Skip to main content

Auteur Topic: Veranderen

N
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 4
  • 27 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Veranderen
OP: 29-06-2015, 22:44
Hallo iedereen,

Ik had een vraag.. (logisch, daarom ben ik hier nu ook).
Maar.. ik heb momenteel een vriendin, voor bijna 7 maanden.
We hebben al flink wat problemen gehad in het begin, ik deed namelijk eerst wel aan drugs.
Niet veel, niet verslaafd, niet super zwaar.
Af en toe wat blowen, XTC , 1x speed, en paar keer truffels gedaan.
Was gewoon chill, fijn, leuk.
Vriendin begreep / begrijpt dat niet dat het gewoon leuk kan zijn omdat ze zelf geen "dingen nodig heeft om het leuk te maken omdat ze het zelf al leuk heeft"ik heb het haar 100x proberen uit te leggen, maar het lukte me maar niet.
Uiteindelijk dus maar gestopt met drugs voor haar..

later problemen omdat ik nog wel eens af en toe ging longboarden met een maatje van mij en mijn ex.
Gingen niet super veel met elkaar om, gewoon af en toe beetje boarden met zn 3e , gewoon gezellig.
Uiteindelijk haar aan de kant gezet voor mijn vriendin, super veel drama etcetc.
(ook gedoe met haar gehad omdat ik met een ander meisje ging afspreken met wie ik al 6/7 jaar online contact heb om haar een keer in het echt te ontmoeten, ging wel door opnieuw gevolgd met enorm veel drama maar goed)

Het probleem wat er op dit moment loopt , ik rook.. ze haat roken. en heeft er niks mee.
Ze vindt dat ik teveel rook (rook ongeveer op een schooldag 10/15 shagjes per dag, soms meer, soms minder. Op een dag dat ik gewoon thuis ben 4 tot 8, en als ik bij andere mensen  tussen de 10/20 , hangt er net van af met wie ik ben.)
Ze vindt dat dat teveel is en wil dat ik 5 tot 10 ga roken per dag, ik ben al gaan minderen van 14/ 18 per dag naar 10/15 per dag, vond ik zelf goed was er ook trots op, maar ze zei zelf dat ze dat niet echt minderen vindt, maar goed doet er niet toe.
Best wel hevige ruzie op dit moment omdat 1. ik teveel rook en 2. ik "te anders denk" (ben nog steeds van mening dat drugs proberen niet verkeerd is, zolang je er zelf verantwoordelijk mee omgaat en de juiste mensen om je heen hebt die je eruit pullen als het WEL de verkeerde kant dreigt op te gaan) , zolang je je zelf in de hand hebt heb ik er niks op tegen.

Ik weet nu niet wat ik moet doen, want alles dreigt op het punt in te storten omdat ze zich er dood aan ergert dat ik "zoveel" rook en ze niet weet hoe het verder moet als ze zich blijft ergeren..

Sorry voor mijn zeikverhaal, kan zijn dat ik wat details ben vergeten en dat ik alle schuld op haar afschuif en dat ik het oh zo brave jochie bent die niks fout doet, maar ik bedoel dat helemaal niet zo ik zit op dit moment gewoon beetje te stress typen en weet niet wat ik moet doen en dit is wat er in mij opkwam.

bedankt voor de aandacht en fijne avond verder.

met vriendelijke groet,

Nothing~
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Veranderen
#1: 30-06-2015, 19:16
Wees wijs en maak het onmiddellijk uit met je vriendin.

Zij verdiend veel beter dan iemand die zijn eigen problemen niet eens onderkent en met een beetje pech haar straks meesleurt in de ellende.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Re: Veranderen
#2: 01-07-2015, 00:02
Ik heb meer mensen horen praten over drugs, 1 keer proberen kan geen kwaad, Of ik heb het onder controle en als ik wil kan ik er zo mee stoppen, Even wat nemen om even los te komen.
Twee van die jongens zijn dood door de drugs, Een meisje heeft een hartaanval gehad door gebruik van speed en coke, En ken een jongen van 25 die een leuke vriendin had en ze hadden samen een eigen huis, 2 kinderen, En 2 honden, Een mooie auto, Deze jongen zit nu in een verzorgingshuis tussen 80 en 90 jarige en zijn hersens zijn verwoest door drank en drugs zo erg dat hij niet meer kan functioneren in het normale leven.
Maar dat zal jou nooit gebeuren toch ?
Als jij dan zoveel van dat meisje houd waarom stop je dan niet met roken of is dat te veel moeite ?  Of ben je daar aan verslaaft ?
Volgens mij is die vriendin van jouw stukken verstandiger dan jij zelf
 
  • IP logged

N
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 4
  • 27 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Re: Veranderen
#3: 01-07-2015, 12:15
Ik weet dat drugs niet goed zijn, maar ik ben er mee gestopt dus dat is geen probleem meer.
Maar wat ik gewoon niet kan begrijpen is over het roken.
Ik rook, het heeft geen invloed op haar op welke manier dan ook.
Dus waarom wil ze zo graag dat ik ga stoppen?
Ze zegt dat ze het beste voor me wil, maar ik weet ook wel dat roken slecht is maar het is toch mijn keuze.
Waarom moet iemand voor mij gaan bepalen of ik wel of niet kan roken?
ik snap het gewoon niet..
  • IP logged

a
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 31
  • Vrouw - 22 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Re: Veranderen
#4: 01-07-2015, 18:04
Zij zal je niet alles mogen verbieden ze moet accepteren wie je bent doet ze dat niet dan zou ik het uitmaken. (Het is jou verantwoordelijkheid om te roken of niet enz)
  • IP logged

N
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 4
  • 27 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Re: Veranderen
#5: 02-07-2015, 17:28
@aardbeixlovertje

Ja maar ik wil het niet uitmaken dat is het probleem..
Ik snap wel dat ze roken niet leuk vind, maar ik snap niet waarom het zoveel invloed op haar heeft dat IK rook. en dat ze het wil uitmaken omdat ik rook terwijl ik al rookte voordat ik haar kende..

en @happy_man hoezo zou ik haar meeslepen in mijn problemen?
Welke problemen?
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Veranderen
#6: 02-07-2015, 18:58
Welke problemen ? Je verslavingen ?

Denk jij echt dat zij er geen last van hebt wanneer jij rookt ?
De ruimte waarin je rookt gaat stinken
Je kleding en je haar gaat naar de rook stinken
Je mond krijgt een tabakssmaak

Wanneer mijn buren in de tuin roken terwijl ik binnen op de bank zit en ik mijn tuideur open heb staan ruik ik dat, gegarandeerd.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

a
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 31
  • Vrouw - 22 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Re: Veranderen
#7: 03-07-2015, 07:37
Uhm ja enige oplossing is goed er over te praten met elkaar. Trouwens maakt zij het uit als jij rookt dan zou ik het uitmaken.
  • IP logged

N
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 4
  • 27 jr
  • Aangemeld: jun 2015
Re: Veranderen
#8: 03-07-2015, 20:04
@happyman

Ik rook niet meer als ze bij me is, alleen als ik bijvoorbeeld thuis ben of op school of dergelijke
Niet in haar buurt.

en hoe bedoel je @aardbeixlovertje ?

en @happy_Man het gaat haar ook niet om de geur ofzo maar gewoon omdat ze haat aan roken heeft , niet de geur ofzo

Mvg,
  • IP logged

s
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 44
  • If those galaxies collide, we will survive.
  • Man - 24 jr
  • Aangemeld: mrt 2015
Re: Veranderen
#9: 03-07-2015, 20:48
Je hebt gewoon 2 keuzes. Simpel zat. Zij of je drugs/shaggies. Dude, ik snap dat het moeilijk is om ervan af te blijven maar ga je nou serieus voor die drugs en shit inplaats voor je vriendin? Die dingen maken jou alleen kapot maar oké. Zij weet dat het slecht voor je is en ze wilt jou gewoon niet snel kwijt, je gaat er nou eenmaal eerder dood aan. Als je ECHT van der houd, kies je haar boven die vieze drugs. Weg ermee! Je moet eenmaal alles voor der over hebben als je om haar geeft want voor dat je het weet is het inderdaad game over! Ze is nog zo lief dat ze het niet met je uitmaakt en je kansen geeft, dit blijkt maar weer dat liefde sterker is dan het "probleem".
  • IP logged
~"®ag€ ¡n th€ 90'$ b¥ natu®€ ₩¡th a D€ad Man$ Hand and b€ th€ ₩¡nn€® ₩h€n th€®€ ¡$ Nø ₩a¥ øut øf th€ A$¢€s¡øn but a$k G€n€$¡$ ¡ntø th€ Blu®®¥ N¡ght$"~

  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 23
  • Sharp teeth behind a Perfect Smile
  • Vrouw - 27 jr
  • Aangemeld: mei 2015
Re: Veranderen
#10: 03-07-2015, 22:42
wow dit is heel creepy,
want ik heb hetzelfde verhaal alleen was ik de meid... maarja ik ben echt tegen roken maar het is wat minder geworden. ik kan alleen zeggen van mijn punt en misschien ook die van haar. ze geeft veel om je en ze wilt alleen het beste en dat je gezond blijft. Want ja zo dacht ik... bij mij is het ongeveer 1jaar geleden uitgegaan. Maar het was ook het beste. we hadden veel ruzies en ik kreeg minder het gevoel dat we nog lang verder zouden gaan... want nou ja hij had een totale andere gedachtes. hij vond het wel leuk en gezellig terwijl ik me zorgen maakte. want hij zei ook dat hij long problemen had en nog wat.
maar denk maar goed na wat jou het beste keuze lijkt. Zij wilt gewoon het beste voor je en als je denkt dat je niet kunt geven wat je kan laat haar los.

maar echt btw erg creepy dat we hetzelfde beleeft hebben ofja jij nu...
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal