Skip to main content

Auteur Topic: durf m'n ouders niet te zeggen...

C

CoffeeCupcake

durf m'n ouders niet te zeggen...
OP: 23-07-2012, 13:24
Hi allemaal  ;D
Ik zit met een (klein) probleempje
Ik heb namelijk een ingegroeide teennagel dat eigenlijk al heel zwaar ontstoken zit en dat enorm veel pijn doet.
Ik durf het echter wel niet zeggen aan m'n ouders omdat ik bang ben dat ze boos zullen zijn op me omdat het al zo erg is en dat ik het nog nooit heb gezegd
Wat moet ik nu doen de pijn is ondragelijk :(

Thankyaaa ~♥
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Dombo die je er bent ;)

Oke, loop naar de supermarkt en haal minstens 1 pak soda, zorg ook dat je een teiltje in huis hebt en een klein pakje watten.

Vul het teiltje dagelijks met wat soda en warm water, zo warm dat je je voet er nog net in kunt houden, ga vervolgens 10 minuten tot een kwartiertje met je voet in dat sodawater zitten.

Nadat je voet uit het sodawater komt goed afdrogen en een klein dun rolletje maken van een klein stukje watten en dat onder te teennagel doen zodat deze uit de teen geligt wordt.
Het sodawater kan je weg gooien, volgende keer nieuw klaar maken.

Hou dit in ieder geval 2 tot 3 weken vol. Is het dan niet beter ga dan naar je huisarts. Deze zal je in eerste instantie hetzelfde advies geven als ik nu doe maar dan kan je in ieder geval zeggen dat je dat al gedaan hebt :)

Enne, wanneer je dit op je eigen kamer doet hoef je nog steeds niets tegen je ouders te zeggen alhoewel het een stuk slimmer zou zijn wanneer je dat wel deed. :)

Enne, volgende keer niet meer zo eigenwijs zijn en het gewoon even bij je ouders melden of er mee naar je huisarts gaan :)

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

C

CoffeeCupcake

en die soda wat is dat eigelijk precies?
Heb er nog nooit van gehoord  :-X
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Oeps :s

Soda is een ouderwets schoonmaakmiddel. Wit, grofkorrelig en meestal in een doorzichtige plastic zak.

Het heeft een helende en reinigende werking. Er is nog een schoonmaakmiddel dat je er eventueel voor zou kunnen gebruiken maar ik weet zo snel niet welke het is.

Neem niet simpelweg een pak omo of iets dergelijks, daar zitten toevoegingen in die minder geschikt zijn :)
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

K

Karian

Ga er gewoon mee naar je ouders! Het kan de beste overkomen. Ze zullen het echt niet erg vinden!
Ik ben er inmiddels al vier keer aan geopereerd, dus je kan er beter vroeg bij zijn want het kan heel akelig gaan worden.
Pijnlijk, ontsteking (en dat gaat stinken), bijna geen dichte schoenen meer aan kunnen, en natuurlijk de angst dat anderen het zien.

Om het in het vervolg te voorkomen heb ik een tip voor je: zodra je merkt dat je teennagel begint in te groeien, moet je er gelijk een klein stukje watje onder duwen op de plek waar het neigt in te groeien, zodat het stukje nagel omhoog word gewipt door het watje. Je moet het er goed onder duwen, dit kan pijnlijk zijn maar geloof me, je wil het voorkomen! Dit zorgt ervoor dat de nagel niet meer je huid in groeit maar over het watje heen. Na een aantal dagen (als het niet gevoelig meer is) zou je het watje eronder uit moeten kunnen halen. Je kunt dit overigens het beste doen na een soda-bad (zoals bovenstaand al als tip gaf) of een warme douche, dan is je huid en nagels het makkelijkste beweegbaar.
  • IP logged

C

CoffeeCupcake

wel eigenlijk heb ik ook al "wild vlees" ofzo aan de zijkant zitten, ik heb het zelf al proberen eraf te halen maar het bloedde heel hevig en is er toch niet afgekomen, help zo'n soda bad ook als het zo erg is? Of is het gewoon stande pede naar de dokter in zo 'n geval?  :ownzed:
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Een Soda bad werkt ontsmettend en helpt tegen de ontsteking.

Wanneer ik jou zo hoor (lees) zou ik je toch willen adviseren om gewoon even bij de huisarts langs te gaan, je bent echt niet de eerste of enige met dit probleem.

Zoals Karian al aangaf is zij er al 4 keer aan geholpen. Zelf ben ik er in het verleden ook een aantal malen mee bij de huisarts geweest.

  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

C

CoffeeCupcake

Heya allemaal,

Ondertussen heb ik het wel gezegd aan m'n ouders, zo'n weekje geleden ofzo.
Mijn papa was wel wat boos op me maar hij zei dat dat was omdat hij ongerust is over m'n gezondheid.
Van m'n papa moet ik m'n voet nu 3x per dag laten weken en dan de 3de x moet ik het ontsmetten en er zalf op doen. Ik moet zeggen het doet al veel minder pijn en de ontstekking is ook al veel minder, jullie hadden gelijk, ik moest het gewoon zeggen aan m'n ouders...
xoxo
  • IP logged

O

Opradah1

Goedgedaan!
Ben blij om te horen dat het beter gaat, houden zo!
  • IP logged

p

piraatjetomaatje

Natuurlijk moest je dat gewoon tegen je ouders zeggen, slimmie! :p
Het is helemaal niet erg om een ingegroeide nagel te hebben? Ik heb dat een keer gehad.. gelukkig had ik dat snel door waardoor het bijna niks voorstelde en zei ik dat direct tegen mijn mama (ze doet nu wel aan pedicure maar dan nog). Je moet niet bang zijn dat je ouders boos worden. Als ze boos worden, worden ze maar boos dat maakt niet zoveel uit! dat komt altijd goed. Welke ouder blijft er nu boos op zijn kleine meid :d
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal