Skip to main content

Auteur Topic: Ben ik te dun of normaal?

E

Elizatje

Ben ik te dun of normaal?
OP: 17-03-2008, 18:18
Halloww(L)(K)
Ik ben 12 bijna 13 jaar maar ik weeg 42 kg is dat nou goed voor mijn leeftijd of hoor ik dikker te zijn?Ik ben 1.60 lang.Dus ik weet het niet.

MAar jhaa ik wou het ff weten  :P

kussJ Eliza  :-*
  • IP logged

r

roosje

Re: Ben ik te dun of normaal?
#1: 17-03-2008, 18:20
volgens my bn je net normaal.
of een beetje ondergewicht  ;)
  • IP logged

E

Elize

Re: Ben ik te dun of normaal?
#2: 18-03-2008, 01:41
Een idee of je te licht, normaal of te zwaar bent kun je controleren door je BMI uit te rekenen. BMI staat voor Body Mass Index. Je rekent je BMI uit door het volgende sommetje te doen:

Je gewicht in kg gedeeld door je lengte in meters in het kwadraat.

Dan kijk je in welke groep je valt:
Een BMI van 18.5 of lager, dan ben je te licht
Een BMI van 18.5 - 25.0, is een prima gewicht
Een BMI van 25.0, dan ben je te zwaar

En dan zijn er nog de extremere gevallen, als je lager bent dan 17.5 zou je anorexia kunnen hebben of een serieuse vorm van ondergewicht, dan zou ik even langs de dokter gaan als ik jou was.
Ook zou ik langs de dokter gaan als het hoger is dan 30, want dan heb je serieuze overgewicht. Zodra de uitkomst hoger is dan 40, heb je een morbiede vorm van overgewicht, hier aan zul je overlijden als er niet snel wat aan wordt gedaan.

Let er wel op dat deze gegevens zijn voor als je uitgegroeid bent, dus omdat jij 12 bent zullen ze nog niet erg kloppen.

Als we jou gegevens nemen, kom je uit op een antwoord van: 16.4

Als je uitgegroeid zou zijn zou dit niet een optimaal gewicht zijn, maar je bent nog in de groei en vooral bij meisjes veranderd er nogal het een en ander als je rond de 13 jaar bent, dus je kunt het even afwachten. Heb je ergens last van, of klachten of vragen kun je natuurlijk ook altijd even langs de huis arts gaan. Die kan altijd het beste beoordelen of er iets aan gedaan moet worden of dat het nu nog niet zo noodzakelijk is.

Succes er mee!
  • IP logged

t

totalwar

Re: Ben ik te dun of normaal?
#3: 18-03-2008, 10:44
Ik denk dat je wel wat te licht ben, ik ken wel een beetje meisjes rond jou leeftijd en meeste zijn ook wel best licht, maar toch is het beter om een beetje vet te hebben dan helemaal niks. Vooral in de puberteit wanneer je lichaam aan het ontwikkelen is.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

n

nickozzz

Re: Ben ik te dun of normaal?
#4: 18-03-2008, 14:17
ze zeggen dat je je lengte dus 164-100 en een beetje moet nemen.
dus rond de 53-58 zou perfect zijn
  • IP logged

D

Dom blondje

Re: Ben ik te dun of normaal?
#5: 18-03-2008, 14:25
53- 58..
weet je hoe zwaar dat is voor die leeftijd..
Eliza je bent denk ik iets onde het gemiddelde van iedereen maar je bent niet te dun.
  • IP logged

n

nickozzz

Re: Ben ik te dun of normaal?
#6: 18-03-2008, 14:43
weet ik veel ik heb er geen verstand van..
ik weeg 93.5 t interesseert me ook vrij weinig hoeveel ik weeg:P
  • IP logged

m

missJ.

Re: Ben ik te dun of normaal?
#7: 18-03-2008, 16:07
Je bent nog hartstikke jong en volgens mij is er geen reden om je druk te maken over je gewicht!  :o

En vergeet niet dat je spieren ook veel wegen he!

  • IP logged

E

Elize

Re: Ben ik te dun of normaal?
#8: 18-03-2008, 23:54
Haha ja die smoes gebruikte ik ook altijd... nu heb ik ook wel grote spieren.. maar ook vet:P Maar ach, je moet gewoon proberen van je lichaam te houden zoals het is, zolang het niet ongezond is!
  • IP logged

d

dik-dik

Re: Ben ik te dun of normaal?
#9: 01-04-2008, 17:28
Je mag denk ik nog 1kg aankomen ;D
Dan ben je goed,
Je zit tussen de dun/normaal! This niej erg^^

BYe xx
  • IP logged

t

temtationgirl007

Re: Ben ik te dun of normaal?
#10: 02-04-2008, 22:49
jij bent perfect als je minder gaat wegen ga je heel mager worden supper mager dat het niet meer mooi is en ik meen het ik woog ook zoveel en ben gaan dieeten tot 39 zei ik en toen was ik nog mooi maar uiteindelijk doordat alles  ( de twijfels ) heeft anorexia me beetgenomen en opeens woog ik maar 33   en nu weeg ik terug 41 a 42 en ik vind mezelf 10000 x zo mooi dus ik kan je een ding beloven je bent prachtig je zult een prachtig slank lichaam hebben maar pas op zorg ervoor dat je niet afvalt of je krijgt nog problemen neem het van mij aan je bent net goed
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal