Skip to main content

Auteur Topic: Ben ik te dik

M

MisS.DisneyY

Ben ik te dik
OP: 05-07-2007, 19:14
HoOii Ik zit met een probleempje...

Sommige mensen zeggen dat ik zwaar ben,, bijv. als ik bij iemand achterop de fiets zit dan zeggen ze "Ga afvallen !".
Laatst zei mijn moeder dat ik aangekomen was,, omdat mijn broek strak zat.
Ik vind zelf dat ik niet dik ben,, maar ik begin steeds meer te twijfelen,, ik eet nu alleen nog crackers en ik drink gwn. Ik sport zelf al veel dusz dat hoeft er niet bij. Aleen het probleem is dat ik niet afval,, Echt stom.
IK ben 12 jaar,, ben 1.70 m en weeg 53 kg.
Ik vind wel dat ik dikke benen heb maar mijn moeder zegt dat dat in de familie zit en brede heupen ook.

Kan iemand mij helpen ?
XX Me
  • IP logged

t

totalwar

Re:Ben ik te dik
#1: 05-07-2007, 22:56
1 ding moet je begrijpen. Dik zijn en zwaar zijn hebben niet altijd met elkaar te maken. De omvang van je lichaam bepaald niet altijd het gewicht.

In princiepe vind ik je niet echt zwaar. Ik woog iets meer rond die leeftijd en een jaar daarna heel veel meer, maar je bent ook best lang, dus dan weeg je zo ie zo al snel wat meer.

Wat je moet doen is kijken of het hoeveelheid bewegen overeen komt met wat je eet. Elk dingetje dat je eet bevat cholydraten, die worden daarna omgezet in vet, als die energie die ervan gemaakt kan worden niet gebruikt kan worden.

Wat je absoluut niet moet doen is in 1 keer heel weinig eten. Je vet kan niet binnen 1 minuut omgezet worden in energie en het kost gewoon tijd. Probeer meer je eten wat te balanseren. Zorg dat je goed ontbijt, dan rond de 2 a 3 boterhammen of meer (ligt eraan wat je die dag gaat doen) 's middags eet en 's avonds het gewoonlijke wat je van je ouders krijg. Zorg er ook voor dat je een half uur voor het slapen iks meer snoep, want dat wordt, doordat in je slaap je geen tot weinig energie gebruik, omgezet in vet. Daarnaast moet je voor een goede beweging zorgen. Ik weet niet alles uit me hoofd, maar voor 3 boterhammen moet je ongeveer 2 uurtjes rennen dacht ik. (dus ongeveer het dubbele lopen of 1/3 ervan fietsen). Dat zal ardig goed voor je conditie zijn en voor je gewicht ALS er wat vanaf wilt of kan gaan.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

M

MisS.DisneyY

Re:Ben ik te dik
#2: 10-07-2007, 12:28
Bedankt ! ;) Ik zal erop gaan letten :-*
  • IP logged

B

BNCA_

Re:Ben ik te dik
#3: 13-07-2007, 21:35
HoOii Ik zit met een probleempje...

Sommige mensen zeggen dat ik zwaar ben,, bijv. als ik bij iemand achterop de fiets zit dan zeggen ze "Ga afvallen !".
Laatst zei mijn moeder dat ik aangekomen was,, omdat mijn broek strak zat.
Ik vind zelf dat ik niet dik ben,, maar ik begin steeds meer te twijfelen,, ik eet nu alleen nog crackers en ik drink gwn. Ik sport zelf al veel dusz dat hoeft er niet bij. Aleen het probleem is dat ik niet afval,, Echt stom.
IK ben 12 jaar,, ben 1.70 m en weeg 53 kg.
Ik vind wel dat ik dikke benen heb maar mijn moeder zegt dat dat in de familie zit en brede heupen ook.

Kan iemand mij helpen ?
XX Me



Heeeii!

Wat maakt jou het uit wat andere mensen vinden.
Als jij jezelf niet dik vind, moet je tevreden zijn toch?
Want dan ben je een van de weinige meisjes die tevreden is met zichzelf.
Je moet je niks aan trekken wat je vriendinnen zeggen,
misschien zijn die wel jaloers op dat jij je goed voelt met hoe je eruit ziet.

xxx Bianca
  • IP logged

m

magiclover

Re:Ben ik te dik
#4: 13-07-2007, 21:39
BNCA_ daar zit wel wat in wat je zegt het kan ook best zijn dat ze inderdaad jaloers zijn omdat jij je wel geod voelt in je lichaam

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

f

fph

Re:Ben ik te dik
#5: 15-07-2007, 12:37
hej ik ben ook zo groot en zwaar maar ik ben wel 14 maar niemand zegt dat ik te zwaar ben. :) ik denk wel da het een goed gewicht is
  • IP logged

R

Rulie

Re:Ben ik te dik
#6: 22-07-2007, 09:47
OK Jij ben dus echt niet de dik,zwaar,vet...

IK ben 1.64 en weeg ook 53 en ik heb bijna een ondergewicht dus als jij 1.70 en 53 kilo weegt ben je echt neit te dik.Ik denk ook dat jij wel een ONDERgewicht hebt. Ik zou wel veeeeeeeell meer eten als ik jou was ander heb je strax anorexia of een ziekte door voedselgebrek

Groetjes julia
  • IP logged

s

shyguy

Re:Ben ik te dik
#7: 24-07-2007, 20:59
zoals bolimia
  • IP logged

M

MisS.DisneyY

Re:Ben ik te dik
#8: 02-08-2007, 11:28
Owh,, Ik wil geen anorexia :S
Gelukkig eet ik nu nog normaal :D

XX Me
  • IP logged

m

magiclover

Re:Ben ik te dik
#9: 03-08-2007, 11:38
ik denk dat niemand graag anorexia wil, maar dat ze het vaak niet in de gaten hebben dat ze eht wel hebben.als ze het wil in de gaten hebben kom je er moeilijk vanaf.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

s

shyguy

Re:Ben ik te dik
#10: 04-08-2007, 17:06
yep, egt heel moeilijk om vanaf te komen, het kan zelfs dodelijk zijn.
  • IP logged

B

BasS

Re:Ben ik te dik
#11: 05-08-2007, 19:33
Ja maar anorexia kanj e een ziekte noemen maar het is eigenlijk iets psychisch. Als je van anderen te horen krijgt dat je dik bent of dat je moet afvallen zoals de bekende grap die je vriend(in) maakte, ga jij dr ok in geloven zoals je nu al twijfelt maar ik denk eerlijk gezegd als ik het zo hoor dat je geen anorexia krijgt:p En trouwens je gewicht is prima ;)
  • IP logged

t

totalwar

Re:Ben ik te dik
#12: 06-08-2007, 00:01
Het begint met psygisch en eindigt met lichamelijk. Want uiteindelijk zal je lichaam gewoon weinig tot geen voedsel meer accepteren. Ik vind dat het dus een beetje van beide is.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

B

BasS

Re:Ben ik te dik
#13: 06-08-2007, 22:52
Ja daar had ik zo nog niet aan gedagt:p
  • IP logged

L

Lieneu

Re:Ben ik te dik
#14: 17-08-2007, 20:48
Ga naar:

http://games.voedingscentrum.nl/body_mass_index/body_mass.html

Dan kan je kijken of je gewicht goed is!

xxx  :-*
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal