Skip to main content

Auteur Topic: Zooo onzeker!

m

mooo1991

Zooo onzeker!
OP: 21-07-2012, 11:53
Hoi allemaal
Ik ben een niet zo spraakzaam, verlegen meid van 20 en ik ben heel onzeker over mezelf. Voornamelijk over mijn lichaam.
Ik heb een flinke moedervlek op me onderrug en haartjes rond me navel en ik vind van mezelf dat ik dikke bovenbenen heb. Ik ben vroeger ook erg gepest omdat ik een bril heb en toch niet van me afbijt. Nu nog word ik gepest maar ik probeer het te negeren, want ik was toen betrapt op roken terwijl ik het toen alleen maar uitprobeerde en ik ben er niet mee doorgegaan.
Ik volg ook al faalangsttraining om meer voor mezelf op te komen en om meer proberen te praten met mensen. Schrijven gaat prima zoals je misschien wel merkt. Maar face to face gaat niet zo goed, ook omdat ik snel een tomatenhoofd krijg.
Straks (over 2 weken) ga ik op vakantie naar italie en als we dan gaan zwemmen doe ik wel gewoon een bikini met een short aan met zwemmen, omdat ze me daar toch niet kennen. Dat moet ik normaal ook doen zou je zeggen maar om steeds het woord 'poepvlek te horen als je bij de glijbaan van het zwembad staat te wachten is niet wat je noemt fijn om te horen.
Ik voel me ook niet mooi genoeg voor jongens, voornamelijk de jongens die ik leuk vind.
Mijn probleem is dan dat ik iemand leuk vind maar hij mij niet, of andersom.
Ik lig wel eens in bed te huilen en ik vraag dan aan mezelf waarom ik niet mooi genoeg ben.
Ik ben ook nog steeds maagd, niet dat ik op zoek ben naar seks ofzo maar ook hier schaam ik me best wel voor en ik wil het niet me hele leven blijven wat een grote angst is van me (klinkt misschien dom). Net als in de klas, was ik zowat de enigste maagd nog, moet ik trots op zijn weet ik, maar ik schaam me er eerder voor...
Ik ben bang dat als ik een vriend zou krijgen dat hij dan afknapt op me moedervlek en op de rest van me lichaam, dat ik niet mooi genoeg ben voor hem.
Nu weet ik ook wel dat niemand perfect is maar het is echt kut als je je zo voelt als ik. En ik wil hier dan ook heel graag vanaf. Als ik dan om me heen kijk, me ouders zijn dan gescheiden maar zijn allebei gelukkig met een andere relatie, me zusje van 15 heeft ook al een vriendje, en dan kom ik: single, al een paar jaar, ik heb 1 vriend gehad op het vmbo maar het was al vaker uitgegaan want we voelden niks meer voor elkaar, nu probeerde hij het laatst nog wel maar ik ben zegmaar klaar met hem. Maar dan zie je iedereen gelukkig met een ander en dan voel ik me zo leeg, alleen en onbelangrijk. Misschien een beetje genant maar ik lig nog steeds met een knuffel in bed die ik kreeg toen ik vroeger als kindzijnde in het ziekenhuis lag voor me toenmalige epilepsie. Is dit dom? Ik bedoel ik ben 20 en ik slaap nog met een knuffel in bed?! Maar ik vind het gewoon fijn om we tegenaan, of erop (met me hoofd, wat me de volgende dag een stijve nek bezorgd maarja)te liggen.
Ik weet niet hoe ik met mijn onzekerheid om moet gaan, en waarom ik zo onzeker ben en me zo alleen en onaantrekkelijk voel.
  • IP logged

K

Karian

Re: Zooo onzeker!
#1: 21-07-2012, 12:32
Wat vervelend om zo onzeker te zijn. Vergeet niet, dat alle meisjes en jongens wel onzeker zijn over dingen, de ene erger dan de ander. De pesters zijn vaak nog het meest onzeker.

Ik kan je wel vertellen dat onzekerheid iets is wat tussen je oren zit en je vaak helemaal geen reden hebt om onzeker te zijn. Zelfverzekerdheid is aantrekkelijk, dus het zou met je onzekerheid te maken kunnen hebben dat je het moeilijk vind om face-to-face sociaal te zijn met mensen en je het zo moeilijk vind om een vriend te vinden.

Je hoeft absoluut niet wel of niet trots te zijn dat je nog maagd bent. Iedereen heeft zijn of haar eigen moment om de stap te zetten en die van jou is gewoon nog niet gekomen!

O enne... ik slaap ook nog steeds met een knuffel in bed, hoor! (ik ben ouder dan jij) Daar hoef je je echt niet voor te schamen.

Ik vind het lastig om een simpele oplossing voor je te kunnen vinden om met je onzekerheid om te gaan. Mijn vriend en mijn vrienden hebben me heel erg geholpen om zelfverzekerder te worden. Erover praten is al heel erg goed, want hoe meer mensen tegen je gaan zeggen dat het niet nodig is omdat je een leuke, lieve meid bent, hoe minder onzeker je word. Ik wilde dat ik je kon helpen, want ik weet hoe vervelend het voelt!
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Zooo onzeker!
#2: 21-07-2012, 19:59
Hallo Mooo,

In de eerste plaats van harte welkom hier op het forum.
Toen ik je naam voor het eerst zag dacht ik eigenlijk eventjes dat je een typefoutje had gemaakt bij je registratie en dat er Mooi1991 had moeten staan. :)

Ik vind het altijd triest om te lezen wanneer meisjes zo onzeker/ontevreden over zichzelf zijn, met name vanwege hun lichaam. In de eerste plaats heb je je lichaam van de natuur meegekregen en daar verander je niets aan. Nou ja, bijna niets. En aangezien je er zelf niets aan kunt doen is het ook niet nodig om jezelf er voor te schamen.
Wanneer jij echt zo veel moeite hebt met die geboortevlek dan zou ik je willen adviseren om eens een praatje bij de huisarts te maken. In sommige gevallen kan het door de verzekering vergoed worden om hem te laten verwijderen.
Aan de andere kant, ik denk dat er maar heel erg weinig mensen zijn die er problemen mee hebben of zich er aan storen wanneer ze het zien.
Besef ook dat je wat ouder begint te worden en een leeftijd begint te krijgen waarop pesten niet meer echt (veel) zal gebeuren.

Jij vind jezelf niet mooi genoeg voor jongens ? Waarom zou jij voor die jongens gaan denken ? Ik denk dat die jongens heel goed zelf kunnen bepalen of ze jou mooi genoeg vinden. Neem van mij aan dat er genoeg jongens zijn die jou op je waarde kunnen schatten. Voor wie het uiterlijk niet het belangrijkste is maar juist wie je bent en hoe je bent. En voor zover ik het op kan maken uit je schrijfsels ben je gewoon een sympathieke meid.

In de liefde is het zo dat deze alleen werkt wanneer de aantrekkingskracht wederzijds is. Neem van mij aan dat het heel vaak gebeurd dat dit niet het geval is, daar ben je absoluut geen uitzondering in. Dit heeft naar mijn idee helemaal niets te maken met jouw uiterlijk.

Zoals Karian al schreef, er over praten kan al heel erg helpen. Tips om met onzekerheid om te gaan zijn lastig. Het is eigenlijk iets dat je gewoon moet doen. Het kan ook enorm helpen om mensen om je heen te hebben die je daarbij willen helpen. Het probleem is dan dat deze mensen wel moeten weten dat je met dat probleem zit.

En dat je af en toe een beetje op een tomaat gaat lijken, dat is toch helemaal geen probleem ? Persoonlijk kan ik het vaak zelfs heel erg lief vinden staan.

Er zijn hier genoeg mensen die eens een praatje met je willen maken, lijkt je dat prettig, laat het dan gewoon weten of spreek zelf iemand aan (zou je dat durven ?) Ook mij mag je altijd benaderen. Dit mag hier op het forum, mag via een prive bericht, maar je mag me ook op MSN opzoeken.

Sterkte,





  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

m

mooo1991

Re: Zooo onzeker!
#3: 22-07-2012, 12:48
Hoi Bitje
Ik ben al naar de huisarts geweest en die verwees me door naar het erasmus en daar zeiden ze dat ze me moedervlek wel weg konden halen maar dat er dan een groot litteken achter blijft, en mocht ik er last van krijgen dan kunnen ze nu sneller zien wat er aan de hand zou kunnen zijn dan als die is weggehaald. Dus het is voor mijn eigen 'veiligheid' beter om hem te laten zitten. Helaas!
Ik zou er graag over willen praten want ik wil hier echt vanaf! (Van al die onzekerheden) ik ben al blij genoeg dat ik alles op internet heb gezet zodat ik het kwijt ben en dat ik hulp van andere krijg.


  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Zooo onzeker!
#4: 23-07-2012, 20:44
Wanneer je er een groot litteken aan overhoud wanneer ze het weg halen kom je ook van de regen in de drup. Dan wordt je daar op aan gekeken. En bij een litteken heb je eerder kans dat men gaat vragen hoe je er aan komt dan bij een geboortevlek.

Weet je Mooi Mooo, laat lekker zitten, naarmate je ouder wordt zal je jezelf er minder aan ergeren en van bewust zijn.

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal