Skip to main content

Auteur Topic: LELIJK VAN BINNEN EN VAN BUITEN

x

xx_rebecca

LELIJK VAN BINNEN EN VAN BUITEN
OP: 10-12-2008, 17:33
Hi,

Ik ben een meisje van 15 jaar, ben 1,72.. en weeg .. 52 kilo   :o
Ik voel me heeel dik, lelijk, gemeen... kortom: Ik voel me
Echt NIET om mijn gemak.. bij anderen. :-\
Ik heb sproeten... vind ik echt enorm lelijjk en die dingen maken mij jong.. vind ik zelf.
Ik heb lelijke ogen en neus.. en telkens als iemand me aan kijkt .. doe ik mijn hand voor mijn neus of draai ik me om of doe me haar er een beetje voor.
Er zijn echt geen mooie dingen dat ik aan mezelf vind.
Ook zet ik geen foto's van mijzelf op mijn sites... voel me echt lelijk!!

Maar qua innerlijk ben ik ook niet echt aardig!
Ik ben een echt FLAPUIT... ik flap bijna alles eruit wat me dwars zit en hoe ik over iemand denk.. dat loopt vaak uit tot een ruzie.. heb wel vrienden maar niet veel.
Maar aan de andere kant ben ik ook ontzettend VERLEGEN en dus NIET spontaan... ik wil echt spontaner worden... maarre hoe??  ???

Hebben jullie raad?????????? hoe ik me zelfverzekerde ga voelen???

thnx

groetjes
 
  • IP logged

D

DorisMm

Re: LELIJK VAN BINNEN EN VAN BUITEN
#1: 14-12-2008, 12:46
hoi
waarom denk je zo over jezelf???
als je zo denkt kom je niet veel verder.
ik ben ook een flapuit en zeg ook vaak domme dingen.
maar als je er zelf op let en wat vaker je mond probeert te houden kom je een heel stuk verder.
en ik weet zeker dat andere mensen je wel aardig vinden. maar omdat je jezelf niet openstelt voor anderen denken die mensen dat je niks van hun wilt.
en trouwens wat maken sproeten uit.
ik ken een meisje met rood haar en sproeten en zij vind zichzelf ook niet knap maar ik wel.  en ik denk dat er ook mensen zijn die jaloers zijn op jouw sproeten.

grzt Doortjuh

ps. je kunt wel zo negatief denken maar daar schiet je niet veel mee op. probeer eerst maar in te zien waarom je zo over jezelf denkt
  • IP logged

#

#16

Re: LELIJK VAN BINNEN EN VAN BUITEN
#2: 14-12-2008, 21:41
Iedereen heeft wel eens het gevoel dat hij of zij lelijk is, (ja, ook dat hoort bij de puberteit ;D) maar iedereen heeft mooie kanten. Zo kan je neus bijvoorbeeld wat minder mooi zijn maar heb je prachtige ogen ;) Kijk wat je mooie punten zijn, ook die worden opgemerkt door anderen.

voor de rest, tjah, probeer inderdaad erop te letten dat je geen verkeerde dingen zegt die kwetsend zijn voor anderen, even 2x nadenken voor je wat zegt. Verlegen zijn is trouwens ook niks ernstigs, liever een wat verlegener iemand dan een 'aandachttrekkertje'

Je kan jezelf niet zo 1,2,3 veranderen. Je moet de oorzaak van je gedrag vinden en daarmee proberen om te leren gaan. Het is moeilijk maar mogelijk met een beetje doorzettingsvermogen

groetjes
  • IP logged

h

hallodoei

Re: LELIJK VAN BINNEN EN VAN BUITEN
#3: 15-12-2008, 09:56
Niemand is lelijk van binnen. Iedereen heeft heel veel goede punten, alleen die zie je vaak niet. Je bent waarschijnlijk echt een heel goed mens, maar door ruzies enz denk je van niet. Daarnaast heb je ook qua uiterlijk dingen die écht mooi zijn, maar die je juist zelf afkraakt. Ik ken genoeg meisjes die tevreden met haarzelf zijn, die ik echt uitlach omdat ze het juist niet zijn, maar ze zijn tevreden, dus gelukkig! De mooiste meisjes vinden zichzelf juist altijd lelijk en kun je niet duidelijk maken dat ze best wel mooi zijn! Kijk gewoon in de spiegel en kijk naar de dingen die je wel mooi vindt, dan zie je meteen een betere persoon in jezelf! :)
  • IP logged

s

stars-and-stripes

Re: LELIJK VAN BINNEN EN VAN BUITEN
#4: 15-12-2008, 20:32
Niemand is 100% perfect! Ik heb zelf ook een hele tijd gedacht dat ik lelijk was en dat ik daardoor geen vrienden had, maar dat is nu wel anders. Die onzekerheid is gewoon een periode in je leven. Als je een paar jaar ouder bent zie je dat ook wel in dat al die stress en onzekerheid over je uiterlijk allemaal geen nut heeft. Je bent nu eenmaal zo en dat moet jij (en anderen) respecteren. Het leven draait niet alleen om mooi zijn er zijn genoeg andere dingen in het leven die je gelukkig kunnen maken. En over vrienden gesproken, ik heb er maar twee. Maar inderdaad: Je moet voortaan even tot 10 tellen voor dat je iets zegt.
Andere tip: raadpleeg je leerlingbegeleider op school eens tegen die onzekerheid ;)

Succes! 

P.S. Zit het misschien in de familie, die onzekerheid?? Vraag anders je ouders broers/zussen om raad!
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 15-12-2008, 20:46 door stars-and-stripes »

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal