Skip to main content

Auteur Topic: Depressief? Gewoon een dipje?

V

Vakantie:(

Depressief? Gewoon een dipje?
OP: 10-02-2009, 15:16
Ik voel me de laatste tijd(1 tot 2 maanden)echt super rot, soms gaat het weer iets beter, en het andere moment zou ik gewoon het liefst willen slapen en nooit meer wakker worden,...Ik doe de hele dag duffe pc spelletjes waardoor ik me eigenlijk no nutelozer ga voelen.

Ik vroeg me af of ik nou depressief ben, of gewoon een dipje hebt dat vanzelf weer over gaat?

En of ik het overgaan kan versnellen, want ik kan me norg maar erg slecht op school concentreren, en dan het liefst iets anders dan "leuke dingen" doen, want ik kan op het moment echt niks verzinnen dat ik leuk vind.

-xxx-
  • IP logged

h

hallodoei

Re: Depressief? Gewoon een dipje?
#1: 10-02-2009, 15:44
Stop eerst eens met de computerspelletjes en ga meer tijd met vrienden/familie besteden. Daarna kun je pas weten wat het is als je je dan nog steeds rot voelt. :)
  • IP logged

#

#16

Re: Depressief? Gewoon een dipje?
#2: 10-02-2009, 19:52
als je pc spelletjes leuk vind, vooral blijven doen, maar als er gelegenheid is om wat anders te doen wat je lokt, doe dat. Soms moet je jezelf even dwingen om iets anders te doen dan je eigenlijk wilt, maar vaak pakt het heel anders uit dan je denkt. (op een positieve manier)
  • IP logged

M

MDshizzle

Re: Depressief? Gewoon een dipje?
#3: 04-07-2009, 12:01
Uit onderzoek is gebleken dat te veel op de computer, vooral games & zo mensen sneller depressief maakt, kappen daarmee dus. Maar echt depressief denk ik niet dat je ben. Depressieve mensen denken dat niemand om ze geeft, zien geen toekomst meer, weten niet waarom ze zich kut voelen, en het is niet in stemmingswisselingen, het is er gewoon altijd
  • IP logged

L

Liesje

Re: Depressief? Gewoon een dipje?
#4: 04-08-2009, 14:55
Je hoeft je geen zorgen te maken of je depressief bent of een dipje hebt. Als je gewoon dingen gaat doen die je leuk vind en waardoor je je nuttig voelt, en je dan nog down voelt, kun je ook met de kindertelefoon, maatschappelijk werk, vertrouwenspersoon ofzo praten. Maar vooral leuke dingen doen  ;) ook al kun je die soms niet bedenken, en als je je verveeld mag je tog best gamen?  :) alleen niet áltijd, ga eens op bezoek bij familie of vriendinnen bedenk een gezellig filmavondje ofzo  :D

Succes  ;)
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal