Skip to main content

Auteur Topic: groen/bruin achtig haar?

m

maraa

groen/bruin achtig haar?
OP: 20-05-2011, 21:25
heey
noujah kijk het zit zo ik had mn haar is van rood weer blond geverfd (wat al veel werk was)
uiteindelijk viel het blond lichter uit dan eigenlijke kleur en na aantal maanden (dus vandaag) besloot ik terug naar eigen kleur te verfen.
nu is het probleem dat het ipv donkerblond een of ander vaag asblond/bruin/grijzig haar is geworden met een groene gloed is geworden.
Nu ken ik de tips van meteen naar kapper gaan, maar voor dure kapper heb ik momenteel geen geld, en in de andere heb ik geen vertrouwen echt meer.
(blond haar dat lichtelijk gelig uitviel, rood haar dat 4x in de bleek ipb een keer werd gedaan en gezegd dat dat best kon terwijl t vervolgens helemaal dood was, etc etc.)
nu geloof ik niet in  ketchup en vind ik dat ook niet zo fris en helpt dat alleen bij groen/blauw door chloor dacht is en dat blonderen het juist erger zou maken (en mn haar is er te dood voor).
nu las ik ergens over dat het komt door te weinig roodpigmenten, ik heb roodroze semicolor thuis staan, dus zou het mogelijk kunnen helpen om een klein beetje daarvan te mengen met conditioner, of haarmasker of shampoo om iig die groenige gloed eruit te krijgen?

xxxx
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: groen/bruin achtig haar?
#1: 20-05-2011, 22:29
Haarverf is een product waar chemische middelen in zitten.

Haarverf heb je niet alleen in alle kleuren maar ook in alle merken waarbij ieder merk weer zijn eigen samenstelling heeft.
Per merk, en ook per kleur, verschillen de gebruikte chemicaliën en helaas kunnen chemicaliën bij verkeerde combinaties met elkaar reageren, vandaar dat het resultaat wel eens heel anders kan zijn dan je verwacht hebt.

Wanneer je over wilt gaan van de ene kleur naar de andere is er, zo ver ik weet, maar één juiste manier. En dat is om je haar eerst te laten ontverven. En helaas zul je daar voor toch een fatsoenlijke kapper moeten bezoeken.

Weet je trouwens hoe het komt dat je haar zo dood is ?


  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

m

maraa

Re: groen/bruin achtig haar?
#2: 20-05-2011, 22:56
heeey

waarom mijn haar zo dood is, komt omdat ik het bijna 2 jaar lang geverfd heb en de kapper het in december ong. 3 uur in de bleek heeft gezet om het rode pigment eruit te krijgen.
Tjah een fatsoenlijke kapper voor onder de 50 euro is niet echt te vinden, dusjah.
Ik weet dat dit per merk en kleur verschilt, maar had bij alle kleuren wel de mogelijkheid voor aparte reacties ingeschat, maar niet bij de kleur die eik precies mijn natuurlijke haarkleur is.
Ontkleuren zal t juist erger maken volgens mij, want van hoe lichter haar je naar donkerder blond gaat hoe groter kans dat t groen wordt, dus eik zou het dan juist gepigmenteerd moeten worden denk ik???
In ieder geval bedankt voor je reactie

xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
Re: groen/bruin achtig haar?
#3: 20-05-2011, 23:01
Heey,

Ik weet niet of je de Brainwash kappers kent? Die zitten overal in Nederland. Maar daar kun je je haar laten knippen voor 15,- euro ofzo en verven kost daar ook maar 15,- en dat is ook alles verven e.d.
Of ze daar ook ontverven doen weet ik eigenlijk niet, maar je zou het kunnen vragen. Die dames die daar werken weten je dat vast wel te vertellen..

Wel balen voor je, maar komt zeker wel goed!
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

m

maraa

Re: groen/bruin achtig haar?
#4: 20-05-2011, 23:12
heey

bedankt voor de tip en ik ken brainwash, alleen tsjah die mensen daar beginnen telkens zo'n preek te houden over dat ik veel beter voor mn haar moet zorgen en het veelste dun is,
maar ook veelste zacht is etc etc. en daar kan ik niet zo goed tegen zeg maar.
ze pigmenteren daar iig wel en bleken ook dus ontverfen wrschnlk ook.
De prijs klopt daar trouwens niet geheel bij verfen, toen ik t rood wilde verfen (uiteindelijk thuis gedaan) was verfen minstens 45 euro zeg maar. (per keer verf laag pigmenten +15 euro en + 15 euro echt verfen)
En ja daar ben ik ook niet heel bang voor, desnoods verf ik mn haar geheel roodroze heb ik toch al thuis liggen, of pak ik een mahonie tint eroverheen dat er iig meer roodpigment in komt of ik draag de komende tijd alleen nog maar mn haar vast, valt t ook minder op.

xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
Re: groen/bruin achtig haar?
#5: 20-05-2011, 23:22
Ja zoals ik al zei ben ik niet zo bekend met het verven daar, reden lijkt me logisch ;)
Dat met die preek van dat je haar slecht is doen ze bij alle jongeren volgens mij, tenminste bij mij ook... Met roos enzo..
Je moet gewoon tijdelijk iets van een oplossing vinden denk ik, zoals je al zei vast maken of een andere tint erover heen doen. In ieder geval lijkt me een tijdelijke oplossing verstandig, tot je of een andere oplossing hebt gevonden, of je hebt genoeg geld voor een duurdere kapper :P
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

m

maraa

Re: groen/bruin achtig haar?
#6: 20-05-2011, 23:36
ja klopt is best logische reden.
Owke ja bij mij dat het te droog is en beschadigt en heel zacht en dun en etc..
ja denk het ook, en tjah ik heb opzich wel genoeg geld maar als mn ouders erachter komen dat er de laatste paar maanden al 200 euro van mn rekening af is
en ik dan nog meer uit ga geven zijn ze niet zo blij zeg maar xD(op festivals geef ik te veel geld uit zeg maar)
Maar ik ga voor de oplossing  morgen proberen die kleurspoeling (rood-roze) met cremespoeling te verdunnen en dan er in doen,
het ergste wat er dan kan gebeuren is roze gloed denk ik hoop ik xD maar daar heb ik geen problemen mee, ik vind groen alleen totaal niets en ziet er zo dood en saai uit

xxx
  • IP logged

m

maraa

Re: groen/bruin achtig haar?
#7: 21-05-2011, 22:04
tis nog niet geheel weg, maar t mengen van zeer klein beetje kleurspoeling felrood/roze met conditioner en dat 2x heeft t ergste al weggehaald,
net weer een keer gedaan dus hoop dat het mrogen gewoon weg is, maar verwacht het niet. Ben iig blij dat het ergste weg is nu.


xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
Re: groen/bruin achtig haar?
#8: 21-05-2011, 23:52
Dan heb je dat op een goede en goedkope manier opgelost :)
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal