Skip to main content

Auteur Topic: Tja

L

Lekkerkind

Tja
OP: 26-04-2009, 20:01
Heeyy

Het zijn verschillende problemen in 1 groot porbleem. Dus ik beging maar vanaf het begin.
Iets meer als 5 maanden geleden kreeg ik "verkering" met mijn huidige "vriend". Nou ja, verkering... we zeiden dat we wat hadden maar niemand had gevraagd; Wil je met me? Dat vonden we niet nodig. In het begin was het heel leuk, gezellig, helemaal hotteldebottel. Toen een keer op een avond, zaten we bij mij thuis, op mijn msn. En zeiden we tegen een vriend van ons voor de grap: wij zijn verloofd! En toen zei ik tegen hem: dan moet je me wel ten huwelijk vragen. En hij zegt: ik heb een beter idee, wil je verkering met me? Ik: ja! Dus toen hadden we toen eigenlijk pas officieel. Maar vanaf toen werd het anders. Een vriendin van mij ging opeens veel met meer met hem om. En dat viel niet alleen mij op, en wat bleek: Mijn vriend leek nog wel te genieten van die aandacht. Ik was jaloers; ik ben best snel jaloers, maar probeer het niet te laten merken. Maar toen was echt de maat vol voor mij. Elke keer (ook op school want hij zit bij mij in de klas) elkaars aandacht opzoeken. En zij vooral bij hem. Maar hij laat het toe... ongeveer een maand geleden kreeg ik een e-mail van hem (toen wist ik al dat het fout zat, hij mailt, smst, belt nooit) dus ik verwachte al dat hij uit zou maken en ja hoor. Hij was niet meer verliefd. Iets later kwam die online en hij vroeg of iets konden afspreken omdat hij met me wou praten. Die avond kwam hij langs. Hij zijn excuses aanbieden voor de manier waarop en hij wou me terug. Hij zei: je mist pas iemand wanneer je ziet dat je diegene niet meer hebt. En ik moest nadenken, ja ik was nog gek op hem... maar hij had me heel erg veel verdriet gedaan. Maar het ging weer aan. En nou zijn we nog steeds samen. Maar is het wel normaal, elke keer als met elkaar afspreken; dat we verder gaan dan zoenen? Ik ben dan juist bang, dat hij het alleen daar nog voor doet; en juist zich meer gaat intereseren in mijn vriendin. Dat ik een sekssymbool voor hem ben... en nou is eigenlijk mijn problemen:
- wat moet ik aan die vriendin?
- ben ik te jaloers of is dit normaal?
- moet ik er met hem over praten?
- houdt hij oprecht van me of gebruikt hij me?

En hij is niet zo goed in emoties tonen. Want hij heeft PDD NOS. Ik wil er voor hem zijn, want ik hou wel oprecht van hem... en hij is gewoon zo lief en grappig. Maar misschien (ook 1 van de jongens) wat is er aan de hand? Ik ben zijn 1e vriendin; dus ik begrijp dat het allemaal nog nieuw is!

Help?!
  • IP logged

m

magiclover

Re: Tja
#1: 26-04-2009, 20:39
als je zeker wil weten of hij het alleen nog met jou heeft voor de seks. gewoon een tijd niks doen behalve zoenen misschien. als hij dan zegt ik maak het uit dna weet je het als hij het neit uit maakt doet hij het er neit om.

het beste kun je er inderdaad wel ook over praten. maar soms zijn zie neit helemaal eerlijk.

jaloers zijn is heel normaal. misschien bne jij inderdaad sneller jaloers dan andere maar dat is niet erg je moet er alleen mee leren omgaan (jij en je vriend)

praat er een keer over met je vriendin. misschien heeft zij een verklaring ervoor warom hun nu opeens zo close zijn.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

t

totalwar

Re: Tja
#2: 26-04-2009, 21:07
Ben het grotendeels met charel eens. Begint hij een beetje dringerig te worden met soenen en verder gaan, dan moet je dat een keer afwijzen. Misschien 2 of 3 keer. Dus ik weet niet hoe vaak jullie elkaar zien, maar laten we zeggen als jullie het 3 keer in 7 dagen iets doen dat je die 3 keer dan niks doe en 7 dagen wacht voordat je verder gaat. Je merkt dan al snel of hij opdringerig wordt of niet.

En zoals charelle segt, je bent juist normaal door jaloers te zijn. Je verteld niet meer echt hoe de relatie tussen hem en je vriend nu is (nadat het weer aan ging. En ben je er wel achter waarom hij het uitmaakt. Soms kan dat niet verteld worden en achter in je geheugen toch je dwars zitten. Ben je er nog niet achter, dan wordt het toch eens tijd dat je dat vraagt.

Qua je vriendin betreft. Ik denk dat zij jaloers was op jou dat je een vriendje had. Ik denk dat zij jaloers was op de aandacht en alles, waardoor ze die ook wou en probeerde te krijgen. Nu heb ik zo'n vermoeden dat het uitgaan daar ook mee te maken heeft en dat je vriendin nee heeft gezegt tegen hem en dat hij daardoor terug wilde naar jou. Als dat zo is gegaan is het heel lullig, want dan sta je in princiepe op de 2e plaats bij hem en heb je kans dat als hij weer met een ander meisje gaat flirten hetzelfde gebeurd.

Als laatste, je bent zijn vriendin, wees niet bang om met problemen of gevoelens die je dwars zitten bij hem aan te kloppen. Kan hij je niet een duidelijk antwoord geven of wilt hij het niet. Denk er dan hard over na of je dat eeuwig aan zou kunnen houden. Want als hij het nu niet verteld, zal het later ook niet veel makkelijker gaan. Besef dus goed waar je in een relatie staat en of je daarmee niet te erg gekwetst word. Soms is het geweldig om verliefd te zijn en zou je die persoon niet kwijt willen, maar het moet niet ten koste gaan van jezelf of je gevoelens.

Groetjes,

Steffen

P.S.
Ookal ben je zijn eerste vriendin en ookal heeft hij een ziekte, je moet niet dingen voorbij laten gaan om die redenen. Als jij hem een echte relatie wilt geven, geef die dan ook en probeer niet om dingen heen te lopen en die twee dingen de reden ervoor te geven. Een relatie is pas een relatie wanneer je beide gelukkig bent.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal