Skip to main content

Auteur Topic: emo ?

m

muis

emo ?
OP: 22-10-2009, 15:33
mensen zeggen dt je emo bent en niet word , vndaar mijn vraagjuh

ik las ergens dat emo's Mensen zijn die problemen hebben en ze in hun houden, zonder geholpen te worden, zonder erover te praten

zo ben ik ook , ik voel me leeg van binnen , eenzaam.

En nu komt me stomme vraag
bn ik emo ?
  • IP logged

m

maraa

Re: emo ?
#1: 22-10-2009, 16:08
Uhm als je eenzaam bent en je je leeg van binnen voelt hoef je nog geen emo te zijn ;)
Wanneer je het wel precies bent, kan ik je ook niet zeggen, omdat bijna iedereen er iets anders over zegt ;)
Zou je het graag willen zijn?
Maar wat belangrijker is :
Waarom voel je je leeg en eenzaam ?
Is er iets gebeurd ? Heb je weinig vrienden?
Of weet je ook niet waarom je dat gevoel hebt ?
Als er iets is probeer er dan wel met iemand over te praten,
het voor jezelf houden verergerd het alleen maar.
Ik snap dat het moeilijk is, maar het is toch het beste ;)
(Sorry als je dat wel gewoon doet, maar vanwege wat jij las over emo en dat je denkt een emo te zijn)
  • IP logged

j

julietta-armo

Re: emo ?
#2: 23-11-2009, 11:12
nou nee vroeger was dat zo nu zijn emos meestal mensne die gewoon van die kleding houden
maar ik weet niet zoveel vaandan ik draag meestal meisje achtige kleren
  • IP logged

R

RRRachh

Re: emo ?
#3: 27-11-2009, 15:32
Nee, dat heb ik ook en ik heb een paar vrienden die het zijn. En op een of andere manier straal je het af als je het bent. Je hebt bijv. ook emo's en wemo's.
(Wemo's zijn mensen die emo willen lijken bijv: maken foto's van hun met een depresief gezicht en dan willen ze het zo over laten komen.) Volgens hun kun je het worden, maar kan je het beter niet doen ;)
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 27-11-2009, 15:35 door RRRachh »

x

x-PeperClipJ-x

Re: emo ?
#4: 04-12-2009, 15:05
Emo`s zijn niet alleen mensen die zich snijden dat maken ze ervan :)
Omdat het van het woord Emotioneel komt.
Emo is gewoon een aparte kleding stijl.
het is niet dat als je emo bent dat je meteen aan snijden doet en allemaal van die enge pijnlijke dingen.,


Doegxx
  • IP logged

p

peter

Re: emo ?
#5: 05-12-2009, 01:51
Lieve muis,

Om iets meer te zeggen over een evo of een ratio mens, zullen we proberen er even wat beter naar te kijken om die twee soorten mensen wat beter te leren kennen.

[citaat]
Sommige mensen zijn nogal emotioneel. Dat is zeer duidelijk te merken aan hoe ze zich gedragen, reacties, hun manier van leven... Als zij bijvoorbeeld verliefd zijn, dan mag de wereld vergaan, dan telt enkel die ene persoon...
Andere mensen, de ratio mens, reageren eerder volgens de rede. Ze denken over alles heel goed na, vergelijken voor en tegen, rekenen hun gevoelens een beetje weg. Als zij bijvoorbeeld verliefd zijn, dan blijven ze nog steeds (een beetje) met beide voeten op de grond staan. Ze kunnen alles nog nuchter bekijken, wat de (emo)tionele mensen niet kunnen. Misschien soms wel een beetje koel.

Beide types zijn nogal extreem geschreven, en er zijn veel mensen die schommelen tussen de twee, maar er is toch altijd één type dat overheerst...
[/citaat]

Met dank aan google als zoekmachine. Ik heb het een klein beetje aangepast om het wat begrijpelijker te maken....  ;)

Maar zoals Maraa als zo mooi aangeeft: waarom voel je je leeg en eenzaam, wat is er gebeurd, enz. Allemaal vragen die de emo of ratio mens kunnen beïnvloeden.

Omdat jij je leeg en eenzaam voelt en gewoon wat down bent, kun je nog niet direct zeggen wat je bent. Zoals hierboven zo mooi staat, schommelen de meeste mensen er een beetje tussenin. Je moet het zien als een ouderwetse weegschaal. Daar had je altijd 2 schalen, links en rechts.
Ziehier een plaatje:

Nou is het zo dat de balans tussen de positieve en negatieve dingen een beetje gelijk moet zijn, wil de weegschaal in evenwicht hangen. Soms is de balans positieve dingen iets zwaarder, soms de balans met negatieve dingen. Dat ken ik zelf ook wel.
Bij mij in de buurt woont een vrouw met 3 kinderen. Als die kinderen iets doen in de buurt, en de buren komen klagen bij die vrouw, en ze reageren nogal boos, dan ligt die vrouw 3 dagen huilend op bed, bij wijze van spreken. Dat is een emo mens, voor mijn gevoel. Die reageren extreem gevoelig op alle dingen.
Dus dat je je een beetje down voelt (door mogelijk een aantal dingen) wil niet direct zeggen dat je emo bent.
Op de vraag of je als emo of ratio mens geboren wordt, zou ik zeggen ja en nee. Emo en ratio worden vooral bepaald door welk karakter en doorzettingsvermogen je hebt. De enige mens is eenmaal wat gevoeliger dan de ander....
Dus nog een keertje, door een aantal dingen kan het zijn dat je emo lijkt, maar het is maar tijdelijk door een aantal gebeurtenissen. Dan knap je weer op en kun je weer (ratio)neel naar de dingen kijken.

Tot slot: emo staat inderdaad ook voor kleding, voor muziek, enz. enz. Voor veel dingen in elk geval en dat verklaart ook de verschillende richtingen antwoorden die er op deze vraag komen. Google maar eens naar emo...  ;)

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen en wens je veel succes. Kom bij meer vragen maar gerust terug. Daar zijn we voor met elkaar.

Hartelijke groeten,

Peter
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 05-12-2009, 01:53 door peter »

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal