Skip to main content

Auteur Topic: Dik?!

a

aardbei

Dik?!
OP: 26-06-2007, 20:31
Ik ben 1.68 en weeg 55 kilo, ik vind mezelf al sinds dat ik in groep 5 zat te dik en vroeger ben ik er heel erg mee gepest (ik was stuk dikker dan dat ik nu ben) ik haat m'n buik en m'n benen, ik heb al een keer geprobeerd heel erg af te vallen maar toen er wat af was vonden m'n ouders het raar en moest ik gewoon goed mee eten. Ik ga nu sinds kort elke ochtend hardlopen, maar veel mensen zeggen dat ik niet moet afvallen, m'n beste vriendin maakte zich erg zorgen toen mijn broek wat losser zat dan normaal. Ik wil zo graag geen buik en dunne benen hebben, heeft iemand tips hoe ik dit moet gaan doen? Ik ben niet goed in sporten en heb daar ook niet de tijd voor. Ik wil in één maand heel graag 5 tot 7 kilo kwijt want dan woon ik permanent aan het water en wil ik gewoon m'n bikini aan kunnen doen zonder me ontzettend onzeker te voelen. Ik doe ook elke avond aan buikspieroefeningen (300 per avond) en ik eet elke dag 2 appels en ontbijt goed en eet 's avonds gewoon groente enzo, ik eet ook regelmatig (ik doe dit alles nog niet zo lang) zou dit gaan werken en is het gezond om nog wat af te vallen of is het slecht voor me? Ik durf het aan niemand te vragen en al helemaal niet naar een dokter te gaan. Groet.
  • IP logged

t

totalwar

Re:Dik?!
#1: 26-06-2007, 23:20
ten eerste, je weegt niet echt zwaar, maar dat bepaald niet of je dik of niet dik bent.

Ten tweede, een beetje of iets meer een buikje hebben is normaal. Veel meisjes hebben dit en heel weinig hebben dit niet. Veel mensen gaan ervanuit dat de buik helemaal vlak hoort te zijn, maar toch zijn er minder mensen die dat hebben dat die dat wel hebben. Als je dat wil hebben moet je streng op wat je eet letten en veel gaan sporten (niet alleen buikspieroefeningen).

Daarnaast vergeten mensen wel eens dat heel veel in je eigen bouw zit opgesloten. Kijk ik geef eerlijk toe dat ik ook niet echt slank ben en ik heb ook dikke benen, dat was vroeger niet zo bij mij, maar dat is nu eenmaal zo.

Ik ben zelf een jonge met een klein buikje en dikke benen en weeg rond de 85 kilo, maar daar zal ik me eeuwig druk over kunnen maken. Maar daar kan ik beter niks aan veranderen, omdat ik anders me hele leven overhoop moet halen om alleen een goed gewicht en een sexy buikje te hebben. Dat vind ik zonde (en ja bij jongens is een goed uiterlijk meestal ook belangrijk, net als bij meiden).

Wat je moet doen is niet te veel vaste dingen hebben en sommige dingen juist weer wel. Eet veel op dezelfde tijdstippen en train veel op dezelfde tijdstippen, maar eet niet altijd hetzelfde en snoep niet te veel tussendoor. Eet je vaak een boterham 's ochtens, verander het een paar weken naar creusly of kellogs of wat krackers met kaas, doe dit s'middags ook, eet niet steeds hetzelfde beleg, maar neem af en toe wat anders.

Je zegt bijvoorbeeld dat je 2 appels in een dag eet, dit is niet slecht omdat je 2 stuk fruit (wat gezond is) per dag ongeveer moet eten, maar eet niet alleen 2 appels, wissel et eens met bananen of kiwi's of manderijen.

Voor je avondeten kan je weinig kiezen, omdat je moeder of vader dat meestal maakt, maar zorg ervoor dat je normale porties binnen krijg (mag zelfs meer) en ga daarna rusten en soms een beetje trainen, zorg er wel voor dat je een half uur tot een uur voordat je gaat slapen niet meer eet. Verder moet je voor voldoende vocht zorgen. Gewoon water i eigenlijk het beste, maar drink wat jij het lekkerst vind en als het maar voldoende vocht is (dus geen 2 cola flessen per dag bijvoorbeeld, want dat heeft heel veel andere vochten dan water), mischien is limonadesiroop een aanrader.

Als je dat combineerd met beweging zal je lichaam zich regelen op de tijden en zich niet kunnen aanpassen op wat je eet, dit zorgt ervoor dat als je eerst zwaarder voetsel eet (voetsel met veel calorieën) en later minder zware, dat het lichaam nog wel verbrand, maar niet dorheeft dat hij meer moet verbranden dan hij heeft (en automatisch je vet een beetje om gaat zetten naar energie).

Als je dat doet zal het wel helpen, maar toch vind ik nog dat al ben je een beetje dikker,misscien ligt het an je bouw. Ik woon ook direct aan het water en schaamde me vroeger altijd wanneer ik in een zwembroek rondliep, maar later deed ik dat niet meer omdat ik mezelf accepteer zoals ik ben en geloof me, er zijn zat dingen die aan mij ook niet mooi zijn.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

N

Nadine

Re:Dik?!
#2: 27-06-2007, 09:10
ik heb op me mobiel iets dat je kunt kijken of je te zwaar te licht of normaal bent , nou je bent niet te dik je bent te licht...-7% tenminste dat rekend dat meet ding uit.


nou jah  :-*
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal