Skip to main content

Auteur Topic: Problemen van anderen!

S

Secret

Problemen van anderen!
OP: 06-06-2007, 17:01
Hallo,

ik ben een jongen van rond de 20 ik heb me een tijdje ingezet voor een meisje van 13 die veel problemen heeft, wat moet je doen als je het je teveel aantrekt ?
het meisje is een beetje de weg kwijt die det dingen die ze niet hoort te doen ze komt minimaal 1x per week stomdronken thuis en ze gebruikt ook nog drug  :'(
ik heb het heel erg met er te doen maar weet niet wat ik eraan kan of moet doen.
  • IP logged

I

Ilse

Re:Problemen van anderen!
#1: 06-06-2007, 19:41
Hoi,

Dat is wel een probleem. Hoe heb je haar leren kennen? En ken je haar ouders? Die zou ik in de 1ste plaats wel inlichten hierover. Verder zou ik haar aanraden om naar een psychiater te gaan als ze echt problemen heeft.

Grtz Ilse
  • IP logged

S

Secret

Re:Problemen van anderen!
#2: 06-06-2007, 19:50
Ik heb der leren kennen omdat het een soort stief zusje van me was. dat is ze inmiddels niet meer ik ken der ouders wel maar de vader laat er stikken en de moeder kan niet egt voor der zorgen, ze woont ook niet meer thuis. ze krijgt hulp van jeugdzorg maar die kennen er ook niks van want die luisteren nooit  :-\
  • IP logged

I

Ilse

Re:Problemen van anderen!
#3: 06-06-2007, 19:59
Hoi,

Hoezo die van jeugdzorg luisteren nooit? Het is toch hun taak om haar te helpen? Kun je daar dan geen klacht tegen indienen want zij moeten toch hun werk doen?

Grtz Ilse
  • IP logged

S

Secret

Re:Problemen van anderen!
#4: 06-06-2007, 20:07
Ja vind ik ook maar ze luisteren niet naar mij want ik ben niks van het meisje geen familie ofzo. naar het meisje zelf luiseren ze ook niet, en ze doen er ook niks aan dat een meisje van 13 gaat stappen en minimaal 1x per wek stomdronken thuiskomt. als het mijn dochter zou zijn geweest ging zij niet stappen hoor savond's laat en ze moet zeker niet proberen om dan dronken thuis te komen.
  • IP logged

I

Ilse

Re:Problemen van anderen!
#5: 06-06-2007, 20:34
Hoi,

Dat zal wel zijn! Iemand van 13 hoeft 's nachts niet over straat te lopen. Maar haar ouders hebben dan ook niet verantwoordelijkheid om voor haar te zorgen? En kan de school er wat tegen doen denk je? Want ik ben ten eide raad. Als de ouders en jeugdzorg ook al niets doen. Het is tenslotte hun taak om haar op het juiste spoor te brengen.

Grtz Ilse
  • IP logged

S

Secret

Re:Problemen van anderen!
#6: 06-06-2007, 20:48
naar school gaat ze heel weinig en als ze daar is mag ze hele tijden pauze houden enzo ze krijgt weinig lessen want ze zit op een apparte school door al die problemen, der moeder is wel de voogd nog maar dat meisje luisterd niet naar der moeder jeugdzorg vind het ook allemaal wel goed, de enigste waar ze naar heeft geluisterd is naar mij, maar ze mocht van jeugdzorg geen contact meer hebben met mij en is dus onze vriendschap verminderd ze beld me nu alleen nog maar als ze weer iets heeft utgespookt of als ze gedronken heeft ofzo. haar bellen heeft weinig nut want dan heeft ze geen tijd dus heb weinig nuttig contact met er
  • IP logged

I

Ilse

Re:Problemen van anderen!
#7: 06-06-2007, 20:54
Hoi,

Waarom mag je dan geen contact meer hebben met haar? Heb je dan iets verkeerd gedaan? Heeft ze nog iemand buiten jou?

Maar als ik het goed begrijp moet haar eerst iets overkomen voor ze gaan ingrijpen. Maar vind het echt jammer dat jullie vriendschap hieronder lijdt. Hier moet toch echt een oplossing voor zijn. Waarom drinkt ze eigelijk? Kan ze dat haar zelf niet verbieden?

Grtz Ilse
  • IP logged

S

Secret

Re:Problemen van anderen!
#8: 06-06-2007, 21:02
precies de reden wrm ze geen contact met me mocht weet ik niet maar ze had nog een vriendin van 28 ofzo die wel met jeugdzorg kon praten denk dat die jaloers wa ofzo en dat ze mij een verkeerde naam heeft gegeven bij jeugdzorg, het meisje is er achtergekomen dat die vriendin de boel een beetje bedroog en praat nu niet meer met haar, ze heeft zichzelf niet in de hand en voor me gevoel word ze aangemoedigd om drugs en alcohol te gebruiken door de vrienden en vriendinnen en ook door de vriend van 18, die mensen houden er niet tegen en laten haar haar gang gaan. ze moet in princìpe voor zichzelf zorgen omdat niemand haar ermee kan helpen. der is mij verteld dat als ik contact met er zou hebben dat er aangifte gedaan zou worden en daar heb ik weinig zin in.
  • IP logged

I

Ilse

Re:Problemen van anderen!
#9: 07-06-2007, 10:19
Hoi,

Kun je er niet achter komen wat jij haar zogezegd gedaan hebt, waarom je haar niet meer mag zien?

Probeer haar te overtuigen dat ze alcohol en drugs zoveel mogelijk moet vermijden. Ookal is dat heel moeilijk. Ze moet ergens het besef hebben dat ze slecht bezig is en misschien kan dat besef haar helpen.

Verder weet ik niet meer veel. Sorry, wil je echt helpen. Zal er nog eens goed over nadenken.

Grtz Ilse
  • IP logged

S

Secret

Re:Problemen van anderen!
#10: 07-06-2007, 10:50
Ik probeer der al een tijd te overtuigen dat z stom bezig is en dat ze moet stoppen met het alcohol gebruik en drugsgebruik ze mag best een biertje in het weekend maar veder ook niks maar ze luisterd niet niemand dringt nog tot der door helaas, ze vinden dat ik der gebruikt heb ofzo heb ik begrepen maarja das niet waar maarja het is mijn woord tegen dat van hun en een meisje van 13 die drugs gebruikt en veel drinkt geloven ze ook niet.
Bedankt voor het meedenken
  • IP logged

I

Ilse

Re:Problemen van anderen!
#11: 07-06-2007, 11:04
Hoi,

Ik zal er echt eens over nadenken en ik zal je iets laten weten.

Grtz Ilse
  • IP logged

S

Something.else

Re:Problemen van anderen!
#12: 07-06-2007, 21:00
Wat maakt het uit als mensen aangifte gaan doen omdat jij contact met dat meisje hebt?
Ze moet geholpen worden en daar ben jij mee bezig.. dus wat kunnen ze jou maken..?

Dat meisje heeft hulp nodig voor het te laat is. Iemand moet haar helpen. Want het is niet goed dat een meisje van 13 jaar al zo veel drinkt en al drugs gebruikt..

Ze kunnen je niet echt veel maken door aangifte te doen.. denk ik.. want jij doet niks verkeerd en niks strafbaars,,

Integendeel.. Jij doet iets wat goed is, iets wat andere mensen niet inzien.. Misschien is het goed dat iemand aangifte doet.. dan word er tenminste nog naar haar om gekeken, en dan word ze misschien nog echt geholpen..

Verder weet ik niet echt wat ik nog kan zeggen, ik hoop dat je hier iets aan hebt,
zit zelf ook in zo'n situatie...

Sterkte ermee..
xx
  • IP logged

S

Secret

Re:Problemen van anderen!
#13: 08-06-2007, 10:46
Het probleem is dat jeugdzorg aangifte zou gaan doen, aangezien hun eerder gelooft worden dan ik en ze weten dat het meisje zoveel drinkt en ook nog drugs gebruikt geloven ze haar ook niet dus is het mijn woord tegen hun woord en denk niet dat ik dat ga winnen.
maja tog bedankt in ieder geval xx
  • IP logged

r

rotjonk

Re:Problemen van anderen!
#14: 09-06-2007, 10:27
ik raadt je aan om toch voor de zekerheid een advocaat in teschakelen en het feit dat jij het meisje beter kent dan jeugdzorg en het feit dat jij je ontfermt over het meisje dat aan de drank en aan de drugs is dat is gewoon goed dat jij haar probeert tehelpen maar als jeugdzorg het geen kans geeft en alsnog aangifte wil doen dan moet je je niet bang laten maken als jeugdzorg zo dom gaat doen over contact ik bedoel het is toch niet jouw schuld dat zij aan de drank en aan de drugs zit.je hebt het recht vind ik om contact met haar tehouden omdat jij je wel zorgen maakt om het meisje en je bent goed bezig eigenlijk zou jij bij jeugdzorg moeten werken met zo instelling dat je een meisje van 13 helpt die slecht bezig is
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal