur Topic: What to do?

L

Lekkerkind

What to do?
OP: 02-05-2013, 15:08
Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.. De laatste paar berichten die ik hier poste gaan over dezelfde jongen. Hij is heel lief, goed en doet alles voor mij. Maar ik weet niet precies of het wel goed is enzo.

Ik zal uitleggen wat er gebeurd is. Voor wij verkering kregen, had hij ooit een scharrel. Ik noem haar even M. Hij kende M van vakantie en was na die vakantie ooit naar haar toe geweest. Ze hadden al langere tijd geen contact meer gehad, maar sinds ongeveer iets meer dan een jaar wel weer. Niet erg, want ik vind het prima dat hij contact heeft met oude kennissen. Het was eerst via de facebook chat, want zij woont wat verder weg en later hebben ze elkaar nummers uitgewisseld en zijn ze gaan whatsappen. Nu voelde ik aan dat er iets niet in de haak zat, hij had opeens haar oude kaartje weer op zijn bureau liggen etc etc. Dus ik checkte zijn telefoon, dit laat geen vertrouwen zien natuurlijk, maar ik had het gevoel dat ik niet anders kon. Als ik er naar vroeg, kreeg ik een antwoord dat ik me geen zorgde hoefde te maken.

Nu bleek dus dat ze het over dingen hadden als toen hij daar was blijven slapen, hoe hij haar toen vond, of hij nog wist wat zij toen aan had en wat hij van haar string vond. Zij wou weten of hij met haar zou afspreken als ze beide geen verkering hadden (want dat had zij ook op dat moment). Er kwam ook op neer dat haar relatie niet lekker liep en ik denk dat ze daarom die aandacht ergens anders zocht.

Op een gegeven moment verwaterde dat contact voor langere tijd. Tot een tijdje geleden. Ik heb toen ook niet zijn telefoon gecheckt, want ik voelde me er niet fijn bij. Maar ik weet nu wel dat als mijn gevoel zegt dat iets niet lekker zit, dat het ook zo is. Ze hebben dus sinds een paar maanden weer contact, maar heel anders opeens. Haar relatie is weer helemaal 100% in orde, ze wonen nu zelfs samen, dus hoe zij tegen hem doet is heel afstandelijk. Gewoon heel normaal. Maar nu krijg ik dus het gevoel dat hij van dat flirten houdt juist. Hij wil gewoon zo door praten. Hij verteld aan haar wanneer we een keer een discussie hebben gehad, dat vind ik niet erg, want ik vertel het ook een goede vriendin van me, maar hij zegt er alleen bij dat hij niet weet of het aanblijft. Terwijl hij tegen mij zegt tijdens onze 'ruzie' dat we er wel uitkomen en ik me geen zorgen hoef te maken. Hij zegt tegen haar dat hij wel vaker aan gedacht heeft om het uit te maken, maar als ik vraag of hij er ooit aan gedacht heeft, zegt hij nee.

Nu hield zij hem elke keer op afstand als hij begon over hoe het zou zijn als zij samen zouden zijn of als ze toen met scharrelen door waren gegaan. Laatst was ze het zat en zei ze het tegen hem. Toen vroeg hij om duidelijkheid, want hij vond dat er ook met hem geflirt werd. Toen begon haar vriend opeens met hem te whatsappen dat hij op moest rotten. Zij wou hem niet en dat had ze verteld, dus daar moet hij dan naar luisteren. Hij begon zichzelf helemaal te verdedigen en zei dat zij zelf ook begon en dat hij normaal moest doen. En uiteindelijk dacht hij zelfs dat M zelf deed alsof ze haar vriend was.

Ik snap wel waarom hij dacht dat er terug geflirt werd, want toen zij een keer vroeg waar hij was, zei die: in bed. M: Ooh lekker, ik ook! hij: ruilen dan maar (A)? M: wil je naakt in bed liggen dan? hij: ooh alsjeblieft, maak me niet gek met dat idee.

Ik weet niet wat ik ermee aan moet.. Hij doet nog steeds heel leuk en verliefd tegen me, dus ik dacht altijd dat het goed ging. Ik snap best dat je soms een beetje wilt flirten, maar zo wil ik het niet hebben. Hij zegt elke keer dat hij weet waar mijn grenzen zijn met andere meiden, maar toch gebeurd dit dan. Hij wil niet dat ik kijk, dat snap ik, dat getuigt niet van vertrouwen. Maar dit is al eerder gebeurd. Ik snap ook niet waarom hij zichzelf zo moest verdedigen tegenover haar vriend? Waarom zou hij zo tegen hem doen, hij heeft zelf een vriendin, dus hij hoeft haar en hem niet te verdedigen.

Waar het op neer komt is eigenlijk: Waarom doet hij zo tegen haar? Zo dubbelzinnig? Komt hij iets te kort? Hij doet gewoon super tegen mij, dus dit had ik ook nooit verwacht dat hij ergens anders aandacht ging zoeken. Is dit vreemd gaan al of? Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet en hoe ik dit bij hem neer kan leggen zonder dat uit de hand loopt. Dit zal wellicht allemaal niks betekenen, omdat hij nooit naar haar toe zal gaan. Maar hier is wel mijn grens overschreden en dat weet hij ook wel. En wat als hij haar wel een keer opzoekt? Moet ik dit gewoon laten voor hoe het is? Ze hebben nu al wat langer geen contact meer gehad daarna. Of alsnog er met hem overhebben?

Help me ;o..
  • IP logged

T

The_Unknown

Re: What to do?
#1: 02-05-2013, 18:45
stukje tekst :P
heb het gelezen, en hoe ik het voel (als jonge zijnde)
is dat het lijkt alsof hij aan jou niet genoeg heeft (of de spanning op probeert te zoeken) en hij kijkt of hij met zijn ex wat leuks KAN doen,
aangezien zij eerder dus vrijgezel was, vond zij dit wel oke en leuk, kwenie of zij weet dat jij met hem hebt??
maar ik moet niet aankomen met dat soort flirt berichtjes naar anderen lol  :loll:, dan heb ik een probleem met mijn vriendin, die vind dat totaal niks denk ik.
en om met je ex af te gaan spreken na dat soort flirt berichtjes lijkt mij niks.

maar nu zij (zn ex) dus een vriend heeft, lijkt het alsof zij zich terug trekt.

misschien dat je hem kan confronteren met het feit dat je van zijn berichtjes weet,
(als je dat niet leuk vind) en het kan uitpraten.

(als je nog vragen over hebt ofso, kan je ook pm, of hierop reageren :)  )
  • IP logged

L

Lekkerkind

Re: What to do?
#2: 02-05-2013, 20:42
Ik zie het ook in mijn omgeving dat anderen ook niet aan moeten komen met zulke berichtjes. Ik wil er niet al te moeilijk over doen, omdat ik vind dat je best een keer wat dubbelzinnigs mag zeggen. Zolang het daar maar bij blijft ;p. Maar helaas vond ik dit wat te ver gaan (laat staan dat dit al tweede keer is dat het zo dubbelzinnig gaat).

En het kwam idd ook een beetje op mij over dat hij ergens anders spanning zoekt, alleen snap ik niet waarom. We geven elkaar spanning genoeg. Maar goed, zij weet trouwens wel dat wij verkering hebben. Want zij vraagt ook wel is naar ons en zijn antwoord is vaak dan dat het mwah gaat, niet goed ofzo. Alleen zo doet hij niet tegen mij.. Het gaat juist prima. Ik twijfel nu. Is het overdreven dat ik onze relatie niet serieus genomen voel? Of is dat een beetje dramatisch?

Ik zal het er binnenkort over hebben, want we gaan straks 3 dagen weg (en hun contact is al enige tijd geleden, dus niet van de afgelopen week of 2 weken) dus dat laat ik eerst op zijn beloop gaan. Ik wil niet daar met ruzie zitten of met ruzie heengaan.
  • IP logged

T

The_Unknown

Re: What to do?
#3: 03-05-2013, 18:36
het is zeker niet overdreven (imo) dat je niet serieus genomen, vooral hoe hij dan doet.
maar wat je dan als positief punt wel kan zeggen tegen hem is dat jij wel vind dat het prima haat tussen jullie (is ook belangrijk, niet dat je enkel puur negatief wordt/overkomt.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal