Skip to main content

Auteur Topic: anorexia

e

emmelieke1

anorexia
OP: 13-04-2009, 18:33
move]ik wil aan anorexia beggingen maar zomegen willen  dat ik het niet doe maar ik denk toch dat ik er aan beging ik heb xl maar dat gaat verabderen als ik aan anorexia beging  ik ga voor maat xxs
  • IP logged

R

Roos-

Re: anorexia
#1: 13-04-2009, 18:58
:s
kun je dan niet gewoon ff op dieet ?
Ano s gevaarlijk !
  • IP logged

m

mich

Re: anorexia
#2: 13-04-2009, 19:54
anorexia betekend dat je gevaarlijk ziek bent en niet dat je dun bent
  • IP logged

t

totalwar

Re: anorexia
#3: 13-04-2009, 21:31
jeps, anorexia is en kan levensgevaarlijk zijn, het heeft een grote inpacked op je lichaam, je kan beter een dieet volgen als je bang bent dat je te dik bent. Als je al neit een dieet kan volgen dan ben je ook geen persoon voor anorexia, want om iets te doen moet je het echt willen. Wil je echt afvallen, dan zou je geen probleem hebben met een dieet volgen.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

S

Something.else

Re: anorexia
#4: 13-04-2009, 22:49
Anorexia is niet iets waar je zomaar aan begint. Anorexia is een ziekte en dat over komt je. Ze zeggen dat dat er altijd al zit maar pas op een bepaald moment tot uiting komt. Je kunt dus niet zeggen, zal ik eens aan anorexia beginnen..

Je kunt natuurlijk wel op dieet gaan en zo op een gezonde manier afvallen. Dan raad ik je wel aan om naar een dieetist te gaan. Die kunnen je hierin  begeleiden en je helpen om gezond af te vallen.

Anorexia is gevaarlijk, het is een ziekte, en je kunt er aan dood gaan. Dus het is erg stom om zo iets te zeggen.
  • IP logged

t

totalwar

Re: anorexia
#5: 14-04-2009, 07:54
Ik vind 1 nadeel alleen aan dieetist en dat is dat ze meestal wel veel geld kosten. Een dieet op te stellen of te zoeken die bij je past is tegenwoordig met internet niet zo moeilijk meer, dus daar zou ik persoonlijk eerder voor gaan.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

R

Roos-

Re: anorexia
#6: 14-04-2009, 08:05
Ze kosten niet zoveel hoor !
Hangt gwn vn de persoon af.
Die dieetn op het internet kan mss wel handig zijn.
Mr dietisten helpn je een persoonlike te zoekn.
dus of je veel sport of niet .
OF je da doet of dat.
& dr houdt internet geen redn mee! =p
  • IP logged

t

totalwar

Re: anorexia
#7: 14-04-2009, 09:16
Daar heb je wel gelijk in, maar toch, ik zelf bespaar liever wat geld dan dat ik het uitgeef :P Ik spendeer me geld liever aan leukere dingen :P Maar wat zijn de prijzen dan zo'n beetje? Wie weet dat?

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

R

Roos-

Re: anorexia
#8: 14-04-2009, 09:30
Kzal eens aan mn nicht vragn..
S dietiste ( n nederland )
  • IP logged

S

Something.else

Re: anorexia
#9: 14-04-2009, 22:23
t is inderdaad wel duur, maar tis ook alleen voor als het echt nodig is natuurlijk. Als je overgewicht hebt kun je het beste naar een dieetist gaan, deze mensen kiezen het goede dieet dat bij je past. Je kunt zelf natuurlijk wel gaan neuzen op internet en dan zelf een dieet uitkiezen, als je het geld niet hebt. Maar dieetist past het aan op jou. En dat doen de standaard dieeten op internet niet.

Liefs
  • IP logged

t

temtationgirl007

Re: anorexia
#10: 29-04-2009, 13:03
heey X
   ik ga je enkele tips geven

 ik heb zelf anorexia gehad niet omdat ik dat wou neen omdat ik er ben in gegroeid ik voelde me dik en wou afvallen maar ik heb nooit anorexia willen hebben maar toch is het gekomen kwou egt dat ik dat kon terug draaien het is de slechtste tijd van mijn leven
ja ik was mager ik moet n kinder kleding want zelfs en xxs was te groot en ik voelde me mooi maar toch ongelukkig ik pro ana's leven in zich zelf en laten niemand anders toe in hun wereldje ik heb nu 10000 vriende meer dan toen ik zo mager was en ik ben nu iets dikker veel gelukkiger dan  toen ik mager was

ik hoop dat je beseft dat een dieet goed is als je het nodig hebt maar anorexia proberen te krijgen is egt een hel  op de moment zelf niet maar een keer je het niet meer hebt denk je er zo over over die periode

kusje van J. xxxx
  • IP logged

v

vosje

Re: anorexia
#11: 01-05-2009, 15:20
Ik kan hier een hele lange reactie over schrijven maar ik probeer het kort te houden. Ik ken iemand die heeft een vorm van anorexia (ga nu niet uitleggen welke) en om haar zo te zien aftakelen is erg moeilijk. Mensen zoals jij die zeggen ik ben met anorexia vind egoistisch want iemand die echt anorexia heeft is niet zomaar opeens begonnen. Ik vind jouw meer in het platje van pro anna. Als je te zwaar bent ga dan naar je huisarts praat er met haar over en ze stuurt je dan vast door naar een dieetiste. En waarom perse maatje xxs hebben ik heb maat xs(bijna s) en ik vind het vreselijk. slank zijn is mooi maar mager zijn niet! het verpest je leven je kan amper meer sporten bent snel moe kan last krijgen van botontkalking en ookal gaan jullie mij niet geloven ook als je te dun bent kan je hart en vaatziekten krijgen. Wanneer je te weinig eet gaat je bloeddruk omlaag waardoor zomaar ineens een hartstilstand kan krijgen of een orgaan kan uitvallen omdat het niet genoeg bloedkrijgt. denk dus na voordat je iets gaat doen !
  • IP logged

x

x-anoniempje-x

Re: anorexia
#12: 28-05-2009, 20:34
Sorry hoor maar het slaat echt nergens op , DENK NA bij wat je doet , je kan er aan dood gaan :o
Doe a.u.b liever een dieet dan dat je daar aan begint!
xxx Denise
  • IP logged

D

Diiannetjuuh

Re: anorexia
#13: 31-05-2009, 13:33
Sorry hoor,, Maar anorexia is niet iets wat je zomaar ff aan gaat beginnen ;)
Dat is een ziekte.. Dan kan je toch beter gaan lijnen ofzo.
  • IP logged

T

TienerJen

Re: anorexia
#14: 23-07-2009, 10:20
Hey,

Anorexia overkomt je inderdaad,, als je Ana word kies je er zelf voor daar kan je mee beginnne. Maar ik zou je het je niet aanrade,
  • IP logged

v

verkauft

Re: anorexia
#15: 23-07-2009, 10:59
sonja e en je daar aan houde dan ben je zo kilotjes kweit
  • IP logged

n

nobody

Re: anorexia
#16: 05-08-2009, 20:54
hee  ik eet self nauwelijks en het is egt niet dat ik het wil fsoo..
ik mag gwoon niet eten vn meself..  als ik het wel doe kost ik het niet uit maar kras ik me armen onder..  nou dat levert alleen maar een enorm schuld gevoel op..
en tja ik vind meself dik en daar bn ik in gaan geloven daarom eet ik niet.. egt niet omdat ik er voor koos..
ik heb nooit gezegt dat ik 'begon aan ana' en dat zal ik ook nooit doen..  want ana is geen keuse en ook geen ziekte..   het is een levensstijl.
  • IP logged

t

totalwar

Re: anorexia
#17: 05-08-2009, 21:39
er zijn 2 termen, ana en anorexia. Vroeger was dat 1 en hetzelfde, tegenwoordig is het meer dan anorexia de ziekte is en ana een persoon is die de ziekte na doet om af te vallen, het nadeel is dat een ana wel last kan krijgen van anorexia als die het niet in de hand kan houden. Zo denk ik dat et tegenwoordig in elkaar zit.

Daarnaast je vind jezelf altijd dik, ik vind mezelf ook dik, alle meisjes die ik ken vinden zichzelf dik... Dus daar kan je nooit wat op baseren. Ik ben meer van dat je het moet doen met wat je hebt, voor wie moet je afvallen? voor jezelf? waarom? je bent al zoals je zelf bent, wat heeft afvallen voor nut dan? als j het doet voor anderen, dan ben je niet slim bezig, want als je denk dat ze je beter zullen accepteren als je slank ben, dan leef je op de verkeerde planeet. Hier gaan mensen of goed of slecht met je om, wat je ook verander ze zullen nooit makkelijk van slecht naar goed gaan.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

p

pennetje112

Re: anorexia
#18: 09-08-2009, 15:59
ik heb anorexia, besluit niet om het te worden, want voor je het weet beland je in het ziekenhuis...

het maakt meer kapot dan je eigen lichaam, het maakt ook je omgeving kapot...

Het sluipt erin je begint met afvallen en omdat je veel in een korte tijd wil ga je niet meer eten... dan heb je nog geen anorexia, maar dat heb je als je niet meer kunt stoppen...

Echt begin er niet aan je komt in een ziekenhuis te recht, het krijgen/beginnen is makkelijker dan afkicken, net zoals met roken...
  • IP logged

P

PaulieenOnTheRadio

Re: anorexia
#19: 09-08-2009, 18:32
wtf anorexiaaa krijg jue zo in eens , da wil jue niett !!
  • IP logged

T

TienerJen

Re: anorexia
#20: 10-08-2009, 13:20
Zoals ik zeg,, Anorexia kan je niet mee beginnen.

Het overkomt je..

Ik was eerst Ana,, maar nu heb ik volgens mijn therapeut Anorexia.

Ik dacht dat ik het in de hand kon houden maar iemand van TP heeft me al gewaarschuwd..

Ik had  beter kunnen luisteren want nu gaat het echt slecht
  • IP logged

D

Denise12

Re: anorexia
#21: 20-08-2009, 14:07
uhuh, dus jy wilt anorexia ?
ik ben Pro-Ana, dat kun jij ook worden , dat kan iedereen worden, maar je kan Anorexia niet zomaar krijgen , en dat is niet leuk hoor !  :-\
  • IP logged

v

veraaa

Re: anorexia
#22: 29-08-2009, 19:21
Hmm aan anorexia kun je echt niet zomaar beginnen.
Anorexia is niet van de 1 op andere dag, net zoals je er niet zomaar mee zou kunnen stoppen. Sommige meiden/jongens gaan er dood aan, en jij zegt dat je eraan wilt beginnen.. Ohkee . :)
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal