Skip to main content

Auteur Topic: Ben ik te dik?( denkt well)

M

Meisjuhh

Ben ik te dik?( denkt well)
OP: 12-05-2009, 16:49
Hooi
ik ben een meisje van 11 jaar oud...
ben ongeveer 1.72 meter
en weeg iets in de 70!! ben te zwaar!!
wie weet een goede manier van afvallen?

xxxx
  • IP logged

t

totalwar

Re: Ben ik te dik?( denkt well)
#1: 12-05-2009, 18:36
Ligt eraan hoe je huidige patronen zijn. Dus wat eet je dagelijks (inclusief snoepen) hoeveel train of sport je enzovoorts.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

k

kelly

Re: Ben ik te dik?( denkt well)
#2: 12-05-2009, 18:53
hoi hoi,

Je bent inderdaad iets te zwaar voor je leeftijd maar je hebt geen overgewicht, je bent best lang en het ligt aan de bouw van je lichaam want als je stevig gebouwd ben, weeg je ook al zwaarder dan anders

Een paar tips om af te vallen:

Eet niet te weinig
Je lichaam past zich aan en verlaagt de stofwisseling, hierdoor zal je steeds minder moeten eten om af te vallen. Wanneer je dan weer 'normaal' gaat eten, kom je snel weer aan - het jojo-effect.

Ontbijt altijd
Iedereen weet dit, maar velen doen dit niet. Het geeft je energie om de dag te beginnen en het brengt je stofwisseling op gang.

Drink veel water
Dit is belangrijk als je veel vezels eet, daarbij geeft het je een 'vol' gevoel. In het begin kost het moeite, maar al snel raak je er aan gewend en drink je ongemerkt veel meer.

Eet langzaam
Dit heeft vele voordelen

    * Je geniet langer van je eten
    * Je merkt beter wanneer je verzadigd bent (duurt vaak 20 minuten na de 1e hap), bij snel eten merk je dus niet (snel genoeg) wanneer je genoeg hebt
    * Het is beter voor je vertering

Genoeg voordelen om het te proberen, geef jezelf de tijd. Want het is moeilijk jezelf aan te leren om langzaam te eten.
Eet lekker
Dit klinkt simpel. Het is beter te genieten van lekkere dingen, dan je volstoppen met eten dat minder lekker (wel gezonder) is. Gezond en lekker is goed te combineren. En als je zin echt hebt in iets lekkers, neem het dan. Neem je iets anders, dan blijft je zin in dat ene bestaan en is er een grote kans dat je het daarna toch neemt. Probeer wel te beseffen wanneer je voldaan bent (eet niet gelijk de hele doos of pak op).

Drie maaltijden
De meningen zijn verdeeld over het eten van 3 hoofdmaaltijden of meerdere kleine maaltijden per dag. Hierin ben ik van mening dat je moet zoeken naar wat voor jou het beste werkt. Je voelt vanzelf wat je lichaam nodig heeft en waar jij je het prettigst bij voelt.

Zorg in ieder geval dat je om de 2/3 uur iets eet, dit geeft rust in je eetpatroon. En voorkomt dat je te lang niks eet en vervolgens veel te veel eet.

Eetdagboek
Dit helpt om zicht te krijgen op je eetpatroon. Vooral de situaties waarin je eet, terwijl je geen honger hebt. Schrijf vooral op welke gedachten en gevoelens je hebt rondom eten, dit geeft veel inzicht.

Bewegen
Natuurlijk hoort dit erbij. Probeer je dagelijks leven actiever te maken, wandel vaker, neem de fiets, onderneem actieve dingen met vrienden en familie. Natuurlijk is het ook goed een sport te vinden. Kies een sport dit bij je past, ga niet tegen je zin naar de sportschool, want dat houd je niet vol. Zoek de beste manier om te bewegen. Wees creatief, want er zijn meer dingen te doen dan je denkt.


ik hoop dat je er iets mee kan ;)

groetjes, kelly
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal