Skip to main content

Auteur Topic: stoppen met snijden

l

littlegirl

Re:stoppen met snijden
#30: 24-05-2007, 09:43
ik heb vroeger ook nog gesneden, en ben het afgeleerd (gelukkig  :)). Ik heb eerst mijn messen weggestoken...
Maar de drang was te groot... toen heb ik me beginnen te nijpen. Daar had je geen littekens van.Maar ik heb het daarna allemaal kunnen vertellen aan een goeie vriend en een goeie vriendin. Die hebben me doen inzien dat je niet altijd moet denken dat het door jou komt dat er problemen zijn. En nu luister ik als ik kwaad ben gewoon naar hele harde muziek (Metal). Dat helpt.

Sterkte xxx
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#31: 24-05-2007, 10:36
Vind het heel goed van je dat je gestopt bent  :) blyf dat ook volhouden !!

kweet hoe moeilijk het is
xxx
  • IP logged

m

magiclover

Re:stoppen met snijden
#32: 24-05-2007, 15:54
Als je ergens mee stopt moet je het eigenlijk altijd proberen voor te houden met wat dan ook.
Als je het dan volhoud dan ben je meestal heel strerk(ingedachten dan)

Succes met volhouden

Groetjes Charelle
  • IP logged

m

melly16

Re:stoppen met snijden
#33: 25-05-2007, 11:55
hey mensen

het is uit met mij vriend nu 2 weken ik had er een jaar en 2 weken mee ik had natuurlijk veel verdried en dacht dat het mijn schuld was ik wouw weer gaan snijden maar dat doe ik altijd als ik alleen ben die week was ik alleen thuis mijn ouders waren op vakantie ik dacht bij mezelf ik moet het niet doen veel mensen in mijn omgeving weten ervan dat ik mezelf snij daar was ik wel blij om toen het uit ging was dat op dansles vriendinnen van mijn weten nu wat ze moeten doen zodat ik niet ga snijden dat is veel bij mij inde buurt zijn en me zo weinig mogelijk allen laten daar was ik egt blij mee want een vriendin zei die avond gelijk ik blijf wel bij je slapen ik was egt blij ton ze dat zei want dan wist ik ook zeker dat niet ging snijden natuurlijk was ik die week wel eens alleen maar ik deed me best om het niet te doen en ik heb het niet gedaan ik heb veel lovesongs en huil liedjes opgezet en alles er uit gehuilt en geschreeuwt gelukkig hebben de buren daar geen probleem mee ;D maar het werkte wel ik heb het niet gedaan en ik ben er ook heel trots op dat ik het niet heb gedaan

ik wil hier mee zeggen dat ik er wel nu wel 4 maanden van af ben maar ik heb het af en toe ook moeilijk ik hoop egt dat het jullie ook gaat lukken en jij ook met je alcohol ferko

dikke kus melly
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#34: 25-05-2007, 19:59
Hee Melly16..

Ik vind het heel knap van je dat je het zo goed hebt volgehouden!!  :)

Succes ermee nog heh..
Er zijn genoeg leuke jongens op de wereld ;D

xxxx Something.else
  • IP logged

E

Eva

Re:stoppen met snijden
#35: 30-05-2007, 12:07
Snijden lijkt me erg pijnlijk ,,
ik durf niet eens naar mijn eigen polsen te kijken :-X  :-\
ben bang voor aders,,

klinkt gek he??

maar ik vind het wel heel goed van je!!!, ga zo door  ;D


xx Eva  :-*
  • IP logged

l

littlegirl

Re:stoppen met snijden
#36: 30-05-2007, 17:01
ik WAS 3 maand snij vrij ...
tot gisteren
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#37: 30-05-2007, 21:12
zon periode heb ik ook gehad,
eigenlijk moet je dan vol blijven houden.. want als je weer begint raak je weer verslaafd en moet je weer opnieuw beginnen met stoppen..

Als je volhoud word je trots en is dat minder moeilijk..

Altans dat vond ik toen ik n paar weken was gestopt.
  • IP logged

C

Cynthia

Re:stoppen met snijden
#38: 01-06-2007, 16:47
Ik weet hoe het voelt.

Ikzelf ga er ook mee stoppen,want ik vind dat dit ook niet langer doorkan.

Goed dat je het zo hebt volgehouden, een goed voorbeeld ;)!!!!

  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#39: 03-06-2007, 14:17
Dat is zeker een goed voorbeeld,
'n goed voorbeeld voor iedereen die snijd..

Want dat is een teken dat stoppen wel mogelijk is. zolang je er zelf maar in gelooft..

Als je daar aan denkt, dan kan je dat wel volhouden..

En Cynthia, jou gaat dat ook lukken. Vind het goed dat je zon instelling hebt!! dat is al een voordeel.. :)

xxx Something.else
  • IP logged

m

melly16

Re:stoppen met snijden
#40: 11-06-2007, 21:47
hallo allemaal
ben ik weer :P

met mij gaat alles nu goed;)gelukkig
ik ben blij dat ik een voorbeeld kan zijn
en mag zijn
maar het gaat om jezelf zolang je zelf iets
wilt en er in gelooft dan lukt het .
want als je tegen jezelf zegt ik kan het niet
en dat hou ik niet vol dan lukt het ook niet
neem dat maar van mij aan.

GELOOF IN JEZELF
suc6 allemaal  :-*
kuss melly
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#41: 12-06-2007, 18:43
Precies Melly16

Want tis mogelijk om te stoppen, en precies wat jij zegt; zolang je maar in jezelf gelooft..

Gelukkig gaat alles weer goed met je..
Probeer dat vol te houden..

xx Something.else :)
  • IP logged

k

kiimmetjj

Re:stoppen met snijden
#42: 13-06-2007, 21:02
goedso meisje dat je er mee bent gestopt,, het is neit alleen gevaarlijk het is ook erg sonde vn je lichaam. ik heb vroeger self heel veel megemaakt moest ook een jaar uit huis en sneed meself toen heel erg veel, nu snij k meself nog af entoe omdat k er gewoon niet vnaf kom en k denk dat het meself nooit egt helemaal lukt,, het is een soort vn verslaving geworden afentoe heb k het nodig als een soort vn baterij in een afstandbediening, hoe raar dat ook klinkt. k vind het echt goed dat je optijd hb ingegrepen, en een tip voor mensen die het nu nog doen en nu nog kunnen stoppen,, STOP ermee echt want hoe langer je ermee door gaat hoe moeilijker het stoppen word!

groetjss kimberley!
  • IP logged

m

maayke14

Re:stoppen met snijden
#43: 17-06-2007, 16:56
Hee Hee,,
ik vind het super goed van je dat je gestopt bent en dat je dat kuntt...
wat ik voel het zwart worden voor me ogen en daarna weer boos op mezelf worden de reden waarom ik snijd is precies hetzelfde als jou...
mijn ouders weten het ze kijken me armen telkens na. alleen nu ga ik het op andere plekken doen en ik durf het niet te laten zien want dan moet ik naar een maatschappelijke werker toe en dat wil ik niet..!
ik ga die techniek van jou proberen en ik hoop dat het werkt..
Groetjes maayke
  • IP logged

S

Something.else

Re:stoppen met snijden
#44: 21-06-2007, 18:36
Je zegt dat je het niet wilt,, dus dan hoeft het ook niet.. Je ouders kunnen je moeilijk dwingen om naar een maatschappelijk werkster te gaan..

Ik zou het wel doen.. want alleen kan je het niet.. snijden is iets waarbij je hulp nodig hebt, denk ik, omdat het heel moeilijk is om er zelf vanaf te komen.. het kan wel,, maar daar moet je heel sterk voor zijn..

@ kiimmetjj; Ik vind het niet raar klinken.. wat je zegt..want snijden is een verslaving.. en dat heb je nodig.. tenminste dat denk je op dat moment.. daarom moet je ineen keer stoppen, en niet afbouwen ofzo, want dan krijg je sneller een terug val.. en precies wat je zegt.. mensen die nu nog makkelijk kunnen stoppen, moeten het gelijk doen,, want het is moeilijker om er na een langere periode mee te stoppen..  jou lukt het ook..

Succes ermee..
xxx

ps. misschien hebben jullie gemerkt dat ik hier niet meer zo vaak kom.. Maar zit zelf ook in de problemen nu. zal soms ffe kijken of hier alles nog goed gaat.. en zal ook soms komen om berichtje te posten..
Maar niet meer zoveel als eerst.. succes allemaal. en onthoud; zolang je in jezelf gelooft, kun je alles..<3


  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal