Skip to main content

Auteur Topic: stoppen met snijden

I

Ilse

Re:stoppen met snijden
#15: 11-04-2007, 11:07
Hoi,

Dat was Carlie die dat zei, ik snij niet.

Grtz Ilse
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#16: 11-04-2007, 15:07
Ik doe het nu bijna 2 jaar.. iets langer denk ik..

kben wel eens gestopt.. een maand ofzo. maar toen hield ik het niet uit..

doe t nu redelijk vaak.. nogsteeds.. bijna elke dag doe ik  mezelf wel pyn.. niet alleen met snijden.. maar ook vaak andere dingen. Maakt niet uit wat, als het maar pijn doet..

Snyden vind ik het beste helpen, omdat ik dan voel dat ik nog leef.. en het ook met myn eigen ogen kan zien. door dat bloed.. :-\

Soms voel ik me gewoon geen mens meer..  :(
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 11-04-2007, 16:15 door Something.else »

N

NemO_x3

Re:stoppen met snijden
#17: 20-04-2007, 19:23
Ik heb tot voor kort ook zitten snijden.
Bij my was het omdat ik myn gevoelens niet kon tonen aan mensen.Ik kropte alles op,daarom zat af en toe myn hoofd vol en moest er ineens een ontlading zyn.Meestal kwam dat door een voorval waar ik boos in werd of heel verdrietig ;; Dan moet je oppassen by my;; Dan weet ik niet meer wat ik doe , en dan begon ik te snijden.Dan voel je precies al die problemen wegvloeien.Maar nu doe ik het niet meer;; Al 6 maand =D Er zyn wel nog momenten dat ik denk ,, ik ga snijden! maar dan ga ik wat lopen of scheur ik papier [oude cursussen vn school zyn daar goed voor ;)]

x
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#18: 20-04-2007, 21:05
Ben trots op je dat je dat volhoud!

Ik weet hoe moeilijk het is. probeer het zelf al de hele tijd. alleen lukt het nog niet echt  :-\
  • IP logged

C

Carlie

Re:stoppen met snijden
#19: 20-04-2007, 21:07
Ik d8 eerst ook dat ik nooit zou kunnen stoppen het is me nu uiteindelijk wel gelukt..
Heb nog wel vaak de drang om een mes te pakken hoor..
xxx
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#20: 20-04-2007, 21:09
Ik heb het weer 3 dagen achter elkaar gedaan  :-\ t lukt gewoon echt nit.
  • IP logged

N

NemO_x3

Re:stoppen met snijden
#21: 21-04-2007, 00:23
Ik heb het weer 3 dagen achter elkaar gedaan  :-\ t lukt gewoon echt nit.

Probeer u gevoelens op een andere manier te uiten in plaat van uzelf pijn te doen.
Sport,Teksten Schrijven,, what evr maar laat dat mes liggen.

Je komt aan littekens die echt goor zyn als je bruin bent geworden behalve daar.
Kzou zeggen,,Beloon jezelf als je jezelf niet gesneden hebt. Probeer het vol te houden.
  • IP logged

m

melly16

Re:stoppen met snijden
#22: 23-04-2007, 10:25
nemoX goed van je man dat je zolang al gestopt.
k hoop dat da mij ook gaat lukken
en over something else geef jee een goeie raad voor vind ik ik schrijf nu zelf ook alles in gedichten en in men dag boek op en dat helpt egt hoor maar je moet ook in jezelf geloven egt.
da meeste die je antwoord geven spreken uit ervaring.

kiss melly
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#23: 23-04-2007, 13:58
Ik ben bly dat mensen hier antwoord op geven, ookal hebben ze geen ervaring.

Ik weet dat je er lelijke littekens aan overhoud. k heb er al redelijk veel..

melly16 ik schrijf ook al heel veel gedichten. En ik schijf ook op wat me dwars zit, maar weetje, dan geeft er niemand antwoord.. niemand zegt dan wat ik moet doen.

Ik hoop ook dat het jou gaat lukken! k weet hoe moeilijk het is. En sommige op dit forum ook wel denk ik..

kuss.. xxx :)
  • IP logged

e

eenwieler

Re:stoppen met snijden
#24: 09-05-2007, 22:55
Wat misschien kan helpen. Zijn 2 hulpmiddelen die ontwikkeld zijn door AA. Maar nu bij veel verslavingen toegepast worden.

Zeg nooit dat je nooit meet snijd, drinkt, blowt etc. Nooit is een lange periode die je erg veel stress mee geeft. Waarom zou je proberen te stoppen, misschien val je vorige week weer terug, kan je net zo goed toch snijden.

Zelfs als je zegt: Ik snij een jaar niet. Dan maak je het nog te lang. Dat is een belofte die je niet kan waarmaken. Stel je snijd jezelf in dat jaar. Dan heb je al die tijd ervoor verpest. En de tijd erna kan je net zo goed toch blijven snijden. Want je jaar is mislukt.

Beste tip: Je beloofd je zelf iedere morgen dat je voor 24 uur jezelf niet verminkt. 24 uur is een korte periode die te over zien heeft. Je maakt je geen zorgen over je verleden. Want daar heb je geen beloftes over gemaakt. Je kan dus niet een half jaar snij vrij kwijt raken door een terug val over een paar weken. Want je beloofd je zelf iets per dag. En ook over de toekomst hoef je nog geen zorgen te maken want voor de toekomst heb je je zelf nog niks beloofd.

Zelf pas ik deze methode toe sinds eind februari voor me alcohol verslaving en dat maakte het voor mij een stuk makkelijker.

Een andere methode die we bij de AA gebruiken zijn telefoonlijsten. In mijn mobiel staan helemaal bovenaan een aantal nummers van lotgenoten. Zodra ik van mezelf merk dat ik dreig terug te vallen. Bel ik eentje van die op. Daar kan ik dan me hart kwijt bij iemand die ook echt begrijpt wat ik bedoel omdat die het zelfde heeft meegemaakt. Hierdoor is de verlangen naar je verslaving ineens een stuk minder.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Mocht iemand hier behoefte aan hebben. Stuur mij maar een prive berichtje en dan krijg je me 06. Ik ben 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken.

Ferko
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#25: 10-05-2007, 12:49
dat ken ik. n jaar snij vrij maar dan toch weer beginnen.. ik zeg tegen mezelf dat ik n week niks mag doen. maar na die week begink weer gewoon.

heb het gevoel datk er niet veel mee opschiet.. met het zeggen datk niks mag doen..

Ik wil hulp zoeken. maar durf niks tegen mn ouders te zegge ofzo :-\
  • IP logged

e

eenwieler

Re:stoppen met snijden
#26: 10-05-2007, 17:14
Voor een bepaalde periode helpt niet. Want dan ga je daarna weer verder waar je gebleven was.

Probeer eens iedere morgen jezelf te beloven om voor 24 uur lang niet te snijden.

Ik weet zeker dat je het kan.

Ferko
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#27: 10-05-2007, 18:03
'k zal het proberen.

ThnQ's  :-*
  • IP logged

M

MiHa

Re:stoppen met snijden
#28: 23-05-2007, 14:49
Als je ruzie hebt kan je een stressballetje kopen ,, daar kan je lekker hard in knijpen  :P  Egt, sterkte

xx
Isjee
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#29: 23-05-2007, 14:58
voor my werkt dat denk ik niet. met een stressballetje krijg ik geen pijn,

en die pijn moetk juist voelen omdat ik dan weet dat ik besta..

  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal