Skip to main content

Auteur Topic: Lelijk, geen make-up?

J

JS

Lelijk, geen make-up?
OP: 12-09-2011, 20:42
Hoi, ik ben nieuw hier maar ik heb wel een probleempje..

toen ik 13 was begon ik rustig met make up, beetje mascara enzo..
toen ik 14 was deed ik mascara en oogpotlood ..
nu ben ik 15 en draag ik helemaal niets,

het maakt me niet onzeker maar ik voel me gwn anders zonder make up op.

De reden dat ik het niet meer draag is omdat een vriendin van mij zei dat ik net zo lelijk ben met make up als zonder, dat het geen nut heeft, je het niet ziet, en het mij niet staat...

ik persoonlijk vind dat je make up moet dragen omdat je je dan mooier voelt, omdat je een verschil ziet en je je goed en zekerder voelt... maar omdat die vriendin dat tegen mij zei draag ik het niet meer..
Ikweet je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar zij bracht het op een manier waardoor ik mij alleen maar slechter voelde als ik make up droeg..

Ok, sorry dit is best lang,, maar heeft iemand tips of advies over hoe ik misschien toch wel weer make up kan dragen zonder dat ik me lelijker voel?

XX
  • IP logged

K

Karian

Re: Lelijk, geen make-up?
#1: 13-09-2011, 06:37
Wacht even; een vriendín van jou zei dat je toch lelijk was, met of zonder make-up?
Noem je dat een vriendin?
Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Als jij je comfortabel voelt bij het dragen van make-up, moet je dat lekker doen.
Trek je van dat soort rare mensen niks aan; die zullen wel jaloers zijn of zelf onzeker van hoe ze eruit zien en daarmee andere mensen lastig vallen. Bovendien mag je er best wat van zeggen als iemand zo'n opmerking tegen je maakt, want het is gewoonweg respectloos!
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Lelijk, geen make-up?
#2: 13-09-2011, 14:31
Ik sluit me echt geheel bij Karian  aan!
Sorry hoor maar iemand de zulke dingen over je zegt en je zo naar beneden haalt, noem ik geen vriendin!
Gewoon lekker je eigen dingen doen, de dingen die je wilt doen en waar je je goed bij voelt!
Is dat met makeup, dan met;) en makeup is iets (relatief) persoonlijks, waarmee ik bedoel dat je je eigen styl hebt(oogschaduw, mascara, oogotlood, foundacion, lippenstift enz)
En daar hoeft je vriendin niets over te bepalen wat jij wel of niet moet, ze kan je wel advies geven"ik zou......" of "ik denkdat ....... Je leuk zou staan" etc... Maar dit is in de verste verte niet te benoemen als advies.
Sterkte,
Xxxx Opradah1
  • IP logged

J

Janneman

Re: Lelijk, geen make-up?
#3: 13-09-2011, 19:25
een vriendin van mij zei dat ik net zo lelijk ben met make up als zonder, dat het geen nut heeft, je het niet ziet, en het mij niet staat...

Waarschijnlijk vindt zij zichzelf nog lelijker naast jou wanneer jij make-up draagt, heeft het bij haar geen nut of staat het haar niet.
Even serieus, zoals gezegd eerder: Zoiets zeg je niet als vriendin en neem het niet serieus. Waarschijnlijk is zij zelf onzeker ofzo.
(Anders vraag je het aan andere mensen in je omgeving waar je het goed mee kan vinden.)

Groetjes

Ernst
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal