Skip to main content

Auteur Topic: negatief zelfbeeld

T

Tabloit

negatief zelfbeeld
OP: 14-06-2012, 15:46
Meestal zeg ik nooit wat over mijn zelfbeeld tegen anderen omdat ik me zelf niet belangrijk vind en ik het niet makkelijk kan zeggen.

Ik heb nogal een negatief zelfbeeld.
geestelijk en lichamelijk.

ik ben niet echt te vreden met hoe ik er uit zie omdat mensen mij altijd lelijk noemden.
Ik heb nog al kleine borsten en ben nog al dun (tussen 40 en 45 kilo) en klein (166).
Sommige mensen zullen denken die heeft anorexia maar dat is niet zo.

Ik schaam mij heel erg voor mijn lichaam.
want ik denk dat als iemand anders mij naakt zou zien dat die gene van mij zal walgen.
Ik scheer mijn oksels wel enzo maar dat gaat nog al moeilijk met dat kuiltje.
en bikinilijn gaat ook moeilijk (Ik probeer het wel alleen ik krijg een raar gevoel) omdat ik bang ben dat ik me in mijn lies snijd.

Ik heb het fenomeen van raynoud en mensen kijken mij altijd raar aan met zwemmen daarvoor schaam ik me ook heel erg.
ik heb soms paarse/ blauwe en knal rode tenen  en heb lelijke nagels door een schimmel infectie.

en ik schaam me voor me vagina op een of andere manier .. heb sins kort een vriendje het is mijn 2e na 5 jaar single zijn geweest en ben nog maagd.
Dus alles is nog nieuw.

En naja ik denk altijd dat anderen van me walgen en dat soort dingen en dat mijn vriendje bijv bij me weg gaat.

en ik vind mezelf eigelijk te min voor anderen en dat ik niets goeds kan doen. (ik heb staar op mijn ogen gehad en kan niet goed zien dus werd altijd gepest) Daardoor ben ik erg onzeker en alles over mijzelf.

is dit normaal als je 17 bijna 18 bent en zal het ooit over gaan?
hebben meer mensen last van dit vraag ik me af?

Ik weet ik ben nooit alleen er is altijd wel iemand maar toch vraag ik het me af.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: negatief zelfbeeld
#1: 15-06-2012, 13:52
Hallo Tabloit,

Wanneer er iets is waar je jezelf nooit voor hoeft te schamen dan is het je lichaam.
Je lichaam is zoals je het van de natuur mee krijgt, daar kan je zelf helemaal niets aan doen.

Naam mijn idee is 1,66 zeker niet extreem klein. Ik heb een 19-jarige in huis die 1,52 lang is. En ook die heeft daar absoluut geen problemen mee. Het is iets waar ze zelf niets aan kan doen en dat ook nooit meer zal veranderen. Eigenlijk een kwestie van accepteren dus. Enne, niet alle jongens gaan voor de grote borsten hoor, er zijn ook vele jongens die veel liever kleine borsten zien dan grote ;)

Het lastige wanneer iemand problemen met zijn/haar lichaam heeft is, dat diegene meestal veel te kritisch naar zichzelf kijkt en dingen ziet die omstanders helemaal niet zien. En toch voel jij jezelf er rot onder.
Zeker wanneer jij aangeeft dat je blauwe/rode voeten/handen veroorzaakt worden door een ziekte lijkt het mij toch dat daar rekening mee gehouden wordt en dat jij er niet op aangekeken of veroordeelt wordt.

Ik heb geen idee of je die schimmelinfectie aan je handen of aan je voeten hebt. Zelf heb ik hier in het verleden ook last van gehad en heb er op mijn tenen nog last van.
Maar er is wel degelijk iets tegen te doen. Er is een tinctuur verkrijgbaar (gewoon bij apotheker of drogist, zonder recept) waarmee je de nagels dagelijks moet insmeren.Ik garandeer je dat het helpt, je moet er alleen wel lang mee doorgaan. Je moet dit volhouden tot de gehele nagel uitgegroeid is. Bij vingernagels kan dit al snel 3 tot 4 maanden duren. Bij teennagels nog langer (langer dan een half jaar) omdat die minder snel groeien.
Ook heb ik al eens de tip gekregen van een verpleegkundige om de nagels iedere avond even met azijn in te smeren. Het schijnt dat de schimmels niet tegen die zure omgeving kunnen.
Als laatste mogelijkheid zijn er ook nog medicijnen verkrijgbaar tegen schimmelinfecties maar er zijn huisartsen die deze medicijnen niet voor willen schrijven. Het is in ieder geval wel de meest simpele weg, je hoeft deze medicijnen geen maanden te slikken.

Probeer wat minder bang te zijn dat je vriendje je verlaat. Meestal is het zo dat je je angsten over je afroept. Door je angsten ga je vaak gedrag vertonen dat vriendje niet leuk vindt waardoor je hem juist van je af duwt in plaats van dat je hem bij je houdt.

Tablet, wees niet bang om afgewezen te worden door mensen om hoe je bent. Wanneer mensen jou niet willen accepteren zoals je bent dan zijn ze jou helemaal niet waard. Jij verdient mensen die je wel accepteren zoals je bent.

Gaat dit ooit over ?
Ja, meestal wel. Meestal wordt dit (veel) minder naarmate je ouder wordt. Het ergst is het in de pubertijd en dat is een periode waar jij op dit moment aardig aan het uitklimmen bent volgens mij.

Sterkte,



  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

T

Tabloit

Re: negatief zelfbeeld
#2: 15-06-2012, 16:00


Ja ik heb medicijnen gehad voor mijn infectie en ik mocht ze maar een week gebruiken omdat ze niet goed waren voor mijn nieren zei de huisarts. mijn moeder heeft mijn nagels gepolijst toen enzo en ze heeft ze geruïneerd. (kijk maar: :C )
Ik ben sinds maandag bij de pedi/mani cure langs geweest en heb nu een gel nagel gelukkig en hopen dat het wat gaat helpen.

en ik weet ik moet mijn paarse/blauwe tenen accepteren en begin ook langzaam.
mijn handen zijn wel altijd koud maar voor de rest niet, het is soms handig.
maar ik voel me bekeken met zwemmen en ik hou er niet van om in de "picture" te staan.
en ik kom uit het noorden dus het gaat al zo vaak zo van ooh jij bent anders jij hoort hier niet weetje wel.

en ik weet dat wat ik zei een leugen is over mezelf. maar het spookt rond in mijn hoofd.
niemand merkt het of ziet het aan mij, als ik het op eens een keer zegt gaat het van O.O ik wist niet dat je er zo druk om maakte.

Mijn vriendje merkt er ook volgens mij niets van omdat ik altijd vrolijk ben en over vrolijke dingen heb enzo..

en ik  kan me gewoon boos maken op de wereld raar genoeg gezegd.
Ik ben boos omdat mensen elkaar niet normaal kunnen accepteren zoals ze zijn.
Waarom moeten mensen altijd oordelen over iemand anders zijn uiterlijk?
als we allemaal blind zijn kunnen we ook niet mooi of lelijk zeggen.
Zo denk ik dan er over.

  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal